Ex

Heyhey,

Ik heb een vraagje. Er zit een jongen bij mij op school, waar ik best goede vrienden mee ben. Hij zat vorig jaar op een andere school (5 vwo), en hij is bij ons op school gekomen (nu 5 havo). Zijn ex zat al wel bij ons op school, maar ik kende haar niet (zij zit nu 6 vwo dus jaar hoger). Nu denkt zij alleen dat ik een relatie heb met die jongen, wat niet zo is. Ze staart me steeds aan, is de hele tijd op de plekken waar ik ben en ze kijkt op mn telefoon (als ze achter me staat wat ik niet door heb). Nu heeft zij tegen iedereen gezegd dat ik een relatie heb met die jongen, en nu denkt haar hele vrienden groep dat, maar ik ken al die mensen niet maar zij mij nu ineens wel allemaal. De ex van die jongen is best verdrietig over dat t uit is, dus ik vind t ook wel weer zielig. Ik dacht dus , ik ga gewoon niet bemoeien met haar en niet te veel aandacht aan haar geven. Maar nu verzint zij dus allemaal dingen en gaat dat tegen iedereen vertellen (dat ik seks gehad zou hebben met die jongen wat niet zo is). Ik weet niet zo goed wat ik hier mee aanmoet want ik heb geen zin om tussen haar en dien jongen te staan. Ik zie alleen aan die jongen dat hij er erg mee zit want hij vindt het heel vervelend voor mij dat zijn ex zo doet. Ik zit er niet mee maar ik weet niet hoe ik er op moet reageren. Moet ik me erbuiten houden of naar die ex gaan om even met haar te gaan praten?

X

Kan die jongen niet zelf met haar praten of is dat te pijnlijk voor hem? Misschien dat het inderdaad wel goed is om met haar te praten maar ik denk dat ik dat zelf niet zou doen.

Mmm… ik had eerst zoiets van: laat haar. Maar als ze zelfs gaat verzinnen dat jullie seks hebben, gaat dat wel echt te ver. Alleen denk ik niet dat ik het zou durven om op haar af te stappen. :cold_sweat:

Hij heeft met haar gepraat maar ze is nogal onredelijk en al helemaal tegenover hem

Dat is dus precies wat ik ook dacht, ik wil wel met haar gaan praten maar ik ben bang dat ik er dan tussen kom te staan , en dat is iets wat ik liever niet wil …

Ik heb het idee dat als jij met haar praten niet veel gaat helpen. Ik denk dat ze jaloers is, dat ze daarom dingen gaat verzinnen. Het is vervelend dat anderen zo gaan denken, maar het belangrijkste is dat je eigen vrienden jou geloven. En anders dat inderdaad hij met haar gaat praten

Edit: oh laat maar, zie al dat hij met haar heeft gepraat, denk dan dat het al helemaal niet helpt als jij gaat praten eerlijk gezegd

Dus gewoon geen aandacht aan geven en het laten gaan ?

Praat er eens met die jongen over en beslis samen wat jullie/hij/jij gaan of gaat doen.

oke :slightly_smiling_face: thanks voor je reactie