Hoi. Mijn vriend heeft het een aantal dagen geleden voor de derde keer uitgemaakt. De reden waarom hij dit heeft gedaan, is me duidelijk. Mijn vriend en ik hebben een jaar lang verkering gehad. Sinds een jaar geleden zit ik ook niet lekker in me vel. Ik ben altijd al erg onzeker geweest en in mijn relatie met R. werd dit alleen maar erger. Ik had erg veel bevestiging nodig, was vrij snel jaloers en kon niet veel hebben. De eerste en de tweede keer dat R. het uitmaakte, was ik hier kapot van. Ik zag geen leven voor me zonder hem. Ik heb me namelijk in onze relatie heel erg gestort op het goed in stand houden van onze relatie. Steeds voordat het uitging, hadden we iedere dag wel een discussietje. Deze gingen dus over mijn onzekerheden, dat ik bang was dat het uitging door bijvoorbeeld een ander meisje, of het nog wel goed ging, of hij dat zo voelde enz. R. vertelde me dat hij helemaal op was en het niet meer aankon. De eerste keer nadat het uit was, en weer aan ging, duurde ongeveer 5 dagen. De tweede keer nadat het uit was en weer aan ging duurde 2 weken. Ik wil R. nog steeds heel erg graag terug. Ik mis hem en ik weet dat we bij elkaar passen als ik deze grote onzekerheden niet had. Ik weet dat ik eerst aan mezelf moet werken en ik heb nu goede psychologische hulp om aan mijn onzekerheden te werken. Toch kan ik R. niet loslaten. Ik hoop nog steeds op een toekomst met hem. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? Ik wil zo graag dat het goedkomt… Hij heeft het niet voor niks ook weer 2 keer aangemaakt…
Geef hem gewoon de tijd. Als hij het niet meer aankan moet je dat accepteren. Zeg gewoon rustig wat jij het liefste zou willen, maar zet niet te veel druk op hem, want dit zal voor hem ook lastig zijn lijkt me. Geef hem gewoon de tijd om rustig erover na te denken en zet niet te veel druk.
Ik wil hem echt de tijd geven, als ik er ook op kan hopen dat het goedkomt. Het enige waar ik superbang voor ben, is dat hij iemand anders vind. De vorige 2 keren riep hij ook constant: ‘Nee Joy het is voorbij, het kan niet meer.’ En toen kwam het ook 2 keer goed. Nu roept hij weer hetzelfde. Dus ik weet gewoon niet of het bij die hoop mag houden of dat hij echt helemaal klaar met me is.
^Tja feitelijk is uit uit, dus ik zou wel gewoon alvast proberen te accepteren/ realiseren dat het niet automatisch betekent dat het dit keer weer goed komt. Probeer gewoon niet doem gedachtes te hebben zoals dat het allemaal niet meer goed komt als hij er niet meer is etc. Je moet ook leren wat meer op je eigen voeten te kunnen staan, zelfs als jullie weer bij elkaar zouden komen, dat zou ook de kans verkleinen dat het dan weer uit zou gaan.
( Ben jij dat trouwens op je profielfoto, want dan ben je hool mooi dus daar hoef je je in ieder geval geen zorgen over te maken haha )
Ik denk dat het, hoe moeilijk ook, belangrijk is om nu de focus naar jezelf te verleggen en niet naar je ex en het feit dat je hem terug wilt. Je zult eerst aan je eigen onzekerheden moeten werken voordat je weer bezig kunt gaan met het terugkrijgen van hem. Ga dit doen en laat hem daarna zien hoe ver je bent gekomen. Vervolgens zie je dan vanzelf of het weer goed komt of niet, maar het feit dat jij aan jezelf gaat werken betekent inderdaad niet direct dat het ook weer goed gaat komen.
Daarnaast ben ik het ook met Cottoncandy eens; je moet ook leren op eigen benen te staan en niet je geluk afhankelijk laten zijn van een jongen. Dit helpt je waarschijnlijk ook een stuk verder in een toekomstige relatie.
Ik weet inderdaad dat ik eerst aan mezelf moet werken door middel van therapie. Het is alleen gewoon zo moeilijk om dit voor mezelf te doen en niet voor ‘ons’. Die onzekerheid of het wel of niet gaat goedkomen, killt me echt… Ik ben er gewoon de hele dag mee bezig en kan op dit moment alleen daar m’n focus op leggen… Ja dat ben ik op mijn profielfoto, vind het superlief dat je dat zegt… Dankjewel!
Je kan beter aan jezelf gaan werken en niet meer aan deze relatie beginnen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat als iemand het al 3x heeft uitgemaakt je alleen maar onzekerder wordt. En elke keer als je weer bij hem terugbent komt deze onzekerheid terug en zal deze er altijd blijven.