(Ex)vriend.

Hallo Meiden!
Ik heb best een lang verhaal en hoop dat jullie mij adviezen kunnen geven, want ik zit er best erg mee!

Ik heb al 6 jaar een beste vriend. We hebben elkaar leren kennen op de middelbare school, wat nu 6 jaar geleden is. In het begin was onze vriendschap echt super! We konden alles bij elkaar kwijt en ik kon alles met hem delen! Totdat hij gevoelens voor me kreeg. Ik wist niet hoe ik daar mee om moest gaan en probeerde afstand van hem te nemen. Steeds als hij dichterbij probeerde te komen deed ik bot tegen hem waardoor we ruzie kregen. Tijdens die ruzies was hij altijd degene die het probeerde goed te maken, terwijl het mijn fout was. Dit is 4 jaar zo doorgegaan. Steeds kwam het weer goed en ook daarna kregen we weer ruzies die soms een paar weken duurden.

Toen ik naar het MBO ging zag ik hem minder en besefte ik dat ik misschien meer voor hem voelde dan ik op dat moment wilde toegeven. Ik wilde vaak bij hem zijn en kon niet wachten om hem weer te spreken. Maar toch wilde ik mijn gevoel tegenover hem niet laten zien.
Op een gegeven moment heb ik hem verteld dat ik hem ook leuk vond en daar kwam een relatie uit. 8 Weken heb ik het heel leuk met hem gehad! Maar na die 8 weken zag ik hem helemaal niet meer en sprak ik hem ook bijna niet meer. Toen heb ik het uitgemaakt, waar ik later veel spijt van had! We hebben het nog geprobeerd, maar zijn gevoelens waren weg.
Nadat zijn gevoelens weg waren kwam ik erachter dat hij met mijn beste vriendin had afgesproken. Dit vond ik niet alleen tegenvallen van hem, want hij was natuurlijk vrijgezel en kon doen wat hij wilde, maar het viel me heel erg tegen van mijn beste vriendin. Ze wist dat ik er heel erg mee zat. Ik heb hierna mijn ex 4 maanden niet meer gesproken, ik was boos en ik vond dat ik beter af was zonder hem. Hij dacht blijkbaar ook zo over mij.

Tot 3 weken geleden. Ik had een feest van die vriendin, waar hij ook was uitgenodigd. Ik heb hem een paar minuten gezien toen. 2 Dagen later had ik een smsje van hem dat hij me miste nu hij me weer gezien had. Toen ik op dat moment dat smsje las was ik echt stom verbaasd, maar ook blij. Ik miste hem ook, maar wist niet of het nu zo verstandig was om meteen terug te smsen. Toch had ik dat gedaan, waarna we heel de dag bleven smsen. Na die smsjes sprak ik hem op msn en heb ik hem verteld wat me dwarszat. Ook hij heeft dat gedaan. Een paar dagen later spraken we af en het voelde weer zoals van ouds.

Het probleem is nu alleen dat ik me denk ik weer teveel aan hem gehecht heb. Ik ben ten eerste bang dat hij mijn vertrouwen weer schaad en dat ik me dan zo voel zoals toen hij me niet meer terug wilde. Het is natuurlijk mijn eigen schuld omdat ik hem weer zo snel heb toegelaten, maar op dat moment( nu nog steeds) vond ik dat ik dat moest doen.
We hebben nu 3x afgesproken, maar hij wil nog niet tegen zijn ouders zeggen dat hij weer contact met mij heeft. Dit omdat hij tegen hun gezegd had dat hij me nooit meer terugwilde en me hoefde te zien. Ik heb het hier best moeilijk mee, omdat ik het juist zo fijn vond dat ik het goed met zijn ouders kon vinden en hij met de mijne. Hij zegt dat hij wel verliefd is, maar nog niet zoals eerst. Hij wil het pas tegen zijn ouders zeggen als dat gevoel wel er weer helemaal is, maar ik ben bang dat dat niet meer komt. Ik wil hem elke dag zowat spreken, maar dan komt het vaak vanuit mijn kant, wat ik juist niet wil. Toch gebeurd het omdat ik op dat moment iets MOET horen van hem, omdat ik anders bang ben dat hij ook zoiets heeft van zij moet maar iets van zich laten horen.
Het is misschien een onzinnig verhaal, maar ik zit er wel erg mee en weet echt niet wat ik moet doen!
Ik hoop dat jullie wat adviezen hebben!! :four_leaf_clover:

Ik denk dat er nog geen reacties zijn omdat het echt 1 lap tekst is… even een tipje, gebruik ajb alinea’s
x

ik heb het gelezen en ik zal je een note sturen, maar ik ga nu eten + sporten:) alvast sterkte!

Ik heb een soort gelijkaardig verhaal maar eerst was 't mijn vriendje, mijn ex, daarna mijn beste vriend en nu zo’n beetje alle3 tegelijk, en ik weet ook niet wat ik moet doen nu ik er niks meer van hoor,
maar ik denk bij jouwgeval dat hij toch al de eerste stap heeft gezet en dat hij dat al heel vaak heeft gedaan, dus dan is het nu aan jou!

Ik heb het gelezen. Ik denk dat je hem even goed moet vertellen wat je wel en niet wilt, want anders gaat het heel waarschijnlijk weer mis. Verder zou het op zich wel weer zoals vroeger kunnen worden lijkt me toch? Veel sterkte in ieder geval, :slightly_smiling_face:

Daar heb je misschien wel gelijk in, maar juist als ik steeds met hem contact op wil nemen heeft hij misschien zoiets van laat me even, waardoor ik hem verder van me weg duw. En dat wil ik absoluut niet!

Ik zou als ik jou was voorlopig even geen relatie beginnen. Hoe moeilijk het ook is, jullie kunnen beter met elkaar daten. En als jullie dan een keer een romantisch avondje hebben, dan is dat alleen maar fijn! Zodra je in een relatie komt wil je al snel alles goed doen en aangezien er al zoveel tussen jullie is gebeurt, zal het waarschijnlijk nooit meer zo worden als eerst. Ik zou gewoon de kat een beetje uit de boom kijken.