Ex in 1 klap totaal verandert

Hallo allemaal,

Ik voel me op dit moment verschrikkelijk en ik wil even van mij afschrijven. Ik heb ongeveer 1,5 jaar een relatie gehad met mijn ex. Hij was mijn eerste relatie en ik was zijn eerste echt serieuze relatie na een aantal erg oppervlakkige relaties. We hielden echt heel erg veel van elkaar. we hebben hele mooie tijden gehad samen, maar ook hele slechte. Ik ben een heel gevoelig persoon, terwijl hij juist echt extreem ongevoelig kan zijn. Als iets hem niet aanstond kon hij flippen en boos worden, waardoor ik de hele avond zat te huilen en hij mij een beetje de grond in trapte. We dachten soms precies langs elkaar heen en konden dan niet op 1 lijn komen, waardoor we elkaar helemaal gek maakten. Dit is ook een van de grote redenen dat we uit elkaar zijn gegaan. Hij kon mij huilend achter laten in mn huis of ergens anders, omdat ie dan weg wilde en boos was, waar ik helemaal aan onderdoor ben gegaan. Ik heb het tot het laatste moment nooit echt 100 procent uit willen hebben en hij ook niet, omdat we gewoon zoveel om elkaar gaven en echt een toekomst zagen. We hebben veel gesprekken gehad hoe we het op de beste manier konden afsluiten, omdat we elkaar eigenlijk echt niet kwijt wilden. we hebben elkaar vaak gezien en ook nog seks gehad, omdat we elkaar niet los konden laten en we van elkaar wisten dat de gevoelens nog te groot waren. Tot op een moment dat ik moest huilen toen hij bij me was, omdat ik het er super moeilijk mee had en niet meer wist wat ik wilde en ik niet wilde dat hij weg ging. Toen is hij verschrikkelijk boos geworden dat ik moest huilen en zei hij dat hij er klaar mee was dat hij al die emoties over zich heen moest krijgen en dat ik hem altijd maar lastigval en negatief ben. Toen is hij weg gegaan en heeft hij mij ingestort achter gelaten in mijn huis. Toen heb ik hem via whatsapp heel veel berichtjes gestuurd dat dit me nog ongeveer het meeste pijn heeft gedaan van alles wat hij geflikt heeft in de relatie en dat ik hem niet meer hoef te zien. Toen ben ik via whapp helemaal uitgescholden, dat ik niet inzie hoe moeilijk ik het voor mensen maak en dat ik altijd alles maar op een ander gooi, waarna ik na een heel hatelijk gesprek overal geblokkeerd ben(whatsapp, nummer, fb, snapchat, insta) . Een week later ging ik 3 weken op vakantie naar Thailand met een vriendin. Ik miste hem gigantisch en ik kan er niet mee dealen dat er zoveel woede en haat is, dus had ik hem een berichtje via instagram gestuurd of hij wilde praten. Toen kreeg ik terug dat ik hem met rust moest laten, dat ie helemaal klaar met me is en niks meer met me te maken wilde hebben. Toen ik terug kwam van vakantie kreeg ik te horen dat hij achter mijn rug om tegen onze gemeenschappelijke vrienden aan het zeggen is dat ik uit te vriendengroep moet. Dat het mijn vrienden allemaal niet zijn, dat ik triest ben. Hij maakt me helemaal zwart en is blijkbaar ondertussen al heel veel meisjes aan het contacten. Toen ik in de buurt kwam toen ik op hetzelfde feestje was als hij heeft hij dat ook heel uitbundig even aan een vriendin van mij verteld , wetende dat dat mij heel veel pijn doet om te horen. Hij maakt me zwart tegenover mijn eigen vrienden en zit gelijk alweer achter andere meisjes aan, en dat terwijl hij altijd tegen me bleef zeggen dat hij er niet overheen wilde stappen omdat hij niemand anders wilde, en dat het hem heel veel tijd ging kosten om weer alleen te kunnen zijn en dat hij niet kon denken aan iemand anders. Ik heb hier zoveel pijn van, omdat ik ondanks alles nog steeds heel erg veel om hem geef en van hem hou, en omdat ik het niet aankan op zo’n manier uit elkaar te gaan met iemand waar je zoveel tijd mee hebt doorgebracht en die zo belangrijk voor je is. Hij is echt opeens een heel ander persoon, zn uiterlijk, zn houding, hoe hij over mij praat en nu al weer allemaal meiden fixt, het is heel triest en zo gigantisch onvolwassen, maar hij doet mij zoveel pijn om het te zien en te horen. Ik mis wat we hadden en ik mis hem als persoon. als iemand hier iets over te zeggen heeft of tips heeft hoe ik er mee om moet gaan. Ik realiseer me heel goed dat hij gigantisch onvolwassen is en ik niks met zo’n jongen moet willen, alleen de pijn van de hele omslag van zoveel houden van naar respectloze woede achter mijn rug om en in mijn gezicht, dat voelt verschrikkelijk.

Ik kan begrijpen dat jij je heel rot voelt. Ik hoop alleen dat je beseft dat het nooit meer iets kan worden en hij helaas niet echt van je houdt. Als ie wel echt van je heeft gehouden, dan zou hij jou nooit zo hebben behandeld, je kan dan gewoon echt niet zo zijn. Laat hem lekker, het is een onvolwassen sukkel. Blijf erboven staan, geen contact meer zoeken en je niet tot zijn niveau verlagen. Zoek afleiding, ga leuke dingen doen met je vrienden. Ooit vind je een jongen/man die wel respect voor jou heeft!

Dit klinkt hoe dan ook niet als een gezonde relatie. Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar je zult voor je eigen bestwil hem toch echt moeten loslaten. Misschien hou jij wel heel erg veel van hem, het komt niet over alsof hij van jou houdt. Als hij dat zou doen, zou hij niet dit soort dingen doen om jou pijn te doen. Een relatie moet leuk zijn en je gelukkig maken. Als jij continu moet huilen en hij alleen maar boos is, heb je er niks aan. Daar wordt je beide niet beter van, en is dus een relatie waar je zo snel mogelijk uit moet. Sterkte