Ex - vriendinnen

Hee.
Ik zit ergens mee, ik zal het even uitleggen.
1e klas, en er zaten 2 meiden in die me wel aardig leken. We groeiden uit tot beste vriendinnen, deden alles samen. Maar een tijdje geleden veranderde dat totaal. Ze negeerden me, deden alles met zn 2en en ik voelde me buiten gesloten. En nog steeds weet ik niet wat ik verkeerd heb gedaan. Als ik er over begon dan deden ze alsof er niks aan de hand was. Jullie zullen wel zeggen wees blij dat je van ze af bent, dat zijn geen echte vriendinnen. Maar ik kan ze gewoon niet vergeten.
Ergens wil ik weer dat we met elkaar omgaan. Maar ik weet dat dat niet gebeurd. Dat vind ik heel jammer. En als ik nu zie wat die 2 allemaal samen doen en meemaken, word ik jaloers.
Ik kan het gewoon niet vergeten.

Zijn er misschien mensen die ook zoiets mee hebben gemaakt? En hoe ging je er mee om?

heb ooit ook zoiets mee gemaakt me hele middelbare school waren we met een groepje van 4 meide.
in het weekeind dedde we alles samen en op school doordeweeks eigenlijk waren we altijd wel bij elkaar.
op een gegeven moment dedde ze best lullig tegen me omdat ze dachte dat ik hun vriendjes afpakte terwijl ik juist niets met die vriendjes wilden alleen 2 van die vriendjes woude wat van me maar heb er nooit wat mee gedaan omdat ik voor me vriendinne koos maar hun uiteindelijk niet voor mij.
maar het was me laatste jaar moest nog een half jaar best moeilijk zonder vriendinnen ging wel gewoon met me klas om enzo maar had niet echte vrienden meer maar ik dacht laat maar zitten!had geen zin om moeite te doen als hun me zo behandelde…

Toch mis ik ze afentoe en 1 van die meide kom ik wellis tegen en dan praten we wellis wat maar meer ook niet wel jammer…

maar goed hier heb je weinig aan ik zou kijken of je er achter kan komen en zo niet laat ze dan maar lekker en ga andere vriendinne zoeke!

ik heb echt al zo vaak dat soort dingen meegemaakt, geloof me ik denk dan altijd dat het aan mij ligt, maar nee …
dit jaar ook, blijf dit jaar zitten kom in een klas met andere meiden, nou ik zie het wel…

ja ook zoiets mee gemaakt met een meisje dat ik niet mocht en mijn beste vriendin. Ik was ZO jaloers. Maar uiteindelijk heb ik andere vrienden gezocht en ben ik het zo vergeten. (:

Toen ik in de 1e zat, da’s alweer een aantal jaar geleden, heb ik precies het zelfde mee gemaakt. Ik had 2 onwijs goede vriendinnen. Tot ze mij ook gingen negeren en de een de ander had omgepraat om niet meer met mij om te gaan. Ik zat er heel erg mee maar ben uiteindelijk gewoon omgegaan met mensen die toch wel een stukje liever voor me waren. En ik zeg altijd maar, alles gaat kapot met een reden. En ja, want als ik nu nog met ze om was gegaan, was ik ook uitgegroeit tot een of andere blower. Thanks god!

Ten eerste vind ik het heel erg voor je<3
En ten tweede; ik maak nu ong. precies hetzelfde mee.
Ik had in de brugklas een beste vriendin en wij gingen ook samen naar de tweede, daar waren dan nog 7 meisjes die ons erbij wilden betrekken en toen werden we een heel hecht groepje. Maar na een paar maanden begonnen er al mensen onderling ruzie te maken en iedereen werd erin meegesleept, waardoor
ik en een ander meisje bijna van school werden gestuurd.
Maar goed, ik besloot toen om wat minder met ze om te gaan omdat ik geen zin meer had in ruzie en ook best wel een traumatische ervaring eraan over heb gehouden en omdat ik toen heel erg met mezelf in de knoop zat. Maar dat leken ze niet te begrijpen en ik werd helemaal buitengesloten en genegeerd en ze gingen over me roddelen. Toen ben ik ook begonnen met snijden :blush:
En op een gegeven moment heb ik ze verteld wat eraan de hand was, want ik wilde gewoon mijn vriendinnen terug, toen leek het een week of 2 goed te gaan, maar daarna werd het geroddel enz. veel erger. Een van die meisjes moest het me er ook inwrijven op msn, en dat ging dan zo:
-ja iedereen heeft een hekel aan je
-iedereen is boos op je
-ja we roddelen allemaal over jou hoor
-je moet niet geloven dat anderen vriendinnen met jou willen zijn

Nouja, zo kan ik nog wel ff verder gaan, maar dat heeft me wel helemaal kapot gemaakt. En mijn beste vriendin ging zonder reden of wat te zeggen niet meer met mij om, en nu hebben ze me allemaal keihard laten vallen terwijl ik heel erg mijn best doe voor ze en er heel veel voor overheb om ze weer terug te krijgen. Ik heb ook heel vaak mijn excuses aangeboden (geen idee waarvoor eigenlijk) maar niks lijkt goed genoeg.
En nu ben ik heel vriendloos en alleen en hoop ik dat ze misschien ooit nog met me willen praten. Ik weet dat het heel triest klinkt, maar ja, zo voel ik dat nou eenmaal.

