(Ex)-troubles.

Heey.

Ik heb nu sinds 1 jaar en 5 maanden een vriend waar ik erg veel van houdt.
We zijn samen al twee keer op vakantie geweest, en noem het zo maar op…

Maar nu sinds eergisteren loopt het niet lekker…
Ik heb ontdekt dat hij praat met zijn ex.
NEE ik mag niet kijken op zijn telefoon, maar ik had al weken zo’n enorm naar onderbuik-gevoel en elke keer als ik hem vroeg wat hij op z’n telefoon aan het doen was, antwoorde hij: niks!
Nu zag ik dus op zijn telefoon dat hij aan het praten was met zijn ex. In eerste instantie dacht ik: Oké no problem. Maar toen ik verder las zag ik dat zijn ex hem een foto had gestuurd waarop zij zoende (van een tijd geleden, want mn vriend is inmiddels veranderd qua uiterlijk). Ik raakte in paniek en las verder… Tot mijn grote verbazing las ik dat mijn vriend tegen haar had gezegd: “Ik mis die tijd die wij samen hadden eigenlijk wel”. Waarop zij zei: “Wat mis je?” en mn vriend: “Alles :$”.
Het deel wat ik daarna kort las ging over wat zij allemaal samen hadden beleefd, en mijn vriend zei ook nog dat hij het kut vind hoe het is gelopen met hun relatie.

Ik was zo verdrietig en geschokt toen ik dit allemaal las…
Het hele gesprek heb ik niet gelezen… M’n vriend zegt dat het niks betekende en dat hij meer bedoelde dat hij het weleens kut heeft gevonden… Maarja als je dat NU nog zegt…?
Het lijkt echt alsof hij nog gevoelens voor haar heeft, OF blijkbaar nog heel erg met haar bezig is… Ze praatten al een maand zonder dat ik dit wist.
Ik weet echtwel dat ik niet mocht kijken, heb hem ook mn excuses aangeboden daarvoor… Maar ik ben wel boos geworden, aangezien hij mij nooit iets heeft laten weten…

Wat moet ik nu?!
Ik voel me zo enorm gekwetst en verraden…
We gaan al bijna 1,5 jaar en wil hem niet zomaar kwijt. Maar ik kan dit ook niet zomaar vergeten…

Nu zal ik jou ook maar eens advies geven dan. haha!
nou ten eerste we zijn vrouwen dus af en toe stiekem in je vriends telefoon kijken hoort er een beetje bij… oei tja daar zijn vrouwen voor soms iets te nieuwschierig!
ik snap je troubels en dat je er helemaal gek van wordt want ja je vriend die praat met zijn ex over HUN verleden. ik zou ook helemaal gek worden van de gedachten moet ik bekennen. omdat ik het nu niet zelf mee maak is het iets makkelijker te overzien en makkelijker advies geven dus! ten eerste calm down girl! waarscheinlijk heeft hij het ook gewoon heel erg naar zijn zin met jou! maar iedere girl is anders en oude memories zul je toch nooit vergeten. misschien heeft hij weer een van die memories naar boven gekregen en daar over gaan praten met hun. jongens zijn niet altijd even makkelijk als wij hopen en anderen zeggen! maar wellicht is het gewoon herrinneringen ophalen van een OUDE relatie en is hij verder met zijn koppie gewoon nog bij de liefde voor jou en niet voor zijn ex. niet teveel over piekeren en gewoon gaan shoppen en eten met je vriendinnen en genieten van je vriend!! waarscheinlijk is er niks aan de hand en zijn wij meiden er weer om vanallles in ons koppie te halen omdat we er zo goed in zijn…

Hihi, thanks for the advice !

Ben in vorige relaties al ZO vaak bedrogen, dus dit werkt gewoon echt op mijn zenuwen :blush:
Heb wel al met hem gepraat maar hij gaat steeds stotteren als ik erover begin…
Ook heeft hij al vaker met een ander meisje contact gehad, en ook met haar zitten flirten…
Dat hebben we overleefd, omdat hij het contact met haar heeft verbroken. Hij heeft mij gezworen dat hij niks voor haar voelde, en hij niet echt in de gaten had dat ze al die opmerkingen als flirten bedoelde.
Maarja ik weet natuurlijk hoe meisjes werken aangezien ik er zelf een ben, dus ik weet echt wel wanneer een meisje flirt of niet.
Ik hoop maar gewoon dat het gewoon een stomme actie van hem was… Ik wil hem natuurlijk niet kwijt!

Maarja hij doet af en toe zo angstvallig zijn telefoon op slot als ik naast hem ga zitten…
Ik weet het gewoon niet :blush:
Nadat ik erachter kwam heeft hij ook meteen het hele gesprek verwijderd, waardoor ik dus weer ga denken: Heeft hij nog meer gezegd wat niet kan maar ik niet heb gelezen?

Sja… ik hoop vanavond weer met hem te kunnen praten en hem eerlijk te kunnen zeggen hoe ik mij nu voel.

Ik hoor nu ook… (van zn broer)
Dat ZIJ contact met mn vriend heeft opgenomen en niet andersom.
Ben echt geneigd om haar een bericht te sturen en te vragen waaaarom ze mn vriend lastigvalt aangezien ze elkaar al 3jaar niet meer gesproken hebben. Snap niet waarom ze nu ineeens contact met hem wil.
Ik kan er zo niet tegen, ze kan gewoon weten dat hij een vriendin heeft en dan toch gaat ze van die rare foto’s naar hem sturen.
Heb echt een hekel aan van die meiden die gaan zitten stoken…

(EXCUUS)

Thanks… Ja ik vind het wel heel lastig…
We zijn al bestwel lang samen, en hebben veel meegemaakt.

