Ex met een nieuwe vriendin

Hoi dames, ik heb een vraagje.
Het is nu drie weken uit met mijn vriend maar het ziet er naar uit dat hij nu alweer sterk op weg is naar een relatie met een nieuw meisje. Nu hoor ik van heel veel dat het hen ook is overkomen, dat terwijl je nog niet eens over je liefdesverdriet heen bent je ex er alweer met een ander vandoor gaat. Dus aan diegene wou ik vragen: Stelde jullie relatie echt veel voor? En daarmee bedoel ik waren jullie echt lang bij elkaar, vaak samen, waren jullie geregeld bij elkaar thuis, sliepen jullie bij elkaar en dat soort dingen? Want ik heb nu het gevoel dat onze relatie nu ook niks meer voorstelde, ookal zei hij van wel… Is dat gewoon hoe jongens zijn?

Misschien kan hij gewoon niet alleen zijn?

Allereeste sorry dat het stuk is gelopen dat is altijd zwaar. Het is altijd jammer als je ex er snel met iemand van door gaat omdat het dan net lijkt of hij er wel erg snel overheen is. Ik denk dat dit wel iets te maken heeft met het feit dat hij mischien niet alleen wilt zijn , of al mischien bezig was met dit meisje tijdens jou… dit klinkt lullig maar 3 weken later een nieuwe vriendin hebben vind ik wel erg snel qua met kennis maken en verliefd worden.

Ik en mijn vriend waren 4.5 jaar bij elkaar en onze relatie stelde wel veel voor, we hadden wel ups en downs maar niet meer als elke andere normale relatie denk ik
We waren bijna elke dag bij elkaar, en we sliepen ook bij elkaar (ik ben 21), maar wel slapen alleen in het weekend.
Wij zijn uit elkaar gegaan toen ik ziek werd en hij bleek ook al snel een ander te hebben. Ik weet niet of dit typisch iets jongensachtig is haha. Ik bvb kan ook moeilijk alleen zijn (wat trouwens geen reden moet zijn om snel een ander te nemen maar ligt denk ik aan de persoon)

Ik zou er afstand van nemen en me niet te veel bemoeien als ik jou zou zijn omdat het je alleen maar meer pijn gaat doen dan alleen de breuk al.

Sterkte :kissing:

Sterkte, dat is altijd kut… :sob::muscle: Mijn ex had meteen de dag nadat ik het uitgemaakt had met een andere meid, waar hij blijkbaar al aardig lang mee bezig was… Ook tijdens onze relatie. We waren voor mijn gevoel toch een paar maanden aardig serieus bezig, maar dat gevoel was toen ook in één klap weg. Hij was minder serieus blijkbaar. Ik vond dat echt heel pijnlijk, want net zoals jij zegd, het lijkt ineens alsof de hele relatie niks voorstelde… Alsof alles voor niks geweest is, hij gaat vrolijk verder en ik bleef met het kutgevoel zitten.

Ik zie het wel vaker, dat jongens (maar evengoed meisjes), een paar weken na dat het uit is meteen weer iemand anders hebben. Ik denk vaak omdat die jongen/meisje toch al langer iemand anders leuk vinden of geen gevoelens meer hebben voor hun vriend/vriendin. Ik denk dat mensen die nog wel gevoelens hebben niet zo snel weer een nieuwe relatie beginnen. Mijn vriend bijvoorbeeld is pas na 1,5 jaar een nieuwe relatie begonnen omdat hij echt 100 % over zijn ex heen wou zijn. Hoewel… zie ook wel eens dat mensen een vriend/vriendin ‘nemen’ om over hun ex heen te komen of omdat ze gewoonniet alleen willen/kunnen zijn.

