Ex heeft een nieuwe vriendin na 2 maanden

Hi dames,

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn ex een nieuwe vriendin heeft, terwijl het nog maar 2 maanden uit is tussen ons. We hebben een relatie van 3,5 jaar gehad en hij was mijn eerste echte vriendje waar ik alles ook voor het eerst mee heb gedaan.

Hij heeft het in maart uitgemaakt en de reden was niet helemaal duidelijk. We hebben nog tot mei elke dag met elkaar gepraat en in april heb ik voor het laatst seks met hem gehad. Officieel is het dus al meer dan 2 maanden uit maar hij bleef zeggen dat hij om mij geeft en dat hij nog wel een relatie met mij wilt maar dat ik eerst moet veranderen. Hij zei ook dat hij geen ander zou zoeken en dat hij ook niet wilt dat ik een ander zoek.

Nu kom ik er dus gisteren achter dat hij gewoon een nieuwe vriendin heeft. Hij had een foto op facebook met haar samen geplaatst (ik heb hem niet op fb dus ben er via via achter gekomen) en dat heeft mij echt kapot gemaakt. Vooral omdat ik hem een paar dagen geleden nog vroeg of hij een andere vriendin had en toen gaf hij mij geen antwoord. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, ik heb hem gisteravond huilend opgebeld en gezegd dat ik het wist en het enige wat hij zei was ‘oke’ en toen hing hij op. Ik heb hem daarna niet meer te pakken gekregen. Moet ik hem nu gewoon laten of niet? Ik wil graag antwoorden, ik snap nu dat we niet meer samen kunnen zijn maar ik ben echt boos op hem. Wat zouden jullie doen als jullie in mijn situatie zaten? Ik wil er eigenlijk gewoon achter komen of hij al bezig was met haar toen wij nog een relatie hadden.

-

Het is hard en ik snap dat het voor jou niet ok is gegaan omdat je het niet goed hebt kunnen afsluiten voordat hij een ander had. Maar je moet het echt laten zo. Jullie zijn uit elkaar, het staat hem vrij om met anderen iets te beginnen. Antwoorden ga je niet zomaar krijgen, zeker niet als je heel emotioneel bent en dat zo naar hem uit. Zoek afleiding, laat het eerst bezinken. Zoek eventueel pas over een langere tijd contact met hem als je het nog nodig hebt (wacht bijvoorbeeld 1 of 2 maanden), en vraag of jullie nog even kunnen praten omdat je nog wat vragen voor hem hebt. Maar bel hem niet meer!!

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb op het begin al heel veel gehuild, maar het voelde toch niet echt omdat hij bleef praten. In mei stopte hij met praten maar belde hij me toch steeds 's nachts op en dan hadden we urenlang gesprekken alsof er niets aan de hand was. Hij zei de hele tijd dat hij me niet wilde gebruiken en me niet aan het lijntje wilde houden (we hebben trouwens een jaar samen gewoond en we hebben samen een hondje, die is nu met mij mee) en hij bleef steeds bellen om te vragen hoe het met de hond ging. Hij had me laatst nog gebeld dat hij m’n hond wilde zien en toen ik hem later belde over wanneer hij dat wou deed hij opeens anders en zei hij dat hij me nooit meer wilde tegenkomen etc. en was hij heel erg hard. Ik zit sinds gisteren alleen maar te huilen omdat ik weet dat het nu echt over is maar elke keer als ik probeer om hem niet te bellen of te appen dan neemt hij weer contact met me op na 1 of 2 weken, daarom blijft het zo moeilijk.

Ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat hij verder is gegaan hoewel dat erg lastig is omdat ik hem 2 weken geleden nog heb gezien en toen deed hij nog heel erg lief. Ik wil ook niet tussen zijn nieuwe vriendin en hem komen omdat ik dat het meisje niet gun maar het blijft zo lastig omdat ik zo graag wil dat het goed komt en omdat ik al vanaf maart op hem zit te wachten… Ik heb het echt even helemaal gehad met alles op dit moment.

ik snap je helemaal meid.
mijn ex had na een week al weer een nieuwe vriendin. terwijl we 2 jaar hebben gehad.
Jongens zijn gwn klootzakken en onbegrijpelijk.
probeer hem te vergeten en ga verder met je leven
sterkte xx

Dat is inderdaad heel pijnlijk… Ik heb een relatie van 5 jaar gehad en hij had 2 weken erna al iemand anders :frowning_face: Dit is ondertussen al anderhalf jaar geleden maar ik heb nog steeds moeite om mensten te vertrouwen…
Maar goed! Wat mij hielp om hem te vergeten was hem inderdaad van alles verwijderen én blokkeren !

Bij mij hetzelfde verhaal, alleen zelf uitgemaakt. Maar een tijdje daarna ook alweeer een nieuwe vriendin. Pff… Het lijkt wel alsof jongens hopeloos zijn…

Sterkte, ik zou proberen hem te vergeten. Aangezien hij jou ook kan vergeten is hij het niet waard toch?

Ah, wat moeilijk, vooral als hij contact blijft zoeken… ik denk dat het het beste is om ook afstand te nemen en echt niet meer te appen of bellen, en als hij jou appt of belt niet te reageren of te zeggen dat je niet meer wil dat hij dat doet. Anders kom je er erg moeilijk overheen en is het ook lastig om afleiding te zoeken.

dit, en veel sterkte ermee

Gewoon loslaten, had je al moeten doen toen het uit was.

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik heb hem overal op geblokkeerd en hoop dat dat gaat helpen ook al moet ik de hele dag aan hem en z’n nieuwe vriendin denken. Ik weet dat ik hem allang had moeten loslaten maar dat ging best moeilijk omdat ik hem nog elke dag bleef spreken en omdat hij zei dat hij nog met me wilde trouwen en dat het goed kwam. Ben er vandaag ook achter gekomen dat ze al een tijdje samen zijn en waarschijnlijk op vakantie gaan dus ben behoorlijk down.

Ik ga proberen geen contact meer met hem op te nemen maar dat is behoorlijk moeilijk aangezien ik gewoon wil weten of dit de reden is waarom hij de relatie heeft verbroken. Het kan toch niet zijn dat je een relatie van 3,5 jaar zo maar vergeet als je een nieuwe vriendin hebt?

Dan nog iets… Ik kom er net achter dat hij een verlovingsring had voor mij. Hij had het me wel eens verteld toen we ruzie hadden en toen geloofde ik het niet en toen zei hij dat ik het moest navragen bij zijn beste vriendin en ik was net met haar in gesprek en het is gewoon echt zo… Als je zo serieus bent met elkaar dan kan je toch niet zo snel verliefd worden op een ander? Want hoorde net dat ze al minstens 2 maanden samen zijn terwijl hij me tot een paar weken terug nog vaak 's nachts belde…

Hee meid,
Ik denk ook dat het beter is als je hem voor nu uit je leven band, zodat je zonder hem leert te leven. Als je Tot voor kort nog regelmatig contact met hem had dan is het alleen maar moeilijker om afstand te doen. Hij is namelijk wel verder gegaan en jij kan dat ook, door niet meer met hem te praten. Ik denk echt dat het beter is.