Ex - vriendinnen

Ik ken ook wel van die types die je dan gekwetst hebben, maar later bij je terug komen als je ‘even’ nodig hebben. Ze hebben zogenaamt spijt. Vanaf moment moet jij je eigen spelletje spelen en kijken wat hun dan doen. Ik heb het al geprobeerd bij iemand, dan doen ze extra hun best voor jou. Nu probeert diegene mij terug te winnen als vrienden haha:d Zelfs contact met mijn vrienden opnemen, om te kijken of ik nog boos ben:)

Ja dat vind ik dus nergens op slaan. Eerst ruzie maken om niks, je kwetsen, en dan weer terug komen als het hun even tegen zit.
Maarja, ik ben er nu ook helemaal klaar mee, ik zie ze over 3 weken weer. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren op mij, want we zitten weer in dezelfde klas. Gelukkig ben ik niet op mijn mondje gevallen en kan ik wel tegen rare opmerkingen, ik zeg net zo hard iets terug.
En ik hoop dat ze ooit eens voelen hoe het is als mensen je in de steek laten.

Oke nu is een heel raar bezig op hyves. Ik zal eens wat krabbels laten zien.

Amber, get alife. Wij mogen jou niet, dus, daaag.

ik vroeg dus waarom ze me niet meer mogen. voor de 10e keer ofzo, maar ik krijg geen normaal antwoord! ik word er echt gek van. toen kreeg ik terug;

Je hoeft niet overal een reden voor te hebben, en die hebben we wel hoor.
Maar dat ga ik jou niet vertellen.
Ga maar lekker naar de vrienden die je nog overhebt

Wat moet ik hier nou mee?

@ amber wat een rot vriendinnen, ik snap echt niet dat ze zooo gemeen kunnen zijn!? ik zou wraak nemen… maar ja zo ben ik dan weer, dingen zoals een potje spinnen in de tas legen ofzo hahaha, jaa dat moet je doen. maarja, ik heb het nooit meegemaakt dus weet niet wat je zou moeten doen, behalve de spinnen

Ik heb net hetzelfde gehad een tijdje terug. Ik had 4 hartsvriendinnen, we zijn al 3 jaar onafscheidelijk. Na een tijdje begon 1 van de 4 moeilijk te doen. Ze gedroeg zich gemeen tegenover enkelen van ons, deed dingen die echt niet door de beugel konden en ging buiten school amper met ons om. We hebben een tijdje haar op afstand gehouden en later kwam ze terug en heeft een héél grote ruzie veroorzaakt tussen ons. Ik heb besloten om minder om te gaan met 2 van de 4 vriendinnen omdat ze maar bleven roddelen, ruzie veroorzaken,…

Ik voel me nu wel beter zonder die drama. Wat jij nu hebt, zijn geen echte vriendinnen en meiden die zo’n dingen zeggen tegen jou, rotten maar lekker op! Ik heb ook niet over me heen laten lopen en ik ben in m’n eentje eropuit getrokken. Nu heb ik nieuwe mensen ontmoet waar ik me goed bij voel en het ging heel snel! Wat jij nu moet doen is bepalen wie van jouw vriendinnen ’ de aardigste ’ is en haar een berichtje sturen met dit :

Ik weet niet wat jullie probleem is met mij
maar als jullie je dan toch zo gedragen,
hoef ik jullie niet als vriendinnen.

En dan stop je met hen smeken. Want ik denk dat ze het leuk vinden om spelletjes met jou te spelen maar als ze merken dat het jou niets meer kan schelen, hebben ze niets meer te doen en zitten ze daar lekker alleen met z’n twee, zich te vervelen. Uiteindelijk, als je niets verkeerds hebt gedaan ,krabbelen vriendinnen àltijd terug.

Zijn er trouwens nog vriendinnen ( mss niet zo close) waarmee je dingen kan gaan doen? Zo niet, maak dan nieuwe vrienden. Vertel hen je verhaal en zij zullen je zeker steunen wanneer die 2 weer lastig doen.

