Ex wou seks in mijn slaap

Hallo, ik ben een 16 jarig meisje en had voor een jaar lang een ‘relatie’ met mijn ex. Op mijn 14de ben k dus ook al ontmaagd en heb hier achteraf erg veel spijt van. Nu het enige ding wat mijn ex wou was seks. Alleen was ik veel te verliefd om dit te willen geloven en in te zien. Nu had ik tijdens onze ‘relatie’ dat ik depressief werd en dus ook totaal geen zin had in seks. Vervolgens werd ik soms wakker terwijl hij ondertussen probeerde seks met me te hebben terwijl ik dus sliep. Ik durfde hier nooit wat op te zeggen aangezien ik dacht dat dit normaal was maar na er met vriendinnen over te hebben gesproken bleek dit eigenlijks helemaal niet normaal te zijn. Nu heb ik sinds ik dat besef toch een lichte trauma/angst opgelopen voor alles wat met seks te maken heeft. Heeft iemand tips hoe ik hier beter mee om kan gaan en als het waren over deze trauma heen te komen.

Praat er met iemand over. Dat kan online, maar je kan ook naar de huisarts.

• Slachtofferhulp Nederland (0900-0101, ma t/m vr van 08.00 tot 20.00 uur, of via de chat op www.slachtofferhulp.nl)
  • Centrum Seksueel Geweld (0800-0188, 24/7 bereikbaar, of via de chat op www.centrumseksueelgeweld.nl)
  • Mind Korrelatie (0900-1450, ma t/m vr van 09.00 tot 21.00 uur, of via de chat op www.mindkorrelatie.nl)

Het is gewoon fout was hij deed, maar omdat jij niet durfde aan te geven dat je dit niet wilde bestaat de kans dat hij niet doorhad hoe erg dit was voor jou. Dat maakt de situatie niet minder erg. Een normale jongen heeft niet zomaar seks met je als je slaapt, tenzij je dat van tevoren afspreekt omdat je het beide leuk lijkt of zo.

Maar belangrijkste is dat je hulp zoekt, zodat je later ook goed je grenzen aan kan geven. (Hiermee wil ik niet suggereren dat het jouw fout was, want het is zijn fout)

Hee meid,

Wat hij heeft gedaan is echt niet goed en het is logisch dat je hier last van hebt. Heb je iemand in je directe omgeving waarmee je kan praten? Dat is heel belangrijk. Verder heb je hopelijk iets aan de reactie hier boven. Sterkte!

Wat hij heeft gedaan gebeurt wel eens vaker omdat mannen hier op kicken. Het is niet oke dat je dit op zo een manier hebt moeten meemaken… je bent natuurlijk jong en aan het experimenteren. Dit is wel weer een wijze les voor je volgende partner bijvoorbeeld… durf te spreken! Gewoon aanspreken als iets je niet aanstaat. Of van te voren grenzen aangeven. Probeer er met je vriendinnen over te praten, of een ander vertrouwelijk iemand. Kan ook een vreemde zijn online bij wijze van, puur om je verhaal kwijt te kunnen.

Ga aub bij hem weg!! Dit is gewoon aanranding/verkrachting. Dit is niet normaal. Een jongen hoort respect voor je te hebben en lief voor je te zijn, en je zeker niet te dwingen tot seks!!

Voor die angst/trauma’s zou ik toch naar de huisarts gaan. Soms kan voor een tijdje naar een psycholoog gaan helpen, of speciale therapie zoals EMDR.

Jij kan hier absoluut niks aan doen, en dit is niet jouw schuld. Hoe je ook gekleed bent, en of je slaapt of niet, NIEMAND vraagt erom om ongewenst aangeraakt te worden