Ex is vreemdgegaan met mij, vertellen?

Oké, ik weet het gewoon totaal niet meer dus vandaar dat ik hier even mijn verhaal typ in de hoop dat iemand hier het verlossende woord heeft, ofzo.

Goed, ik heb hier al vaker topics over mijn ex gemaakt. Hij had het uitgemaakt want hij was vreemdgegaan met een meisje die vlak daarna ook zijn nieuwe vriendin is geworden. Nu ben ik nooit boos op hem geweest of wat dan ook en hebben we dus ook altijd luchtig contact kunnen houden, maar om een heel lang verhaal kort te houden: op een gegeven moment sloegen die luchtige gesprekjes om in seksuele gesprekken waar ik volledig in mee ben gegaan, we hebben de eerste keer in een hotel afgesproken met de intentie om seks te hebben, we hebben dit ook daadwerkelijk gedaan en hierna heb ik hem nog zo’n 5 keer gezien bij hem of bij mij thuis, ook om seks te hebben. Ondertussen hielden we ook contact via berichtjes en snapchat en naja… Toen dit allemaal begon wist ik natuurlijk al hoe fout ik zat, maar ergens voelde het als een soort macht of controle die ik nog uit kon oefenen op zijn leven. Ik verpakte het een beetje alsof het een grote wraakactie was en dat was het voor het grootste gedeelte ook wel, maar ik kan niet ontkennen dat ik het los van dat ook gewoon heel leuk en spannend vond en onze seks was altijd fantastisch, dat was eigenlijk nog wel de grootste plus. Ik weet dat dit allemaal super raar klinkt maar ik hoop dat jullie je toch ergens kunnen verplaatsen in mij.

Nou is dit allemaal zo’n 1,5 maand gaande en hoe het in het begin heel gemakkelijk ging om het “zonder emoties en gezeik” te houden weet ik dat hij zijn twijfels heeft, nou heb ik daar totaal geen boodschap aan eigenlijk want daar had hij dan wel mooi eerder aan kunnen denken, maar ik merk aan mezelf dat ik het toch best wel moeilijk zou vinden mocht hij besluiten ermee te stoppen, dan voelt het alsof ik voor de tweede keer een soort van aan de kant gezet word, terwijl hij vrolijk doorgaat met zijn perfecte leventje en verder leeft in een soort van luchtbel die ik heel gemakkelijk kan doorprikken. Ik had mezelf voorgenomen om, als hij inderdaad besloot hiermee te stoppen, het te vertellen aan zijn vriendin. Als hij mij niet meer heeft, dan haar ook niet meer. Wie het laatst lacht, lacht het hardst, ofzo? Ik weet niet precies wat er in mijn hoofd omgaat, maar ik vind ergens dat hij het ontettend verdiend om eens goed op zijn bek te gaan, terwijl ik het aan de andere kant zo moeilijk vind. Want iedereen zegt wel dat hij zo’n klootzak is, maar ergens blijf ik toch sympathie voor hem voelen, omdat ik het idee heb dat ik hem beter ken dan wie dan ook.

Gisteren was hij bij me en toen heb ik eigenlijk letterlijk gezegd dat als hij hiermee stopt, ik het aan haar vertel. Toen werd hij echt heel pissig natuurlijk en daarna ging hij het op mijn geweten spelen met dingen als “dus als ik 100% voor haar wil gaan door hiermee te stoppen, dan pak jij het af…” en “als je dit doet betekend de tijd dat we samen waren niks meer” enzo. Ik heb toen, om hem gerust te stellen, gezegd dat ik het zo niet bedoelde maar dat ik gewoon een klein beetje zekerheid over de situatie wilde enzo, en dat er in feite geen probleem is want het gaat nog steeds allemaal prima zo. Toen is hij weggegaan en nu zit ik eigenlijk echt met mijn handen in het haar.

Want ik weet zelf ook dondersgoed dat dit niet zo verder kan gaan, want mentaal breekt dit me toch echt wel meer op dan ik had durven denken. Ik merk ook aan mezelf dat ik die kleine knuffels, het samen slapen, de kusjes op mijn voorhoofd, toch wel heel fijn vind op een bepaalde manier? En eng, omdat het dan niet alleen meer gewoon seks is, maar het voelt gewoon te vertrouwd dan ofzo. En het is niet alsof ik hem terug wil of een relatie met hem wil, oprecht niet. Maar dat gevoel kan ik niet bedwingen. En zo ver wil ik natuurlijk niet zinken.