Ik zit er ook sterk aan te twijfelen of ik nog door moet gaan met hem…
Wat ik liever niet wil want houdt nog wel van hem, maar ik ben wel heel erg gekwetst.

Dit inderdaad
+ je moet eerder boos zijn op hem dan op die meid. Ze moet vooral doen wat ze wilt (al zou ik haar ook wel willen neerhakken als ik jou was hoor :") gewoon van je vriendje afblijven) tis alleen jouw vriend zijn taak om niet zo op haar in te gaan.

Mee eens, ben ook echt WOEST op hem… :frowning_face:
Maar ik moet dat kind niet tegenkomen want dan doe ik haar wat… (Kan ik wss niet als ik haar zie, maar zou het wel willen)

Ik ben de enige maar ik zou dit niet zo erg vinden. Hoelang is het geleden dat hun hadden? Misschien hebben ze het gewoon niet goed afgesloten? Ik zou het niet erg vinden als hij met haar praat, als het maar niet flirterig/seksueel wordt en ze zouden ook niet mogen afspreken behalve als ik er bij ben, als ze het zo nodig willen uitpraten. Maar hij flirt toch niet echt met haar?

Ik vind het wel erg…
hij praat continu met haar, en houdt de gesprekken angstvallig voor mij verborgen.

Gewoon praten vind ik echt GEEN punt.
Maar ze praten niet gewoon, ze zijn continu aan het praten over hoe erg ze het missen en bla bla bla.
Ook reageert ze steeds van oh je ziet er zo leuk uit, waarop hij zegt ja jij bent ook nogsteeds knap.

KORTOM: ***

Vraag anders of hij er gewoon open mee wilt doen? Dus laten zien als zij iets raars zegt ofzo. Of gewoon de gesprekken laten zien.

Toen ik hem ermee confronteerde heeft hij alle gesprekken verwijderd… Alsof hij meer verbergt…
Ik had zo graag willen weten wat er allemaal nogmeer gezegd werd…

Grapje zeker? Hij zegt dat ie dr mist en alles aan dr mist. In welk rijtje valt het dan volgens jou als dat geen flirten is?
Het is je ex voor een reden. Dan ga je er niet vrolijk mee appen en goede herinneringen ophalen, nogal respectloos naar je huidige vriend(in).

Uuhm ik had van mijn huisgenoot gehoord dat ze er ook achter kwam dat haar vriend met zijn ex contact had en toen bleek dat hij een week voordat het uitging met mijn huisgenoot al vreemd ging met zijn ex. Ik wil niet zeggen dat dit bij jou ook het geval is natuurlijk. Het is een hele lange relatie die jullie hebben en die ex van hem is ook waarschijnlijk al een tijdje geleden. Het kan zijn dat hij een beetje verveeld raakt in jullie relatie en aandacht zoekt bij anderen (maakt niet uit wie. maar zijn ex was waarschijnlijk het makkelijkste slachtoffer) in dat geval zou ik het helemaal afkappen. Als ik jou zou zijn had ik mijn vriend verboden nog één keer tegen zijn ex te praten, maarja ik ben ook wel verschrikkelijk jaloers in relaties… Maar ik zou het absoluut niet pikken en me niet laten kennen.

Owjaa en natuurlijk met meisjes praten mag… maar 1 ze hebben een verleden en 2 de manier waarop ze praten is niet echt bevorderlijk voor jullie relatie

Ik snap gewoon niet hoe jij niet eens jaloers gedrag naar hem vertoont om dit hele gebeuren en hij alsnog zo ongelooflijk raar reageert… Alles stiekempjes enzo. Als er niets aan de hand is zou hij die berichtjes ook niet verbergen lijkt me.

Ik ben over het algemeen totaal niet jaloers, maar zoals ik al zei: Ik wist niet met wie hij praatte.
En ik heb heel vaak gevraagd met wie praat je en waarom klik je alles steeds weg? Waarop hij antwoordde: “er is niks schatje, gewoon een groepsgesprek met vrienden en daar zeggen ze weleens rare dingen”. Hij heeft me ook wel eens zn telefoon gegeven en gezegd: “kijk maar” Wat ik dan deed en dan kon ik niks vreemds vinden… Het ging tot kort eigenlijk heeel goed tussen ons, hij is er altijd voor me en besteedt veel aandacht aan me… Maar blijkbaar was hij in tussentijd met zn ex aan het praten.
Ik was niet jaloers omdat ik niet beter wist dan dat hij stapelgek was op mij…

Ik ga straks even naar hem toe.
Ik ga hem vertellen dat ik wil dat hij nu kiest voor mij, doet hij dit niet en begint hij weer te: “ja maar”-en dan weet ik het gat van de deur wel te vinden.
Heb zijn beste vriendin gesproken (ook een goeie vriendin van mij) en die zegt dat zn ex hem al tijden stalkt, en het wel eens met haar erover heeft gehad… MAAR dus niet met mij!
Zij dacht dat ik het al wist (niet dus).

Ik wil gewoon geen vriend die niet 100% voor mij kiest, en aandacht van anderen veel leuker vind. Dat pik ik gewoon niet sorry…

Het spijt me als ik overkom als een bitch, maar in de afgelopen jaren heb ik wel geleerd dat je voor jezelf moet kiezen!

Je komt niet over als een bitch je hebt groot gelijk.

Ik ben stiekem heel bang dat hij me laat vallen, en voor haar kiest…
Maar dan kan ik niet anders dan mijn schouders ophalen.
Dan weet ik in iedergeval dat hij het niet waard is… (oookal zal ik er wss nog heel lang om janken :frowning_face: )

oh damn als ik een jongen was en dit topic zou lezen werd ik spontaan homo :")