Ik weet bijna zeker dat er niks speelde tussen hem en iemand anders, want hij zou wel zo eerlijk zijn geweest om dat te zeggen… Ik weet niet, hij kan inderdaad niet goed tegen het alleen zijn denk ik maar het is wel om goed ziek van te worden als je ziet hoe hij tegen een ander doet als hoe hij tot voor kort tegen jou deed…

Ja, ik ben bang dat dat gewoon is hoe jongens zijn misschien viel hij al eerder voor haar en is dat ook een beetje de reden waarom jullie uit elkaar zijn gegaan…? :expressionless:

Lang niet alle jongens zijn zo. Meisjes kunnen evengoed zo zijn.
Tenminste, dat denk ik dan…

Ik had bijna 3 jaar en stelde veel voor eigenlijk. Voelde me wel wat ‘vervangen’ maar ik wil niks meer met hem te maken hebben. Gelukkig heb ik goeie steun van familie die ook gelijk klaar met hem waren toen hij het uit maakte

Ik heb zelf geen ervaring, maar weet van iemand die echt een lange relatie had, meerdere jaren, dat hij binnen een paar weken weer een nieuwe relatie had toen het uit ging.

Het is dus niet heel ongewoon, en je moet je je er ook zeker niet rot om gaan voelen. Het betekend echt niet dat jullie relatie niks voorstelde :slightly_smiling_face:

Veel sterkte! :sob::muscle:
Ik denk dat hij het sneller heeft verwerkt of meer afleiding zoekt. Ik weet dat het lastig is…

Ik heb dit zelf ook eens gehad, ik had 2,5 jaar wat met die jongen gehad, totdat hij opeens op facebook zette dat hij weer vrijgezel was, wat compleet nieuw was voor mij. Hij heeft me ongeveer tien minuten daarna opgebeld om te vertellend dat hij onze relatie niet meer zo zag zitten en dat het uit was.
's Avonds stuurde hij me een berichtje dat hij iets met een ander meisje had gekregen die avond. Zijn vrienden bevestigen dat hij niet met haar van te voren is uitgegaan of vreemdgegaan, maar toch deed het pijn hem zo snel weg te zien gaan en naar een ander toe meteen.
En ik weet zeker dat onze relatie wel wat voorstelde, we zagen elkaar dan wel dagelijks op school, maar ook buiten school om zagen we elkaar vaak.
Ik heb destijds vaker bij hem geslapen en we zijn twee keer samen op vakantie geweest. Het was ook een heel serieuze en rustige jongen, dus ik zag het totaal niet aankomen. Het enige positieve is dat hij nog altijd spijt heeft van zijn beslissing toen.

Maar ik denk dus sommige mensen gewoon snel iets verwerken of afleiding zoeken om iets te verwerken en dat heeft vaak niets met de vorige relatie te maken hoe snel ze iemand anders hebben.

Ik denk dat meisjes wat gevoeliger zijn daarin. Dat jongens gewoon echt hun verstand op 0 hebben en dat meisjes nog een beetje medeleven tonen. Ik zou in ieder geval zelf niet in staat zijn om zo snel verder te gaan, ook niet als ik degene was die het had uitgemaakt, al was het alleen uit respect voor die andr… Maar ik denk eerlijk gezegd dat jongens zich daar niet echt mee bezighouden hahaha.

Maarja, als mijn ex nu opeens de liefde van zijn leven blijkt gevonden te hebben dan wil ik hem daar natuurlijk niet in tegenhouden

Als eerste: heel veel sterkte meid :sob::muscle:
Wat je nu hebt heeft zo ongeveer iedereen die een ex heeft die snel naar een ander toe gaat: je gaat twijfelen aan jezelf en de relatie. Maar vraag jezelf af: maakt het uit of het voor hem een serieuze relatie was of niet? Ergens in je denk je: als onze relatie serieus was, dan zou hij dit niet doen. Maar waarom zegt dat iets over jouw relatie? En zelfs als het inderdaad wat zegt over jullie relatie, wat maakt dat uit? Waarschijnlijk (ik spreek uit eigen ervaring) heb je het idee dat als jullie relatie iets was, al het verdriet tenminste niet voor niks is. En het idee dat je nog iets waard bent als jullie relatie maar wat was. Het idee dat jullie niks waren geeft jezelf het idee dat je niks waard bent. En dat laatste is absoluut niet waar! Het maakt niet uit of je relatie serieus was of niet, je verdriet mag er zijn en je bent nog steeds iets waard.

