Ex van mijn beste vriend.

Okej ik heb op dit moment dus ef een klein probleempje.
Ik heb een hele goede vriend, L.
Zijn vriendinnetje heeft het een paar uur geleden uitgemaakt nadat ze 9 maanden met elkaar hebben gehad.
L. zegt nu steeds: ‘‘Ik kan niet stoppen met huilen’’, ‘‘Ik kan niet slapen’’, ‘‘Ik kan niet zonder haar’’, enz.
Normaal ben ik best goed in met mensen praten over zo’n dingen, maar ik weet echt even niet wat ik hiermee aanmoet. Ik heb hem nog nooit zien huilen en nu doet hij niet anders. Weten jullie iets wat ik kan zeggen om hem gerust te stellen?
Of om hem beter te laten voelen? Of moet ik hem juist met rust laten - alhoewel dat niet echt iets is wat hij normaal gesproken leuk vindt. ?

Merci d’avance. X

hmm best moeilijk… ik zou hem vooral goed steunen en veel chocola voeren ! en gewoon hem vragen als die verdrietig is van: zal ik even langskomen? ofzo… dan merk je aan zijn antwoord meestal wel of hij graag alleen wil zijn of dat hij graag wil dat je komt…

Dan is het moeite ja.
Mijn beste vriendin had daar ook last van dus week geleden.
Gewoon langs gaan, probeer hem aan het lachen te maken.
Lekker ‘chocola’ eten. Muziek luisteren, kletsen.
En toch proberen op te beuren, zoals dan verdien je beter.
Als zij in het verleden blijft heeft het zo moeten zijn. Iedere meisje dat niet met je verder gaat de toekomst is, betekend dat er een andere op je wacht :grinning:!
Positief praten :grinning:

Nouja zo is het niet echt. Ik ben nog nooit bij hem thuis geweest en zo, het enige meisje dat daar wel eens is geweest zo ongeveer is zijn vriendin. Maar ik snap wat je bedoelt. Hij vertelde me net hoe ze afscheid hebben genomen… ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen…?

Zeggen dat als hij het er over wil hebben je er voor hem bent… grote kans dat hij dan aangeeft dat hij het nu juist wel even ergens anders over wil hebben…

Ik zou het zo laten
als ie toenadering zoekt, zou ik zeggen dat je er voor hem bent, meer kan je niet doen (je kan haar moeilijk in elkaar slaan)