Examen niet mogen maken?

Halloooo, Ik zit in klas 4-TL en ik heb dit jaar dus examens.
Ik ben dit jaar aardig vaak absent geweest, niet as in spijbelen maar écht ziek.
Ik moest al een keer met de leerplichtambtenaar praten en de schooldokter, niet dat die konden helpen omdat 't komt door mn migraine…

Maar ik vroeg me dus af, zit er een soort van ‘bepaalde hoeveelheid absentie’-regel aan 't examen vast?
Dat je 't examen bijv. niet mag maken omdat je te vaak ziek was?

Ik heb daar wel wat over gehoord,
maar ik weet de regel niet precies!

ik hoop voor je dat je hem wel mag maken!

Dankje —Nadat ik met die leerplichtambtenaar moest praten, dat was dus een soort ‘waarschuwing’ neem ik aan? Ben ik niet meer ziek geweest, tot gister toen ik me niet lekker voelde. En nu maak ik me daar dus enorme zorgen om

i have no idea… misschien even in het schoolregelement kijken?
x

Ik geloof niet dat we die hebben…Nooit van gehoord iig :thinking:

Bij ons staat die op de site :slightly_smiling_face:
Of google het.

Ja had ik al geprobeerd,
Ik kreeg niks specifiek van onze school ofzo – Wat staart er in jullie regelement over tevaak absent zijn en exames?

nou meid, ik ben elke week wel 1 dag ziek van de migraine! ik zit ook op vmbo TL, maar ik heb helemaal niks gehoord over dat. dus hopelijk voor jou (en voor mij) dat er verder niks aan vast zit.

Dankje. Dat stelt me wel even gerust…Maar onze leraren begrijpen migraine niet, die denken dat je dan gewoon lekker je gang kan gaan en naar school kan, sukkels

Dat is eigenlijk echt belachelijk… het is misschien een idee om met het hoofd van jullie jaarlaag/klas of niveau (ligt eraan hoe dat bij jou op school zit) een gesprek te houden samen met je ouders… En dat er dan een keer GOED wordt uitgelegd hoe de situatie bij je zit, en dat jullie willen dat de leraren daar ook over ingelicht worden. Want als je echt last hebt van migraine, dan is het heel erg vervelend als je niet begrepen wordt.

Ja idd. Naar ouders luisteren ze wel.
Ik heb ook iets waardoor ik veel dingen niet kan doen en ook geen gym. Nou, er valt met leraren echt NIET over te praten. Ik moet het gewoon proberen. Jezus he, rukkers
Met je ouders erbij praten is dus wel een goed idee

dankjewel jullie stellen me echt gerust <3

ik doe ook nooit mee met gym! gewoon omdat ik altijd nadat ik gegymt heb migraine krijg. en bij mij snappen juist de leraren het wel, maar me klasgenoten niet. die hebben juist zoiets van; ooh is ze nou alweer ziek?

daar voel ik me soms best wel kut door :stuck_out_tongue:
maarja ben blij dat ik niet de enigste ben als ik dit zo lees…

Ja dat zeggen mijn klasgenoten ook, en ik voel me daardoor soms ook best kut maar hun zijn mn grootste probleem niet :grinning:

en ik ben ook bijna elke week ziek maar ik ben 3 x met migraine naar school gegaan omdat ik dacht dat ik nooit meer ziek mocht zijn van de leerplichtambtenaar

en toen mocht ik niet eens naar huis terwijl 't erger werd

nouja ff kijken hoe 't nu word

ah meis je bent gek! als ik migraine heb wil ik niets anders dan in bed liggen. dus dan doe ik dat ook, maakt me niet uit of ik niet mag. dan laat ik me moeder wel briefje schrijven en ga ik gewoon zonder iets te zeggen weg van school :stuck_out_tongue:

wij hebben zoiets niet, als je gewoon al je cijfers krijgt (anders staat er automatisch een 1) kan je gewoon slagen.
het owrd pas moeilijk als je onder het examen ziek bent haha

ik doe havo en ik heb ook last van migraine, 1x in de 2 weken.

oh, wij hebebn trouwens ook iemand op school, die er vaker niet is, dan wel en die mag ook gewoon examen doen.
als je er trouwens dan ook migraine hebt kan je hier de herexamens voor gebruiken.

Echt vervelend van je migraine. Mijn moeder heeft er ook last van en die weet hoe erg het is (niet dat het jou gerust stelt).
Ik ben zelf ook erg vaak afwezig geweest, maar dat had andere oorzaken. Ik zou je geen zorgen maken om je examens! Wel zou ik gesprek aanvragen met je mentor om te laten weten dat er wel degelijk iets aan de hand is! Desnoods stuur je hem/haar een e-mail als je er erg mee zit.(Ook dit is natuurlijk jou keus!)
Heel veel succes met je examens !