Examen Nederlands havo

Oei oei oei, lekker verpest zeg. Die vragen vond ik nog wel te doen, maar die samenvatting… Als ik de nomeringstabel van havovwo.nl moet aanhouden zit ik tussen de 4.6 en 6.6 …

Ging het bij meerdere van jullie slecht? Vast wel aangezien er nu al 4651 klachten zijn…

Ja bij mij ging het ook heel slecht heb tussen de 4.4 en de 6.4, maar kan zijn dat het nog wel lager uitvalt

Er is een algemeen examen topic, waar nederlands flink onderhanden wordt genomen.

Hij ging niet slecht, alleen de samenvatting.

Maar dit kan ook in het examentopic?

hij ging bij mij wel goed dacht ik maar ik weet niet al mijn antwoorden meer en had ze niet opgeschreven dus ik kan het ook niet controleren :frowning_face:

iedereen die ik ken wat nu havo examen doet klaagde daar idd over ja ;O

super slecht gemaakt, vooral de samenvatting.
200 woorden was veel te weinig.
de punten die erin moesten waren onduidelijk.

zo was een punt: wat is het belangrijkste verschil tussen mannen en vrouwen.
en dan staat in het antwoord blad dat je bijna alle verschillen moet hebben om de 3p ervoor te krijgen. ze vroegen gdv om een van de belangrijkste verschillen!!

ik heb de sv ook slecht gemaakt en een klacht ingediend ja.

Mensen, dien dan een klacht in op www.examenklacht.nl
Dat kan echt helpen, vorig jaar had ik havo examen en de nederlandse samenvatting was ook super moeilijk. Er hebben toen meer als 12.000 leerlingen geklaagd op www.examenklacht.nl en toen werd de normering opgeschroefd naar een 1,8. Dat is echt ontzettend hoog, je kunt het altijd proberen.

Verder kan dit ook in het Algemeen Examentopic 2011.

De samenvatting was een drama -.- Argumenteren ging wel goed.
Heb al 2 klachten ingediend.

Het tekstverklaren was wel makkelijk…Maar die samenvatting…SJEUS vreselijk!
Ik snapte de vragen niet,en had geen idee waar ,in de tekst,ik überhaupt moest gaan zoeken! K heb ook maar meteen een klacht gedaan…Gaat de norm-HOOP IK!-omhoog…K had voor die samenvatting nl maar 9 v/d 19 punten…

OH GOD, wat een kut examen! Vooral die samenvatting. Ik heb rond de 5 (23 punten).

Voor die oefenexamens had ik gewoon allemaal 8-en. Dus dit klopt niet.

Tekstverklaren was zeker niet moeilijk, maar oooh die samenvatting was echt abnormaal! Allemaal gaan klagen mensen , het helpt ons misschien!

alleen tekst 1 ging goed, tekst 2 is D R A M A

Ja, tekst 1 was wel oke, samenvatting een ramp… Heb daar echt maar een paar puntjes gehaald.

wat een drama wat een drama. normaal vet goed in nederlands, nu tussen een 4.5 en 6.5 ofzo. dit kan toch niet??? gelukkig ben ik ook niet de enige als ik naar het aantal klachten kijk!

algemeen examen topic