Ik heb mezelf heel erg in de nesten hiermee gewerkt en nu zit ik eigenlijk met de gebakken peren, en ik moet dit verhaal zelf afsluiten. Ik heb zelf de keuze hoe ik dat ga doen. Of ik vertel het zijn vriendin met als gevolg dat hij mij nooit meer hoeft te zien, hij een kutleven heeft en zij ook (maar da’s alsnog karma) en dan zou ik hem wel goed terug hebben gepakt voor alles wat hij heeft geflikt. Of ik zeg gewoon tegen hem dat ik ermee stop, met als gevolg dat hij gewoon zonder problemen verder gaat met zijn leventje met haar, dat ze volgende week lekker naar Parijs gaan samen en hij een tijdje van beide walletjes heeft kunnen snoepen. Ik kan dat idee ergens gewoon niet verkroppen.
Of ik ga hier gewoon nog een tijdje mee verder, kijken hoe ver ik kan gaan. Want los van alle emoties enzo, weet ik dat ik dan ook nooit meer seks met hem ga hebben. En dat klinkt echt super goedkoop, maar de seks tussen ons was oprecht zó goed en ergens wil ik dat toch wel behouden, ondanks alles… En ik vind hem, los van dat hij op het gebied van relaties echt een enorme klootzak is, nog steeds een leuk persoon die ik ergens niet helemaal uit mijn leven wil.

Ik weet het gewoon niet meer… Ik weet ook niet of dit verhaal wel sense maakt, in mijn hoofd doet het dat namelijk ook niet. Wat zouden jullie doen in deze situatie? En alsjeblieft geen beoordelingen over mijn acties, ik weet zelf ook dondersgoed hoe fout ik zit.

Ik vind dat je hem gewoon moet laten. Recht op wraak heb je imo al niet meer want jij bent even slecht bezig als hem en zijn nieuwe vriendin.

Wat denk je er van om het dat andere meisje te vertellen, puur en alleen omdat ze het recht heeft om het te weten en niet uit wraak? Dat lijkt me het beste wat je kunt doen

Hij heeft mij twee keer bedrogen en nu bedriegt hij wéér iemand, dan misschien niet mij maar alsnog. Ik vind dat ik dan toch wel recht heb op wraak? En bovendien zat ik aan niemand vast, ik heb niemand bedrogen. Hij is hier degene met vriendin.

Ik vind het een beetje vreemd dat je pas in de laatste zin laat weten dat je zelf inderdaad fout zit.
Seks hebben met iemand die een vriendin heeft is namelijk echt niet oké.

Het klinkt alsof je wraak wilt nemen op je ex…?
Maar mocht dat zo zijn dan is dit niet de goede manier.

Zijn huidige vriendin verdient het om de waarheid te weten.
En dan niet: “Jouw vriend gaat vreemd.”
Maar: “Ik en jouw vriend hebben meerdere malen seks gehad.”

En wat er daarna met hun relatie gebeurt is niet aan jou.

Ja, natuurlijk denk ik dat ergens ook… Want ik vind het onbewust toch wel heel sneu, als ze hem opbelt terwijl ik langs hem lig, of als ik haar spulletjes bij hem zie staan… Tuurlijk doet dat wat met me en ik vind het ook sneu dat ze op vakantie denkt te gaan met de liefde van haar leven, die eigenlijk gewoon een enorme eikel is.

Uhm, vind jij dit dan niet erg voor zijn vriendin? Je bent non stop over jezelf aan het praten of over hem, maar voor zijn vriendin vind ik dit echt onwijs erg.
Ik vind het onwijs fout van jullie beide. Van hem omdat hij een vriendin heeft en van jou omdat je wéét dat hij een vriendin heeft en het je totaal niet boeit. Als je zelf zo donders goed weet hoe fout je zit, kap er dan toch mee.

