Examenbundel/Samengevat

Hoi!

Ik zit nu in m’n examenjaar (6VWO) en wil ook wat examenbundels enzo aanschaffen… Nu vraag ik me af: is het zinvol om een examenbundel én samengevat te kopen? En maakt het heel erg uit als je ze van vorig jaar koopt op bijv. marktplaats?
Alvast bedankt!

Samengevat is handig bij een vak zoals biologie waarvoor je heel veel moet leren. Wij hadden er ook 1 voor wiskunde maar die heb ik niet veel gebruikt en 1 voor eco en die was ook wel handig. Maar verder had ik voor bijna alle vakken wel een examenbundel. Op 2 vakken na ofzo?
Je kan ze 2e hands kopen alleen zoals geschiedenis heeft steeds andere thema’s dus dat is niet handig. Maar eigenlijk had bij ons niemand er 1 voor gs. Je kan natuurlijk ook proefexamens van internet doen. Die staan dus ook in de examenbundel, samen met oefentoetsen over het onderwerp. Maar voor engels en nederlands werkte we er in de les mee. Krijg jij ze niet van school?

Ik heb er alleen een van Nederlands gekregen. Wel raadde mijn biologieleraar ons aan om een examenbundel en samengevat te kopen voor bio, dus dat lijkt me sowieso wel handig.
Verder dacht ik misschien voor scheikunde, natuurkunde en wiskunde. Maar wiskunde is dus niet echt nodig? Examenbundel ook niet?
Verder heb ik een natuurprofiel, dus geen gs ofzo!

met na/sk heb ik geen ervaring want ik heb die vakken niet gehad.
Voor wiskunde had ik er wel 1 want die was verplicht. Op het vmbo had ik hem vrijwillig erbij gekocht en had me wel geholpen.
Je moet er wel zelf in werken dus denken ik ga nu wat sommetjes eruit doen.
Dus ik zou dan gaan voor een wiskunde examenbundel en geen samengevat. Bovendien de dingen die lastig zijn had ik ook allemaal in mn rekenmachine gezet :stuck_out_tongue: Maar de uitleg van het boek vond ik veel duidelijker dan de samengevat.
Trouwens elke leraar heeft er 1 dus je zou ook kunnen vragen of je even de bundel in mag kijken en of het handig is om er 1 te kopen en dan kan je beslissen of je er 1 neemt.

Oke, bedankt!
Nog iemand ervaring met natuurkunde of scheikunde?

Ik heb vorig jaar examen gedaan (2010) en ik had de bundel voor natuurkunde en scheikunde. Het heeft mij echt heel erg geholpen. Je kunt gewoon heel veel opgaven en proefexamens oefenen en zo leer je zeg maar goed de vraag te lezen en je krijgt gewoon zulk soort vragen op je examen. Dus ik raad het je wel aan! Je leert beter door examens te oefenen dan gewoon alles uit je boek te leren.

Ik had vorig jaar alleen de samengevat boeken, voor wiskunde, aardrijkskunde en economie. Die van aardrijkskunde en economie kwamen echt van pas, omdat het heel beknopt erin stond, en ik vaak moeite had met die info.
Dit jaar ga ik VAVO doen omdat ik gezakt ben, en heb ik gewoon voor alle vakken een examenbundel genomen. Ze werden door de school betaald, altijd meegenomen.
Maar ze zijn echt heel erg handig, en het examen van vorig jaar staat er dan ook in. Als je die op marktplaats koopt, staat 2010 er niet in omdat ze oud zijn. Ik zou echt een nieuwe kopen, ze zijn het dubbel en dwars waard.

voor natuurkunde en scheikunde superhandig. Alle regeltjes en formules in één, plus er staan handige regeltjes bij waar je altijd extra op moet letten. Voor scheikunde, natuurkunde en Bio het meest gebruikt hoor! En ik zou beiden doen want in de examenbundel staan per onderwerp de moeilijkste vragen waardoor je beter inzicht krijgt, ook als je ze niet op kan lossen!

Maar we krijgen volgens mij alle examens van vorig jaar ook gewoon in de les… Dus ik weet niet of dat dan zo heel veel uitmaakt? De prijs scheelt namelijk wel echt veel…

Up!

Ik zou dan van het jaar ervoor via mp kopen. Desnoods print je de examens van vorig jaar uit via internet mocht je ze niet van school krijgen.
Er zit namelijk niet echt verschil in behalve dat het nieuwste examen er niet in staat.

Ik had voor alle vakken examenbundel en samengevat. Maar ik heb het voor geen een vak gebruikt :’)

Ik heb dit jaar examen gedaan en ik had Samengevat voor economie. Dankzij Samengevat snapte ik de stof echt veel beter, er wordt overzichtelijk alle begrippen uitgelegd en het verband tussen de begrippen.
En ik had de Examenbundels wiskunde en economie. De oefeningen sluiten heel goed aan bij je examens.

Ik vind het wél voordelig om de boeken aan te schaffen, want je leert er denk ik meer van dan dat je gewoon oefenexamens begint te maken. Bovendien kun je de stof makkelijk even herhalen.