ex komt solliciteren, H E L P.

Ik heb vandaag via via te horen gekregen dat mijn ex-vriend bij de kledingwinkel waar ik werk gaat solliciteren. Dit maakt mij echt helemaal gek. Zeker omdat ik weet waar mijn bazen op letten en dat hij zeer waarschijnlijk wordt aangenomen.
Voor mijn gevoel is de break-up helemaal niet lekker verlopen en ik ben daar eigenlijk komen werken om mijn gedachten lekker te verzetten. Inmiddels ben ik er wel overheen, maar ik zie het totaal niet zitten om hem zo’n 25 uur per week opgescheept te zitten, aangezien ik hem ook nog elke dag tegenkom op school.
Nu vraag ik me af wat ik moet doen? Aan hem vragen om niet te solliciteren is geen optie omdat het contact totaal niet gezond is. Maar is het nou gepast om aan mijn leidinggevende te vragen om hem niet aan te nemen? Een argument voor mij is natuurlijk wel dat als hij aangenomen zou worden, ik me totaal niet meer op m’n gemak voel op de vloer en ik dan mogelijk ontslag neem (terwijl mijn contract net met een jaar verlengd is).
HELP ME ALSJEBLIEFT. :bored: :bored: :bored: :bored:

please? iemand? :frowning_face:

Ik weet niet… ik zou het denk ik wel vertellen aan mijn baas. Aangezien jij er al langer werkt en ook goed werk doet. Denk dat je baas geen zin heeft in een slechte sfeer tussen collega’s. Als ik jou was zou ik vertellen over jullie slechte contact en dat de break-up ook niet zo fijn was.

Weet hij niet dat jij daar werkt?

Geduld is een schone zaak.

Kijk gewoon eens hoe het op de werkvloer gaat. Kan heel anders zijn namelijk. Wanneer je je er toch niet prettig bij voelt, kun je dit bij je baas aangeven en misschien kan hij dan rekening houden met de werktijden

Ik zou niet zeggen dat ze hem niet moeten aannemen, ik kan me niet voorstellen dat je leidinggevende het leuk vind als jij hem/haar gaat vertellen wie ze wel of niet aan moeten nemen. Want zo komt het dan wel een beetje over denk ik.
Ik zou wel gewoon uitleggen wat er aan de hand is zodat ze er rekening mee kunnen houden (met werktijden bijvoorbeeld).

Ik zou er niets over zeggen tegen je baas. Heel eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je baas er rekening mee zal (gaan) houden; had ik in ieder geval niet gedaan in zijn plaats. Zie het als een kans om weer normaal met elkaar om te kunnen gaan met je ex, dat went echt wel weer na een tijdje. In het begin zal het even raar en awkward zijn, maar een normale relatie als collega’s moet wel te doen zijn. Gewoon geduld hebben (:

Ik snap alleen niet waarom hij solliciteerd bij de winkel waar jij ook werkt

Ik weet niet of je een goede band heb met je baas. Want dan zou ik get er gewoon over hebben dat je er ongemakkelijk bij voelt

Hoezo wil hij gaan werken waar jij al werkt??

Ik zou inderdaad wat zeggen :slightly_smiling_face: als er dan zeg maar twee gelijke kandidaten zijn, dan zal je baas waarschijnlijk wel voor de andere kiezen om problemen te vermijden. Zeg inderdaad niet dat je baas hem niet mag aannemen, want hij blijft wel de baas natuurlijk :p.

Relaties op de werkvloer zijn meestal verboden. Jullie hebben dan nu wel geen relatie meer, maar misschien als je het uitlegt aan je baas/leidinggevende dat die het best wel snapt. Ligt eraan wat voor iemand je baas/leidinggevende is natuurlijk :slightly_smiling_face:

Maar het is best wel vies als hij niet wordt aangenomen alleen door jou…
Ik snap dat het moeilijk is maar je moet er wel mee leven.

Bij sommige winkels mogen er toch geen kennissen van werknemers komen werken, omdat er dan groepjes kunnen ontstaan? Ik weet iig van vrienden die bij schuurman schoenen en blokker werken dat dat daar niet mag, kan dat dan niet op meer plaatsen het geval zijn? Want dan ben je al meteen van je probleem af.