Ik weet niet hoe het is uitgegaan, maar stel dat hij al een tijd in zijn hoofd had van: ik wil het uitmaken, dan had hij jullie al soort van opgegeven en emotioneel gezien van losgemaakt. Ik zie dat wel vaker.
Maar goed, dit is alleen wat ik ervaren heb!

Mijn ex had na een dag al een ander, terwijl we een relatie van twee jaar gehad hebben. Ik ben daar ook heel erg kapot van geweest en ik had net als jij nu het gevoel dat onze relatie niets voorstelde, dus ik snap heel goed hoe je je voelt. Het is alleen ook zo dat je terwijl je nog een relatie al een beetje emotioneel afstand van diegene neemt en er dus misschien wel sneller ‘overheen’ bent en een nieuwe relatie kunt beginnen. Daarnaast zijn sommige mensen gewoon beter in ‘afsluiten en opnieuw beginnen’ en doen dat sneller. Dat heeft verder niets met jongens of meisjes te maken, sommige mensen hebben gewoon zo’n karakter. Dit heeft jou ex waarschijnlijk ook en daarom kan hij nu alweer verder met een ander meisje. Ik zou niet aan mijn eigen relatie gaan twijfelen hierdoor, ik snap dat je het doet, zelfs ik doe het soms nog steeds, maar daar ligt het probleem denk ik niet. Probeer toch het mooie van je relatie te herinneren en niet te doen alsof alles een leugen was en niets voorstelde, want dat was vast echt niet zo. Sterkte voor nu, ik weet hoe je je voelt :sob::muscle:

Veel sterkte, ik kan me voorstellen dat het heel rot is. Ik zou proberen niet te twijfelen aan je relatie, het is zo al moeilijk genoeg. Ikzelf heb ook ooit 3 weken na mijn vorige vriend een nieuwe relatie gehad. Ik leerde mijn huidige vriend kennen net nadat ik het had uitgemaakt en voelde dat het goed zat. Ik had het uitgemaakt omdat we niet goed samenpasten en ik had ook al emotioneel afscheid genomen zoals iemand hierboven zei. Ik snap dat het heel rot voelt, maar het hoeft niet meteen te zeggen dat de relatie niets voorstelde, want dat kan wel zo zijn!

Ik zou niet aan jullie relatie gaan twijfelen, meestal ligt het daar niet aan. Maar heb jij het uitgemaakt, of hij? Als hij het heeft uitgemaakt, kan het zijn dat zijn gevoelens voor jou al langer weg waren en hij dus ‘‘nergens’’ over heen hoefde te komen na de breuk.

Ik weet niet of ik nu iets dom ga zeggen, want ik heb geen ervaring met de situatie waarin je nu zit, maar ik zou mij eerder gaan afvragen wat de relatie met dat nieuwe meisje dan voorstelt? Ik zou haar zien als een soort rebound, een tussendoortje omdat hij jullie relatie mist en niet weet hoe hij ermee moet omgaan. Dat meisje zou zich eigenlijk slecht moeten voelen omdat hij haar ‘gebruikt’ om over jou heen te komen. Ik zeg nu wel niet dat het zo is, want het hangt er inderdaad van af hoe jullie uit elkaar zijn gegaan, welke gevoelens hij nog voor je had enz…
Maar ik zie in mijn omgeving dat relaties die snel beginnen nadat een andere is stukgelopen zelden duren. De enige keren dat het lijkt te werken zijn als de nieuwe relatie met iemand is waarmee hij/zij al een band had voor de vorige relatie.
Alleszins, zoals vele meiden hier boven mij al gezegd hebben, ligt het zeker niet aan jou of jullie relatie! Er zijn tal van redenen waarom hij zo snel met iemand anders heeft aangepapt, maar er is geen reden om erover te piekeren!

Volgens mij niet…? Ik leg het mijn ex nu nog steeds niet onder zijn neus dat ik met iemand anders ben gegaan hoor, ookal is hij degene die het heeft uitgemaakt