examen dom dom dom..;s

ik begin vandaag pas met leren, echt crap.

ik sta er wel redelijk voor; ak 6,1. nl 6.6, kunst 7.2, gs 7.0, engels 7.9, frans 8.8. ik doe havo c&m. easy.
en het probleem is dat ik zo nerveus ben dat ik me niet kan concentreren en ik ben echt zooo misselijk+koppijn+buikpijn door jippie maandelijks feestje… echt heel lame. maar met alle toetsen die ik heb gehad afgelopen 2 jaar heb ik maar een paar uurtjes voor zitten leren de dag van te voren en ik kreeg al gewoon een goed resultaat. maar nu ben ik bang dat het anders gaat uitpakken…:s

wat denken jullie? en hoe kan ik nu het best alles aanpakken. en wat moet ik doen om te zorgen dat ik niet zo nerveus ben.
ik heb echt jullie advies nodig. ik weet het het is zo dom dat ik zo laat ben begonnen met leren… i know i know.
tips; voor nl, gs, ak en kunst zijn welkom!
what can i do.?

het is dat je zelf al zegt dat het dom is dat je zolaat bent begonnen.

Leg je vakken op moeilijkheid. wat vind je het moeilijkst en wat het makkelijkst. besteed aan de moeilijke dingen veel aandacht. ga ook niet bij je computer in de buurt zitten en zorg dat je niks van geluiden hoort. verder veel samenvattingen schrijven. dan blijft het echt goed hangen

Je zegt dat je door het jaar heen altijd maar een paar uur heb geleerd voor de toetsen, en toen goeie resultaten hebt gehaald. Zo te zien sta je er ook goed voor ja. Maar wat zou het kwaad kunnen om nu wat meer te leren? Misschien haal je dan wel hoger. Enja ik zou zeggen, neem een ibuprofen, feminax, of wat dan ook, tegen de buikpijn. Je kan nu wel zeggen dat het dom is dat je zo laat begint (dat is het ook). Maar dan zou ik niet nog meer tijd verspillen door achter Girlscene te zitten! Ga gewoon leren!

nou ten eerste
RUSTIG.

Er zijn veel meer mensen die pas 1 dag van te voren leren voor hun examen. Bijvoorbeeld een vriend van mij. Het is stom, maar je moet stoppen met piekeren!

Wat je kunt doen;

1. Maak een planning!
  2. Leer zoveel mogelijk de belangrijke hoofdstukken+begrippen, de rest lees je goed door.
  3. Zorg voor een rustige omgeving waar je in kunt leren, dus echt niet bij de computer of tv in de buurt, werkt niet!
  4. ( zoals hierboven al werd gezegt ) Samenvattingen! dat helpt erg goed.
  5. Vraag je klasgenoten of ze nog extra aantekeningen hebben of nog extra informatie, alle beetjes helpen.

Succes!

Ik heb eigenlijk helemaal niet geleerd voor mn examen x’D. (maar eigenlijk kon ik ook wel beter qua niveau).
Wees niet zenuwachtig… Samenvattingen maken, gewoon telkens dingen herhalen in je hoofd, ga -weetikveel- liedjes maken van dingen die je móet weten…

Ik vond examen doen eigenlijk heel erg leuk :3

Ik ben ook druk aan t leren en doornemen.
Maar meid, ik zeg niet dat je NIKS moet doen maar,
de examens bestaat meer uit de basis, het gaat er niet super diep opin.
Veel inzicht en logisch nadenken en het is makkelijker dan een doorsnee proefwerk.

TIP: OEFEN EXAMENS
www.cito.nl

Daar ben ik dus al 6 weken mee bezig XD

merci allemaal. heb nu ook wel zin om te leren. miracle…;]

Haha succes, ik ga zo ook maar is weer beginnen. :[

Leer extra goed voor AK en GS, want daar sta je niet al te hoog voor. GS is dus al woensdag voor jou (weet ik toevallig, want VWO en HAVO hebben op dezelfde dag GS), dus daar moet je echt mee bezig gaan.

Voor de rest heb je voornamelijk talen, en die moet je gewoon oefenen.

noujaa rustig blijven en verder leren!!!
samenvattingen maken
laten overhoren
maar doe niet de hele dag leren
doe ook wat leuks
xx

Denk eraan, je moet een 11 in totaal halen als je een 6 op je eindlijst wil. Dus met een 7 kan je gewoon een 4 halen. Het valt dus allemaal best mee.

Nou dat moet ze wel dus, want ze is veel te laat begonnen.

OT: Ik volg de rest.

[i]Schrijf op het blaadje een onderwerp uit de leerstof op, en kijk wat je ervan weet. Wat je niet weet, schrijf je met een andere kleur ben, of markeer je.
Dan lees je het nog even door. En zo telkens kleine beetjes.

Ik denk wel dat je hiervoor heel de dag + avond wel zoet mee bent. Dus als het laat gaat worden, dan hoop ik voor je dat je morgen nog geen examens hebt. Als je morgen op tijd wakker word kijk dan eventueel nog wat dingetjes door…

Ik hoop voor je dat het blijft hangen.[/i]