Oef, het is wel lang geworden xD

Dit is echt kut.
Had vroeger ook een vriendin die me ineens zonder reden in de steek liet, vind het nog steeds rot en denk nog vaak terug aan de tijden van vroeger.
Geen idee hoe je er het beste mee omgaat, denk dat dat voor iedereen wel zal verschillen.
Zelf heb ik gewoon alle foto’s en dergelijke in een aparte map op m’n computer gezet en dan op verborgen, zodat ik het niet meer zie, maar dat het toch niet weg is.
En ja, met andere mensen omgaan heeft ook geholpen.

Bedankt voor reacties ! Ik ben dus niet de enige die dit soort dingen mee maakt.

@ deadwing,

Ah dat is nog erger dan bij mij. Ik snap gewoon niet dat vriendinnen dat kunnen doen. Sterkte <3

dat is echt klote voor je.
heel standaard maar het is toch echt zo: wat voor vriendinnen zijn vriendinnen als ze zich niet gedragen als vriendinnen?

maar heb je nu nog wel andere vriendinnen?

dat is echt rot voor je! :frowning_face:
ik snap wel dat je er continu aan denkt. ik vind het zeer kinderachtig van hun kant, dat ze doen netals of er niks aan de hand is. TRIEST!

mijn tip is: niet aan proberen te denken, en ga opzoek naar betere vriendinnen. zit je soms al bij een sport ofzo? of een andere hobby die leuk vind om te beoefenen? daar vind je meestal wel mensen met dezelfde intresses als jij.

xx

-

Ik ken het, en toch ben ik ze vergeten omdat ik het 't gewooon niet waard vond.

Heb de andere reacties niet gelezen, maar eh als je wat lef hebt moet je gewoon naar het huis van 1 vd meiden gaan. (Zou degene doen die het zachtst en liefste is van de 2 ;P) En haar voor het blok zetten dat je het niet kan waarderen hoe ze zomaar tegen je doen en dat ej graag zou willen weten waarom aangezien dit niemand verdient.
Kan je daarna altijd boos worden en weglopen en het zo proberen te draaien dat ze ook even weten dat je ook klaar met hen bent…
Gewoon bij jezelf denken: Ze kunnen me wat, zo kunnen ze me niet zomaar dumpen achterlijke trienen. Succes dr iig mee. (: komt goed !!!

Dankjewel en jij ook hè meisje, het komt allemaal wel goed!

Het hoort bij lifestyle
Geen idee wat te doen, zoek gewoon nieuwe vriendinnen, Meid.
Hoe moeilijk dat ook is, ze zijn je duidelijk niet waard!

@ Sterre; Ja, ik heb nog drie hele goede vriendinnen, allemaal los van elkaar zeg maar en ze zitten op een andere school. En dan nog 4 op mijn eigen school in een andere klas. Dus dat zit wel goed. Maar toch vind ik het heel jammer van die 2.

@ Oldenzaal 20; Ja, ik zit op tennis, dansen en op een muziek vereriging.

Ik wist niet precies waar hij hoorde, aangezien hij over relaties gaat.

Bedankt iedereen <3

Okee, gelukkig.

Ik zat ook in een groepje van drie zegmaar, waar ik er een van was. en toen gingen de twee samen op vakantie! Ze veranderden ook steeds meer enzo, en werden populairder… gelukkig had ik nog wel andere vriendinnen en nu ga ik met hen om.
maar ik weet hoe jij je voelt, echt kut!

Dat is echt een rot streek. Ze denken dan ja wij gaan samen op vakantie, we hebben elkaar dus we hebben die ander niet meer nodig.
Eigenlijk zijn ze heel egoïstisch, als hun het maar leuk hebben. Maar ze piepen wel anders als mensen hún laten vallen.

Ik lees hier dat je ook nog andere vriendinnen hebt. Hoe is jouw relatie met hun dan? Is het meer oppervlakkig of?

Je zit dus op drie verschillende dingen; dus in iedergeval zie je mensen en misschien zitten daar wel lotgenoten tussen, of wellicht vriendinnen waarmee je daarover kan praten.

Vergeet die anderen, geen tijd aan besteden. Dat doen ze ook niet bij jouw.

Nou ik heb dus zegmaar drie vriendinnen, en die zitten allemaal op een andere school. Eentje ken ik al 9 jaar, een is mijn buurmeisje en de ander ken ik van de basis school.
Maar op de school waar ik zit had ik dus 2 goede vriendinnen waar ik alles mee deed. Naar schoolfeesten gaan, bij elkaar slapen en dat soort dingen. Ook in de klas. Nu heb ik dus in mijn klas niemand meer, ja 2 jongens waar ik goed mee kan opschieten. Maar dus geen vriendinnen. Daar zit ik heel erg mee.
Ik weet ook wel dat ik er geen aandacht meer aan moet geven alleen ik mis ze soms gewoon heel erg.