Ex van vriend + issues

x

Ik vind het normaal en ook niet raar of egoïstisch . Mijn familie is ook nog bevriend met mijn exen omdat ze er ook gewoon vaak mee om zijn gegaan. Ik denk dat je je beter druk kunt maken over belangrijkere dingen en werken aan je vertouwen.

Weetje, ik denk dat hij er niet zo over nadenkt. Het zijn wel mensen die in zijn leven zijn geweest. Ik vind niet dat je kan dwingen om die van facebook te gooien. Je kunt eerder werken aan je eigwn vertrouwensproblemen en ja daar kan hij bij helpen maar niet door maar iedereem van facebook te gooien die jij niet vertrouwt of niet meer mensen om te gaan die jij niet vertrouwt

Ik weet niet hoe oud jullie zijn? Maar ik vind het nogal kinderachtig klinken dat hij niet met die familieleden mag omgaan. Zij zijn ook deel van zijn leven geweest ooit, wees blij dat hij een goede band met hun heeft ipv dat ze jullie zwart maken oid? :slightly_smiling_face:

Daarnaast vind ik het eerder egoïstisch van jou dan van hem, hij mag toch zelf weten met wie hij omgaat? Persoonlijk vind ik het ook heel normaal om nog bevriend te zijn met die mensen. Het lijkt dat je een vertrouwensprobleem hebt, daar kan je denk ik beter aan werken.

x

Ik zou hem er ook op aan spreken. Succes, en hou ons op de hoogte

Vind je niet dat je een beetje heftig reageerd? Je vriend moet niet de dupe worden van je verleden.

Zolang het alleen felicitereen is en het oppervlakkig contact is, wat is dan het probleem? Mijn vriend feliciteerd zelfs zijn ex ook gewoon, terwijl ze verder nooit contact hebben. Eveneens heb ik bijvoorbeeld de exen van mijn broer nog steeds op Facebook, terwijl die relaties al ruim 4 jaar over zijn en hun al lang een nieuwe relatie hebben. Ik spreek ze nooit, maar ze feliciteren me wel en ik hun ook. Gewoon omdat ik ze gekend heb en ze aardig vond.

x

Je vertrouwt je vriend gewoon niet, daar komt het op neer. Daar moet je aan werken, als hij die mensen verwijderd zal je wss wel weer iets anders vinden waarom je hem niet vertrouwt.

x

Ik snap het probleem niet hoor? Als het uit gaat met iemand hoef je toch niet direct iedereen overal van te verwijderen.
Niet iedereen gaat me ruzie uit elkaar.

Zoals hierboven ook gezegd, ik denk dat hij er helemaal niet over na denkt & dat je hem hier in zult moeten vertrouwen. Ik snap dat dat super moeilijk is gezien wat je met jouw ex hebt meegemaakt, maar volgensmij zijn heeel veel mensen nog vrienden op fb met hun ex + familie, zonder dat ze voor de rest nog contact hebben met die ex of met hun familie.

Eens met hierboven. Het is vervelend dat je dit mee hebt moeten maken. Maar niet iedereen is zo, en vertrouwen is het belangrijkste in een relatie. Ik vind ook dat je heftig reageert en als mijn vriend me voor die keuze zou zetten zou ik hem zeggen dat hij maar eens even in een hoekje moet gaan nadenken als hij zo met zichzelf in de knoop zit. En mensen verwijderden helpt hier echt niet aan. Als ze over je willen lullen gebeurt dat echt wel.

Ik snap dat het voor jou extra lastig is omdat je een erg nare ervaring ermee hebt. Toch ben ik van mening dat je het totaal verkeerd aanpakt. Je stoot je vriend hiermee gigantisch af lijkt mij. Ik heb de familie van mijn ex ook op fb. Ik heb 2 jaar een relatie gehad en gezien zijn familie erg hecht was heb ik ze veel gezien. Ik ben gek op ze geworden en het begon als mijn eigen familie te voelen. Moet ik die mensen dan maar uit mijn leven verbannen? Ik vind het super leuk om te zien hoe de kleine kindjes opgroeien, wat iedereen van zijn leven maakt. We praten eigenlijk nooit meer met elkaar en dat hoeft van mij ook niet. Andersom heeft mijn ex ook nog contact met mijn familie. Stuurt ze wel eens de standaard berichtjes (gefeliciteerd etc) en andersom mijn ouders ook wel eens naar hem. Ik vind dit volkomen logisch. Je bent niet opeens vijanden of onbekenden zodra het uitgaat.
Het is dus ook onzin dat het nooit goed kan gaan want ik merk dat het prima gaat.

Als ik jou was zou ik met je vriend gaan praten dat je het lastig vind door vroeger en ga samen op zoek naar een weg dat jij je fijner erbij voelt. Dat je bijvoorbeeld de berichtjes mag lezen of hij verteld als ze wat hebben gestuurd. Hem dwingen het te verwijderen laat jouw wantrouwen (in hem en die familie) niet verdwijnen maar ga je het alleen maar uit de weg.

Helemaal mee eens.

Ik heb ook gewoon nog vrienden van mijn ene ex op fb. Broertje en zusje van een andere. En mijn laatste ex zelf nog op fb.

Als ik deze had verwijderd dan had ik nu bijvoorbeeld niet geweten dat een vriendin van mijn eerste ex een kindje heeft gekregen vandaag. Terwijl zij destijds gewoon een hele goede vriendin van mij was. Dat soort dingen wil ik niet missen omdat mijn partner vindt dat dat niet ‘hoort’

Mijn familie is ook nog bevriend met mijn ex. Ze hebben hem 3 jaar gekend en dat het uit is, betekent niet dat ze hem niet meer kennen of haten. Ik ga er ook niet vreemd mee ofzo :’)

Je reageert iets te heftig, vind ik.

Het is ook gewoon oneerlijk om de fouten van je ex te reflecteren op je vriend. Hij kan er niks aan doen dat je ex zo met jou omging en het is ook niet aan hem om dat ‘trauma’ op te lossen op zo’n manier.

x

Fijn dat hij ze verwijderd heeft. Ik denk dat je heel blij mag zijn met zo’n vriend. Verder denk ik wel dat je moet oppassen met je nare ervaringen uit het verleden op je vriend projecteren aangezien hij daar helemaal niks mee te maken heeft. Dat je nare ervaringen hebt met families van exen zegt niks over de opa en oma van de ex van je vriend. Misschien zijn dat wel hele leuke mensen die helemaal niet willen stoken.