hoi!
mn tweede topic in een half uur haha, maar mn leven is eigenlijk niet zo top op t moment en daarom wilde ik jullie hulp even, gewoon om te kijken hoe jullie deze situatie zien…
Ik zat in een vriendinnenclubje van 6, de week voor de meivakantie gingen we met school naar schotland, ik werd daar doodziek, heb heel de week met koortsaanvallen op bed gelegen. In de meivakantie zelf was ik ook weg, en in die twee weken heb ik heel veel leuke dingen gemist die mijn vriendinnen met zn alle hebben gedaan.
Na de meivakantie bleef ik ziek, toen kwam ik erachter dat ik chronische voorhoofdsholteontsteking heb. Maar nog steeds kon ik niet veel meedoen omdat ik voor de meeste dingen te ziek was. Ik heb ook nog een vriendje waar ik in die tijd veel mee deed. Begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik niks meer deed met mijn vriendinnen, ik heb vaak voorgesteld om naar de bioscoop te gaan, of met zn alle iets anders gezelligs te gaan doen, maar dat werd steeds afgewezen.
Een paar dagen geleden hadden ze met zn alle op twitter gezet dat ze gezellig naar het terras gingen, maar ik wist er niks van af, dus w’appte ik ze of ik ook mee mocht, maar van iedereen kreeg ik dezelfde reactie: ik vind het goed als de rest het ook goed vind. → is echt a typisch iets voor mijn vriendinnen.
Ik vond het een beetje raar, maar ik had ook wel door dat er de laatste tijd iets fout zat, dus ik vroeg aan een van hun: hee, als jullie niet willen dat ik mee ga ofzo, zeg t dan gewoon. En toen kwam het hoor.
een heel verhaal over dat de klik weg was, en ze zich niet goed voelde in mijn aanwezigheid en dat het erop neer kwam dat ze niet mij niet meer dr bij wilde hebben. en dat allemaal via w’app. Toen zijn ze naar t terras gegaan. Een vrien van mij heeft ze daar eens goed de waarheid verteld, dat dat geen manier is om iemand te behandelen, en toen voelde ze zich schuldig, want we zijn toch wel echt 3 jaar heel close geweest. Toen hebben ze de lafste streek ever uit gehaald, en zijn naar mijn vriendje gegaan, en hebben daar gevraagd hoe ik erover denk. Ik vind dat echt een onzin streek, ga dan meteen naar mij toe, en niet naar hem. De enige woordenwisseling die mijn vriendinnen en ik die avond en tot nu toe hebben gehad ging over whatsapp, maar ik hoor er duidelijk niet meer bij en wordt overal van buiten gesloten… hoe moet ik dit aanpakken? want ik hoef geen beste vriendinnen meer met ze te worden, maar t zou fijn zijn als ze mij nog zien als “aardig” want ik kom volgend jaar met 4/5 in de klas…
xxx & alvast bedankt
PS. een vriendin was op vakantie toen dit gebeurde, maar net nadat ze mij hadden gezegd dat ze me niet er niet meer bij wilde hebben tweete zei: “we’ve stopped telling lies” en een paar dagen later: " oh ik mis mijn vriendinnetjes @… @… @… @… @… zooooe erg" maar daar zat ik neit bij…
Ik zit er echt ontzettend mee,
en sorry voor het lange verhaal xxxx