Ex gebruikt foto's die ik gemaakt heb

Dag meiden,

Vorige zomer is het uit gegaan met mijn toenmalige vriend. Ik heb hem sinds de zomer nooit meer gesproken. Nu gebruikt mijn ex sinds kort allemaal foto’s die ik in de tijd dat we samen waren gemaakt heb. Normaal zou ik dat geen probleem vinden, maar ik ben bezig een eigen portfolio op te bouwen en natuurlijk vermeldt hij nergens dat ik die foto’s gemaakt heb.

Wat vinden jullie, moet ik tegen hem zeggen dat ik hier mee zit?

Ik zou naar hem toe gaan en erover praten. En om wat voor foto’s gaan het?

Oh, ik dacht dat het om ‘intieme’ foto’s ging.
Als jij ziet dat hij ze gebruikt, sla de foto’s dan op en print ze uit. Je kan hem daar gewoon mee confronteren, ook al hebben jullie elkaar al lang niet meer gesproken.

Hangt er vanaf; als jullie ruzie hebben doet ie er waarschijnlijk niks aan. Dan zou je iets anders moeten bedenken.

Ja maar ik heb hem dus al sinds de zomer niet meer gesproken, en heb daar ook niet echt de behoefte aan om hem nog te zien.

Het zijn onprofessionele fotoshoots die ik georganiseerd heb

Haha neeeee gelukkig niet! Dan was het geen twijfelpunt meer of ik hem er op zou moeten aanspreken of niet :wink:

Als je er mee zit mag je het natuurlijk altijd tegen iemand zeggen, als je uitlegt dat je met je eigen portofilio bezig bent zal hij toch wel begrijpen dat hij tenminste jou naam bij de foto’s mag zetten. Succes in ieder geval!

Op wat voor manier gebruikt hij ze dan? Als hij ze echt tentoonsteld als zijn eigen zou ik er wel wat van zeggen ja.

Is dat geen plagiaat? Want als dat zo is is het strafbaar…