Ex van een goede vriendin?

Ik heb dus een goede vriendin. Nog niet heel lang, eigenlijk pas een maandje. Ik praatte vroeger wel met haar, maar nu is ze dus omgetoverd naar een goede vriendin. Maar daar gaat het nu even niet om xD. Ik ben dus pas erachter gekomen dat de jongen op wie ik al een anderhalf jaar een crush op heb (en hij op mij), haar ex is. Zij is overduidelijk wel over hem heen, want dat zei ze. Maar toch vraag ik me af of het wel goed is om met hem te daten/verkering te nemen, als het haar ex is?

Ik zou eerst aan haar vragen wat zij er van vind.

Edit: En als zij echt over hem heen is dan kan het toch? Als je hem echt leuk vind laat je je niet stoppen toch?

Ik heb met mijn vriendinnen de regel nooooit iets met de ex van een van je vriendinnen te beginnen.
Ze denkt nu wel dat ze volledig over hem heen is & zal ook wel zo zijn, maar wanneer jij&hij dan vaak samen zijn en zij d’r ook bij is, kan dit toch ongemakkelijk worden of misschien ziet je vriendin dan ook wel weer in waarom ze die jongen ooit zo leuk vond. Misschien ontstaan er daardoor irritaties tussen jullie & ik zou persoonlijk nooit een jongen over een goeie vriendin kiezen!
Maar je moet 't zelf weten. Als jij je d’r goed bij voelt…