Ex neemt zomaar hond mee. Wat kan ik doen ? :(

Hallo iedereen,
Ik zou via deze willen vragen wat ik kan doen.

Mijn vriend maakt het uit met me een speelt nu een HEEL lelijk spel !
http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/ex-wil-nog-steeds-seks-met-me-terwijl-zijn-nieuwe-vriendin-zwanger-is-306722.0.html
Daarbovenop heeft hij onze hond meegenomen zonder dat we er afspraken over hadden. We hadden hem “samen” gekocht.
Ik heb hem betaald en hij heeft zijn naam op het inentingsboekje staan.
Toen we hem gingen halen was hij al gechipt,
Maar ik geloof niet dat hij hem bij de dierenart heeft laten registreren op zijn naam
(Ik was er zelf niet bij)
De kat is door zijn tante nood gedwongen bij mij thuis afgezet doordat het beestje helemaal alleen aan zijn lot was over gelaten in ons oude appartement
( hij is met de hond bij zijn nieuwe vlam gaan wonen )
Toen ik met de kat naar de dierenarts ging voor medicatie,
( hij was ondervoed, maagontsteking, haaruitval en een huidschimmel ) :frowning_face:
Heb ik hem laten registreren op mijn naam.
Hij was ook gechipt maar stond nog niet geregistreerd.
Ik denk dus dat dit met de hond het zelfde geval is.
Nu mijn vraag is, wat kan ik doen ?
Als de hond wel mijn ex zijn naam op het inentingboekje heeft staan, is hij dan de wettelijke eigenaar ?
Ik geloof niet dat zijn chip geregistreerd is op mijn ex zijn naam .
Ik kan ook niet aantonen dat ik hem heb betaald, ik heb hem cash betaald bij de kennel :frowning_face:

Alvast bedankt voor het antwoord

Aan de dierenarts vragen?

Jezus wat een lul dat hij die kat zomaar aan z’n lot heeft overgelaten, BAH.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat je nu kunt doen. Wat ik wel weet, is dat je bij de meeste advocatenkantoren een gratis eerste consult kunt aanvragen of advies kunt inwinnen. Misschien zou je zoiets kunnen proberen en weten zij wat jouw rechten zijn.

Ik heb geen idee hoe dat geregeld is, een hond is voor de Nederlandse wet ook een bezit volgens mij.

Ik dacht altijd dat degene die zijn naam op het Europees paspoort heeft staan, de ‘eigenaar’ is. Maar ik denk dat je hiervoor wel naar de vredesrechter kan stappen. Of toch al advies vragen aan een advocaat.

Woonde jullie samen? Hadden jullie een contract?

Zie volgende post.

Misschien is dit handig om even te lezen?

http://www.dejongmoons.nl/blog/61-wie-krijgt-de-hond

Dit ja. Bij ons staat dit in het samenlevingscontract wat er met de dieren gebeurd als we uit elkaar zouden gaan. Als jullie dit niet hebben laten vastleggen denk ik dat je niks kan doen