Ex-issues, om moe van te worden.

Heyy girls,

Oké ik heb dus echt even een zeur-momentje, maar ik word echt gek van deze situatie. Ik zal het eventjes proberen zo kort mogelijk uit te leggen.

Het is nu 4 maanden uit met mijn ex, het ging de laatste 3 maanden van onze relatie al heel slecht. Hij was zacht gezegd nogal agressief, en trok het niet langer. Ook vond hij zichzelf heel belangrijk, met als gevolg dat ik me altijd alleen voelde. Ik bedoel je kan je alleen voelen met iemand, maar ook alleen zijn zonder iemand en dat eerste is nog erger dan echt alleen zijn. Ik was op een gegeven moment meer een (sorry) neukertje dan een vriendin. Maargoed ik heb het dus uitgemaakt uiteindelijk.

Een paar weken later leerde ik een jongen van werk kennen, hij was erg gezellig (en knap) en we begonnen eigenlijk gewoon als vrienden.
Later kregen we gevoelens voor elkaar en gingen vaker op date.
Sinds een maand zijn we echt samen, het is allemaal erg leuk en hij geeft me echt een fijn gevoel.

Nu het probleem: m’n ex lult aan iedereen door dat ik een slet ben (wat dus niet zo is… Want m’n ex en m’n nieuwe vriend zijn de enige waar ik verder mee ben gegaan). Ik weet dat hij gewoon jaloers is, maar ik had veel vrienden waar hij ook mee om ging… En nu kijkt iedereen me echt heel naar aan en praat iedereen achter m’n rug om over me.
Moet ik met m’n ex gaan praten of zo laten? Ik word er wel echt gek van… Maar aan de andere kant wil ik zijn kop nooit meer zien. M’n nieuwe vriend is echt een schat en vind het erg fijn dat hij altijd voor me op komt, maar toch doet het me pijn dat m’n ex zo doet want ik heb hem nooit iets misdaan…

Ik bedoel ben ik dan meteen een slet als ik gevoelens krijg voor een ander…? :cold_sweat:

Als die vrienden van jou hem geloven en jou niet dan zijn het geen vrienden en als ze jou raar gaan aankijken dan heb je niks aan ze.

Hij kan het niet verdragen dat je (zo snel) iemand anders hebt gevonden.
Dat zijn zijn gevoelens, zijn zaak.
zet je erover en blijf bij je eigen mening. Jij weet dat het waar is en als mensen even erover nadenken, weten ze ook wel dat hij dit allemaal verteld omdat het uit is gegaan.
mensen vertellen zoveel nare dingen over elkaar als het uit is.

Ik begrijp dat dat heel naar voelt! Wat je het beste kunt doen is je ex negeren, want als hij merkt dat hij geen aandacht van jou krijgt gaat het over. Als je toch contact zoekt, is dat voor hem de aandacht die hij zoekt en zal hij dus langer doorgaan om jouw aandacht steeds maar weer te krijgen. Negeer hem en probeer je je er niet te druk om te maken. En wat je vrienden betreft, ik denk niet dat het echte vrienden zijn als ze alles wat je ex zegt zo klakkeloos overnemen zonder bij jou te controleren hoe volgens jou het verhaal in elkaar zit.

Echte vrienden zouden dan hun hoofd schudden en zeggen dat ze jou zo niet kennen. Negeren die handel en genieten van je relatie :slightly_smiling_face:

Bedankt allemaal! Wordt echt blij van die lieve berichtjes.
Ik negeer mijn ex gewoon, heb eigenlijk geen zin om energie in hem te steken.
Wat m’n vrienden betreft de helft staat aan zijn kant, en ben er nu dus wel achter wie mijn echte vrienden zijn.
Heb m’n ex niet meer gesproken… gun hem mijn tijd niet…