echt gek om dit nu te lezen want ik maak momenteel exact hetzelfde mee…
Ik heb eigenlijk nooit een echte beste vriendin gehad, en heb dat altijd in mn leven gemist. Uiteindelijk leerde ik iets van een 10maanden geleden een meisje kennen, Karen, in mn studentenvereniging. We waren altijd samen met ons tweetjes en deden echt veel leuke dingen. Daarna kwam er nog een ander meisje bij die ook veel met ons optrok, Nicole. Ik dacht oh leuk, zijnwe met zen drietjes! En we amuseerden ons wel altijd goed. Dat is zo een maand of 2-3 gebleven nog… Maar daarna begon ik te merken dat zij 2 steeds meer met elkaar optrokken. Op zich geen probleem, want ik had niet altijd de tijd om mee te gaan enzo. Maar na een tijdje werd ik echt buitengesloten, ik heb hen hierover aangesproken en ze zeiden dat het niet bewust was (wat het overduidelijk wel was). Daarna kreeg ik van een vriend te horen dat Nicole als ik er niet bij was constant Karen zat op te stoken tegen mij. En zij trapte hier ook in…
Nicole was toen ook heel de tijd dingen aant posten op facebook (echt om mij proberen jaloers te maken) van “gaat vandaag met haar beste vriendin Karen eens een lekker feestje doen” , echt dagelijks zo van die dingen.
Na een tijdje is het er van gekomen om eens met zn allen af te spreken om eens te praten… Ik was uiteindelijk heel kwaad, maar toen was het toch weer effe trug goed, voor een eventjes dan dan…
Dus nu, sinds een maand geleden is Nicole Karen blijkbaar weer constant aan het opstoken. Ook heb ik gehoord van Erika (is een meisje waar Karen al jaaaren mee bevriend is) dat Nicole Karen ook heeft zitten opstoken tegen haar… Dan vraag ik mij af, hoe kan die Nicole het toch altijd voor mekaar krijgen om Karen op te stoken :s en waarom doet ze zoiets? Karen mag toch bevriend zijn met wie ze wil, al zijn dat nu 10 mensen… waarom moet Nicole karen voor HAAR alleen hebben? (te bedenken dat we allemaal rond de 20 jaar oud zijn) echt vreemd.
Alleszinds, tis nu al een maandje dat t weer zo een hoop idioot gedoe op facebook is, en werd overlaatst ook plots uitgescholden door Nicole op msn en zo van die kinderachtige toestanden.

Dus had ik zoiets van… kindjes, ik heb er genoeg van.
Dus ik heb hen gewoon een berichtje gestuurd waar instond dat ik het allemaal heel erg jammer vond dat alles zo gelopen is, dat ik geen ruzie wil maar dat ik ook niet van hen verwacht dat we weer beste vriendinnen worden (wil ik ook niet eens meer) maar dat het wel leuk zou zijn als we normaal zouden kunnen omgaan met elkaar als we elkaar zouden tegenkomen ergens.
Van Karen heb ik een positieve reactie gehad, van Nicole nog geen.

Dus ik hoop nu gewoon dat als ik hen tegenkom, we gewoon normaal zouden kunnen doen tegen elkaar, en op zn minst kunnen lachen naar elkaar en elkaar niet staan vuil te bekijken.

Beste vriendinnen zullen we nooit meer zijn, en dat wil ik ook zo. Hoe leuk de momenten ooit ook waren, het zal sowieso altijd wel weer hetzelfde uitlopen, en daar heb ik nu gewoon geen zin meer in, vind mezelf hier te oud voor geworden. Dus nu lijkt het me gewoon het beste zo.

Ik zit nu vanaf september in een nieuw studentenhuis, en zal vanaf september ook in een andere groep zitten op school. Kijk er al naar uit om al die nieuwe mensen te leren kennen :slightly_smiling_face: en hopelijk maak ik leuke vriendinnen, die me goed zullen behandelen.

sorry dit moest ik effe van me af kunnen schrijven…

Alleszinds, ik weet wat jullie meemaken, echt veel sterkte allemaal! echt erg dat er nog zoveel mensen zijn die dit moeten meemaken :frowning_face: voelt echt rot!

ja dat heb ik wel eens meegemaakt.
achteraf ben ik blij dat ik van ze af ben, maar soms mis ik het nog wel.
Want dan herinner ik me weer de tijd hoe leuk het was om met zn allen te zijn, en gewoon lekker te hangen.

op dit moment zit ik weer in een soort ‘fight’. ik maak nooit ruzie, en ik heb nooit ruzie dit is echt mijn 2e ruzie in mn leven. Maar dit is anders, deze keer heeft zij het zo bij mij verkloot dat ik klaar met haar ben. Ze heeft mij zoveel naaistreken geleverd, dat kan ze niet meer goedmaken!

maar ik weet het, het voelt kut.

-

Ten eerste, bedankt voor de reacties. Er zijn veel mensen die het zelfde mee maken, en het is echt kut.
Sanne, dat deden ze ook bij mij, ze waren met zn 2en bij elkaar en gingen mij even lopen uitschelden op msn.
Echt raar die vriendin van jou. Je zou zeggen nu ze rond de 20 is wat volwassener met ruzie’s omgaat. Laf hoor.

Ik ben helemaal klaar met die 2, en ik hoop niet dat ze mijn andere vriendinnen (waar zij ook mee bevriend zijn) tegen mij opstoken. Ik ben hier heel erg bang voor en heb dus geen zin in het nieuwe school jaar.
En dat waren dan je beste vriendinnen.

Ik heb veel leukere en betere vriendinnen gevonden en ik heb gezien hoe die twee uit elkaar zijn gegaan door ruzie. :'3 Toen was ik er wel weer over heen.

^ ja, daar wacht ik ook een beetje op. oke het is niet aardig maarja. ik weet sowieso dat eentje nogal jaloers is op de ander, omdat zij best wel knap en getalenteerd is.

