Examen havo 5 Muziek

Bonjour ( :
Ik heb maandag dus m’n eerste examen, Muziek.
Nu vind ik dat echt een ongelooflijk rotvak…
Op school heb ik de afgelopen twee jaar alleen maar een beetje hoeven zingen, presentaties houden, muziekgeschiedenissen uit m’n hoofd leren om nu een 7 te staan.
Maar om eerlijk te zijn kan ik letterlijk echt geen noot lezen…
Verder heb ik ook totaal geen verstand van toonhoogtes, toonsoorten, de kwintencirkel etc.
MAW; ik weet praktisch niks maar theoretisch wel.

Is dat een enorm probleem voor mijn examens denken jullie?
En heeft iemand tips of iets?

Hoe kan jij op maandag muziek examen hebben? Ik heb mijn muziek examen op donderdag (zit ook op havo). Ik zou als ik jou was examens oefenen op examenblad.nl dat kun je het beste doen. Je krijgt luister voorbeelden en aan de hand van die voorbeelden moet je vragen beantwoorden. en ik dacht dat bij ons muziek in de bovenbouw al slecht geregeld was

Je krijgt op havo trouwens eigenlijk vrijwel geen muziekgeschiedenis op je examen… Maar het kan natuurlijk wel zijn dat het dit jaar opeens wel zo is…

Ik heb precies hetzelfde! Voor een oefenexamen had ik een 3.7 …
Ik ben gewoon zoveel mogelijk examens aan het oefenen, en verder termen uit mn hoofdleren. Dat is waar wij punten op kunnen scoren. Ik kan namelijk ook geen noten intekenen en etc. Dus probeer ik te zorgen dat ik voor de rest zoveel mogelijk goed heb! (:

hoe kan je muziek doen als je nieteens noten kan lezen? ik zit in 4vwo, en mijn theorie lessen bestaan grotendeels uit solfege.

Eens met DreamCatchMe, wij worden ook bijna doodgegooid met oefenexamens en solfege. (ik zit nu in Vwo5)

Ik zou gewoon op internet heel hard oefenen, en zoveel mogelijk theorie te leren zodat je daar wel punten op kunt scoren. Het is een luisterexamen, maar tussendoor krijg je ook veel theorievragen over de muziekstukken die jehoort. Succes!

omg kheb volgend jaar pas examen maar ben bang dat ik in dezelfde situatie terechtkom, kan ook geen noot lezen :astonished:

Ik deed twee jaar geleden eindexamen muziek en het zat helemaal vol met vragen over toonsoorten, intervallen, etc.
Dus ik zou echt nog effe hard gaan leren. Voorbeeld: we hoorden een ritme en dan moesten we in noten opschrijven hoe het ging. Dat soort dingen. En intervallen moet je echt goed weten.
Kregen we een stukje bladmuziek te zien en dat werd er gevraagd wat voor interval er te zien was op een bepaald punt.

Waarom heb je dan voor Muziek gekozen als je geen noot kan lezen? :crazy_face:

Wij hebben 2 uur theorie en 1 uur praktijk in de week. Als je niet goed bent in solfege en noten shit enzo dan kun je je cijfer makkelijk ophalen met de praktijk en met bijvoorbeeld muziek geschiedenis uit je hoofd leren. Sommige mensen vinden die gedeeltes van muziek gewoon leuk (:
En wij hebben ook gewoon niet echt voorlichting gehad over muziek in de bovenbouw xD ik dacht gewoon ooh dat kies ik wel!:stuck_out_tongue:

verkeerde topic ‘=’)