Ex + terug vrienden

Hallo iedereen

Ongeveer 2 maand geleden is het uitgegaan met mij ex. We waren 4 maanden samen. Voordat we samen waren kenden we elkaar 2 jaar ofzo van op de sportclub. Vanaf dan stuurden we bijna constant naar elkaar, er ging geen dag voorbij dat we niet stuurden. Ik werd verliefd op hem maar hij twijfelde, omdat ‘hij het leeftijdsverschil te groot vond’ (we schelen maar 2 jaar :dry: ). Ik kreeg een relatie met een andere jongen (ook van de sportclub, dus ze kenden elkaar). Mijn (toen nog niet) ex kreeg ook een relatie. Ondertussen verwaterde het contact tussen mij en mij (toen nog niet) ex. Ik was ongeveer 7 maanden samen met die jongen, na een tijdje was ik de relatie beu en plots begon mijn ex terug te sturen. Uiteindelijk maakte ik het gedaan met die andere jongen en was ik samen met mijn ex. In het begin was ik zeer argwanig, ik wou zeker zij dat hij het meende en niet met mijn voeten aan het spelen was. Hij zij van wel. Hij zei ook dat hij jaloers was toen ik samen was met die andere jongen… Dusja we waren gelukkig samen. Tot 2 maand geleden, het was een week dat we niet veel stuurden naar elkaar (ik ben vaak te koppig om uit mezelf te sturen, hij moet eerst sturen :stuck_out_tongue: ) hij had het druk met school (zei hij), hij had ook ‘geen tijd om af te spreken’. Maar op een avond stuurde hij dat hij net was gaan voetballen met zen vrienden, ik had daar geen problemen mee behalve dan dat hij dan zogezegd geen tijd had. Ik was toen boos en had hem dat ook laten weten. Uiteindelijk zei hij dat hij twijfelde aan de relatie omdat ik al de hele tijd negatief was (was wel waar, ik was zeer negatief de laatste tijd. Achteraf gezien kwam dit omdat hij me te weinig aandacht gaf en het leek alsof ik maar een occasionele vriendin was). Die avond hadden we een kwartier gebeld en zei hij dat hij geen toekomst meer zag in ons. Voilà meneer was klaar, zo maak je het dus uit. Ik was helemaal verwonderd dat het zo snel gedaan was. De ene keer stak hij alle schuld op mij en de andere keer zei hij dat hij niet goed is in relaties en blabla (zever gewoon). Ik heb hem toen een tijdje genegeerd, en op training probeerde hij terug contact te zoeken maar ik deed zeer droog en zei amper iets. Die avond stuurde hij een bericht dat het hem kwetste dat ik hem negeerde, en ook dat hij nog vrienden wil blijven want hij vindt me nog steeds ‘awesome’, jaja… Dusja een paar dagen geleden stuurde hij een bericht met ‘hey, hoe is het nog; lang geleden’. Dus zijn we weer beginnen sturen. Gisteren zei hij via snap dat het niet de bedoeling was om mij kwetsen, en dat hij bindingsangst heeft en niet goed is in relaties enzo… Ik weet niet meer wat ik moet geloven van die jongen, hij is zo onduidelijk… Ik ben er nog altijd niet volledig over denk ik. Ik wil anderzijds wel vrienden proberen zijn maar ik ben bang dat mijn gevoelens gaan terugkomen (of misschien zijn ze er nog)… Ik weet niet meer wat ik moet doen :frowning_face: Stiekem hoop ik dat we terug opnieuw beginnen maar daar vrees ik voor, omdat hij duidelijk zei dat hij nog vrienden wil zijn…

Ik heb het even snel gelezen, maar hij komt nu op hangende pootjes terug? Kijk, je kunt weer instemmen en het contact opzoeken en verder zien, maar hij verandert niet ineens zonder bindingsangst. Weet goed waar je weer aan begint.

Je kan proberen gewoon vrienden te blijven met deze jongen omdat hij ook duidelijk gezegd heeft dat hij alleen vrienden wilt zijn. Als je bang bent dat je niet over hem heen bent moet je hem gewoon een berichtje terug sturen in de trant van “hoi [x] ik begrijp dat je vrienden wilt blijven maar ik kan/wil dit niet. Ik hoop dat je dit begrijpt en mij verder met rust kan laten. Groetjes xCupcake”

Hoeft natuurlijk niet letterlijk zo maar het is het beste om duidelijk te zijn over wat je wilt ook naar hem toe. Anders kan hij niet begrijpen of hij je met rust moet laten of dat je nog vrienden wilt zijn. Ik denk niet dat jullie terug een relatie kunnen krijgen, omdat hij zelf duidelijk ook niet weet wat hij wilt.

Als je alleen via berichtjes contact hebt gehad is het misschien verstandig om gewoon af te spreken en alles uit te praten. Dan zie je vanaf daar wel hoe het verder gaat.

Inderdaad, dit wou ik ook maar hij kan niet goed praten over zulke dingen… (is zijn uitleg)

Dat klopt inderdaad, hij zei zelf dat hij niet weet wat hij wil. Ik heb hem al gezegd dat ik het moeilijk vind om vrienden te blijven, maar anderzijds vind ik hem nog steeds leuk om mee te sturen via snapchat enzo…