@ Sanne
Dat heb ik dus ook!
We zijn ook al best ‘oud’ maar toch gaat 1 vriendin de andere voor geen reden opstoken tegen elkaar om haar voor zichzelf te hebben. Echt sneu gewoon…
Ik ben er ook te volwassen voor geworden en ik neem het op dezelfde manier op als jou. Blij dat jij het ook niet zò erg vindt, zo moet het. Vriendinnen komen en gaan en zo’n meiden die zo praten over hun vriendinnen eindigen zònder.

Ik wil even melden dat we het hebben uitgepraat, en dan we elkaar weer normaal kunnen aankijken. Beste vriendinnen worden we niet meer, maar ik ben hier blij mee.

Hee.
Ik zit ergens mee, ik zal het even uitleggen.
1e klas, en er zaten 2 meiden in die me wel aardig leken. We groeiden uit tot beste vriendinnen, deden alles samen. Maar een tijdje geleden veranderde dat totaal. Ze negeerden me, deden alles met zn 2en en ik voelde me buiten gesloten. En nog steeds weet ik niet wat ik verkeerd heb gedaan. Als ik er over begon dan deden ze alsof er niks aan de hand was. Jullie zullen wel zeggen wees blij dat je van ze af bent, dat zijn geen echte vriendinnen. Maar ik kan ze gewoon niet vergeten.
Ergens wil ik weer dat we met elkaar omgaan. Maar ik weet dat dat niet gebeurd. Dat vind ik heel jammer. En als ik nu zie wat die 2 allemaal samen doen en meemaken, word ik jaloers.
Ik kan het gewoon niet vergeten.

Zijn er misschien mensen die ook zoiets mee hebben gemaakt? En hoe ging je er mee om?

b]Het lijkt net of ik dit heb geschreven, want ik heb eigenlijk hetzelfde meegemaakt, en ik denk dat er wel veeel meer meiden dit hebben meegemaakt!

Alleen bij mij waren het 3 meiden die me in de steek lieten, ( ik heb er wel een topic over geopend). Ze negeerden me, en deden alles samen. Steeds lieten ze me buitensluiten, en gingen samen leuke dingen doen. Ik voelde me steeds eenzamer, en eenzamer.
In de klas waren we altijd een groepje van 4, maar dat viel dus weg.
Verder waren er allemaal meelopers in de klas, en achterlijke bitches.

Na dit een halfjaar mee leven, kwam er een einde. Ik ging KAPOT, echt.
Ik werd er gewoon ziek van, en ik wou dat er een einde aan kwam.
Ik ging eerst bij andere mensen zitten, maar daar voelde ik me ook niet thuis, zoals vroeger bij m’n groepje.

Ik vond dat ik naar een andere school moest, dus heb ik dit jaar deze stap genomen. Vandaag ben ik voor het eerst naar de school geweest, en het voldoet me prima! Er zijn hartstikke leuke meiden, en ze accepteren me helemaal.

Ik leer nu steeds meer aardige mensen kennen, en ik weet zeker dat ik een leuk jaar krijg, en goede cijfers haal.
Ik haalde eerst hele slechte cijfers, en dat kwam allemaal door dat groepje die me in de steek lieten, en door die rotklas.

Dus meid, ik zou goed nadenken over hoe je het zal moeten doen.
Heb je verder wel een leuke klas? Ga dan bij andere mensen zitten.
Ik weet dat er steeds groepjes zijn, die je niet zomaar binnenlaten.
Je kunt ook dezelfde stap nemen als mij, en ik weet zeker dat dat je goed doet!

Wowie, die is best een lang geschreven verhaal, maar het is het waard!
Ik wou je mijn verhaal laten lezen, omdat ik het zelf ook heel moeilijk heb gehad. Volg je hart! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/b]

^ Goed gedaan!
Ik heb nog steeds problemen met m’n (ex)-vriendinnen nu
vrees dat het nooit meer goed komt… Alleen roddelen ze nog achter m’n rug om en nu zijn méér mensen tegen me. Terwijl ik werkelijk niks heb misdaan. Maar ja, nieuwe start!

Ik ken het, het roddel gedeelte. Een ex vriendin van mij probeerd nu allerlei mensen (incl. mijn vriend!) tegen mij op te zetten, alleen lukt t der niet egt hehe. Daarvan raakte ze zooo gefrustreerd dt het der leuk leek om Slet en dergelijke op mijn raam te schrijven… Zoiets is egt triest al gaik er totaal niet op in Gelukkig steunen mijn vrienden mij en keert iedereen zich eigenlijk tegen haar zonder ik er iets voor hoef te doen.

Wat ik hiermee wil zeggen is eigenlijk;
Hoe moeilijk het ook is, geloof me ik weet het. Gewoon negeren, erboven staan dan kunnen ze er niet tegen dat zij geen aandacht meer krijgen van je…