Hey meiden,
Het is nu meer dan een maand uit met mijn ex, we hadden meer dan een jaar een relatie. Hij is vastberaden om me terug te krijgen. Het is uitgegaan omdat hij met andere meiden flirtte (niet op een subtiele, maar op een seksuele manier) zelfs na zijn laatste kans om voor mij te gaan en hij eigenlijk overal over loog.
Anyway, hij gaat nu naar de psycholoog om aan zijn gelieg te werken. Ik mis hem enorm want gek genoeg was hij los van al onze problemen het meest geweldige vriendje dat ik me had kunnen wensen. Maar ik weet dat een relatie niet meer werkt, want ik vertrouw hem niet en ik wil iemand die voor 100% voor me gaat.
Oké, nu bij de kern van het verhaal. Gister hadden we ruzie omdat hij zei dat hij voor me ging vechten. En ik zei “Dat had je dan een halfjaar geleden moeten doen, ik ben er klaar mee en ik wil geen relatie meer.”. En nou, toen flipte hij helemaal. Hij zei dat als ik hem geen hoop gaf op een relatie hij zelfmoord ging plegen, omdat ik het enige ben waar hij voor leeft. Dat ik hem niet vertrouw en hem dan wel moet geloven dat hij echt alles voor me over heeft als hij dat doet. Uiteraard ging ik hem geen valse hoop geven, ook niet onder dreigementen, maar ik raakte helemaal in paniek.
Normaal gesproken zou ik dat niet serieus nemen, maar ik weet dat hij eerder zelfmoord wilde plegen voordat hij mij kende, en een keer eerder in onze relatie wilde hij ook zelfmoord plegen als ik het uitmaakte (dat was dus toen ik hem de laatste kans gaf).
Na een uur op hem inpraten was hij wel weer rustig, en nu schaamt hij zich ook dat hij zo flipte gister. Hij beloofde aan zichzelf te gaan werken, er nooit weer mee te dreigen en smeekte me niks tegen zijn ouders te zeggen. Maar alsnog ben ik ongerust. Hij had me dit na de vorige keer ook al beloofd en dat hield hem gister ook niet tegen om er weer mee te dreigen. Wat als hij weer een keer flipt en het dan wel echt doet? Wat moet ik doen? Ik ga hem sowieso geen valse hoop geven. Maar moet ik het zijn ouders vertellen? Zijn moeder heb ik er al een keer over ingelicht omdat ik bang was dat hij het zou doen als ik het uitmaakte vorige maand. Moet ik zijn psycholoog inlichten of dat aan hemzelf overlaten? Ik ben zo bang hem kwijt te raken, ik wil geen relatie met hem maar moet er niet aandenken dat hij zo uit mijn leven gaat.
Sorry voor het lange verhaal maar ik zit er enorm mee…