Examenbundels

Hee!

Ik heb al even gezocht, maar kon alleen maar ik-zoek-examenbundels-topics vinden of zeer verouderde.
Ik heb een vrij simpele vraag. Ik ga na de zomer naar 6VWO, en ik ben van plan examenbundels te kopen. Maar is het noodzakelijk om die van 2012-2013 te kopen? Want liever zou ik ze tweedehands kopen (veuuueueul goedkoper), maar ik vraag me af of het niet ‘beter’ is om de recentste te kopen. Ook weet ik niet wat nou eigenlijk het grote verschil is tussen de 2011-2012 en 2012-2013, bijvoorbeeld. Want volgens mij is er niet heel veel veranderd, toch?

Anyway, ik snap het verschil niet helemaal en kan niet meer op school terecht om het daar te vragen.

Volgens mij maakt het niks uit welk jaar, je moet alleen even kijken of het dezelfde stof is. Mocht je nog examenbundels nodig hebben, ik heb er nog heeel veel van vorig jaar!

^ Ah okee! Nja ik weet het niet zo goed, wil niet het verkeerde hebben maar ook niet onnodig teveel betalen, en heb ook geen oudere broer/zus die het allemaal al weet :’)

Vakken waar ik denk ik examenbundels voor wil hebben: Wiskunde B, Natuurkunde, Scheikunde, Biologie.

^^ aah, nee!! Ik heb profiel E&M. Dus je schiet niks op met mij haha!

Het maakt een heel klein beetje verschil, en dat is dat in de meest recente examenbundels ook de recentere examens van vorige jaren in staan, om mee te oefenen :slightly_smiling_face: Maar die kun je ook gewoon op internet opzoeken, dus dat is niet zo’n probleem. Zolang de stof (en de syllabus) dus gewoon hetzelfde zijn, kun je makkelijk een examenbundel van vorig jaar nemen.

Ik had dit jaar ook paar examenbundels van vorige jaren gebruikt, is prima te doen hoor en is inderdaad veel goedkoper! Maar wel goed opletten of je zelfde stof hebt.

Hoe kom je erachter of je dezelfde stof hebt dan?

Naja je hebt eigenlijk dezelfde stof alleen bij sommige vakken kan het zijn dat ze misschien nieuwe onderwerpen bij komen o.i.d. Ik weet niet of het nu al kan maar op examenbundel.nl kan je van elke vak de syllabus bekijken! Maar meestal is het zelfde :p.

Ik had dit jaar eindexamen en had examenbundels uit de jaren 2008, 2009, 2010 ongeveer. Het maakt écht geen verschil. In het begin denk je dat je al die examenbundels helemaal door gaat spitten, maar dat is echt niet het geval. Wat me wel opviel, is dat de onderwerpen die ik in de oude examenbundels tegenkwam, ook in zo’n soort vorm in het examen terugkwamen…

Wij kregen van school ook hele oude 2004 ofzo ?
Het enige verschil is dat de nieuwste examens er niet in staan
Meestal veranderd echt nauwelijks iets van de stof ! (ja geschiedenis is dan een uitzondering)

Jammer dat je VWO doet. heb dr nog wel een paar liggen van HAVO haha

Elk jaar komt er een zogenoemde ‘syllabus’ uit, dit is een héle brede stofomschrijving. Hier staat alles in wat je moet leren, maar ook de vergelijkingen met vorige jaren, wat er dus veranderd is.