Ex-vriendje

Ik heb het een tijdje geleden uitgemaakt met mijn vriendje. Ik irriteerde me enorm aan 'm en hij sliep en at niet, en ik wist niet waarom… Ook had ik bij hem niet het gevoel dat ik bij mijn vorige en eerste vriendje had. We appten elke dag, dus dit was even wennen… Twee dagen nadat ik het had uitgemaakt, begonnen we weer met appen. Ik denk niet dat ik zin heb in een relatie met hem, en heb dit ook al vaker tegen hem gezegd, maar op de een of andere manier wil ik toch met hem appen. Ik wil hem zeker niet aan het lijntje houden en ik wil hem ook niet gebruiken, maar toch is er iets waardoor het nog loopt. Ik heb vandaag seks met gehad. Hij heeft het gevoel dat hij zijn hele leven met mij wilt delen, maar daar heb ik het vertrouwen niet in… Ik weet dat dit echt mijn eigen schuld is, maar ik heb toch jullie advies nodig!

Wees duidelijk tegen hem dat je niks met hem wilt. Als hij dat wel wilt en niet kan accepteren dat jij dat niet wilt, afkappen en geen contact meer hebben. Uiteindelijk zal hij alleen maar meer pijn hiervan krijgen en zal dit niet werken.

Je moet duidelijk zijn tegen hem en zeggen dat je geen relatie wilt, want dit is ook niet zo’n eerlijke situatie tegenover je ex. Als hij dat niet begrijpt moet je het contact gewoon helemaal stoppen, want hij blijft hoop houden zolang het niet goed duidelijk is en dat is niet eerlijk.

Je zal hem toch duidelijk moeten maken dat je niks meer met hem wilt. Stap 1: geen seks meer… Dit geeft hem foute ideeën over jullie. Leg hem uit dat je een relatie niet meer ziet zitten, dus dat hij dat ook het beste uit zijn hoofd kan zetten. Je kan proberen af en toe met elkaar te praten om te horen hoe het met jullie beiden gaat en als dit uitloopt op weer dagelijks contact, is het misschien beter om het contact geheel te stoppen .Alleen dan raakt hij los van jou en jij van hem. Het is niet makkelijk, maar je zal merken dat het zonder hem ook leuk is!