Daarnaast zou ik het inderdaad zijn vriendin vertellen. En dan niet uit wraak, want ik vind dat zoiets verschrikkelijks. Maar uit oprechtheid, omdat dat meisje denkt een leuke relatie te hebben terwijl ze onwijs bedonderd wordt.

Ik heb een hekel aan 2 dingen en dat is aan wraak en aan egoïsme. Sorry maar je moet hier écht mee stoppen. Er is vast wel een andere jongen waar je goede seks mee kunt hebben en dan 1 zonder vriendin.

Ja en nu doe je een ander meisje aan waar jij zoveel pijn van hebt gehad. Dat maakt jou geen haar beter hoor.

Als je echt graag wraak wil nemen is een seksuele relatie met hem beginnen niet het beste wat je kunt doen. Ik vind het vooral sneu voor dat meisje, die maakt straks hetzelfde door als jij, maar die moet de waarheid weten.

Dit vind ik zo’n vreselijk excuus. Sorry hoor, maar jij doet hier gewoon net zo hard aan mee.

fact is, jij bent een even vies persoon als je ex dus ga niet zielig lopen doen over wat jou is aangedaan.

For the record: moet ik medelijden hebben met het meisje die mij PRECIES hetzelfde aan heeft gedaan? Sorry, noem me kinderachtig en egoïstisch maar echt heel erg lang kan ik me daar niet druk om maken. Tuurlijk is het hartstikke zielig, maar zij draaide voor het zelfde haar hand ook niet om. Ze kon ergens ook wel weten dat hij weer vreemd zou gaan want hij bevestigd de cliché keer op keer.

Je hoeft geen medelijden met dr te hebben. Maar je hebt het recht niet om medelijden met jezelf te hebben om wat jou is aangedaan.

Wist dat meisje toen ze met hem vreemdging dat hij met jou had? Want dan vind ik haar gewoon naïef. Toch zou ik het vertellen tegen haar, dat is het minste wat je kan doen om het goed te maken.

Stop ermee, en vertel het zijn vriendin. Anders ben je net zo slecht.

OMG jouw redenering is zo fucked up. Dus jij mag wel wraak nemen omdat dat meisje net hetzelfde deed en dus fout was om met jou vriend vreemd te gaan, maar jou kan niets verweten worden omdat je zelf aan niemand vast zat? En als je het idee dat hij van twee walletjes heeft gegeten en lekker verder gaat met zijn leven niet kan verkroppen, had je dit gewoon niet moeten toelaten van in het begin. Sorry hoor maar jij verwijt zijn vriendin naïef te zijn, maar jij laat jezelf ook keer op keer bedotten.

Ja tuurlijk speelt het mee, tuurlijk denk ik er aan dat het ergens wel sneu is voor haar. Maar het is niet waar ik me heel erg druk om maak want ik vind het nog al naïef van haar om te denken dat ze zo speciaal is dat hij haar niet zou bedriegen als hij dit al vaker had gedaan.

JONGENS antwoord gewoon op haar fucking vraag en stop met judgen.

Dit. Jullie zitten allebei fout en moeten zich allebei gaan excuseren, niet alleen jouw ex, maar ook niet alleen jij. Wat wij zouden doen? Of toch wat ik zou doen: de schuld ten eerste niet alleen bij mijn ex steken maar ook op mijzelf, en mijn excuses eerlijk aanbieden aan dat ander meisje, en haar de waarheid vertellen.

Ik vind jullie echt HEEL erg oordelen hebben, ik word hier uitgemaakt vanalles en nog wat maar ik heb het idee dat niemand het ook maar vanuit een andere hoek probeert te bekijken. Want JA het is fout en dit heb ik zelf in de eerste alinea al toegegeven, en dat dit moreel gezien totaal niet klopt, ja daar hebben jullie allemaal gelijk in. Maar ik vind het toch wel een beetje kortzichtig dat er echt niet verder word gekeken dan dat. Maargoed, dit is ook maar een topic en jullie weten verder ook niet het fijne ervan dus ergens snap ik het wel, maar toch vind ik het wel spijtig dat ik vraag om hulp en in plaats daarvan de grond in word getrapt. Jullie hoeven mij écht geen trap na te geven hoor, het is niet alsof ik dit niet allang weet.