Ex blijven zien

heey meiden,

Mijn ex heeft het meer dan een maand geleden uitgemaakt.
Nu is het een probleem dat wij dezelfde opleiding doen, met dezelfde klas en dezelfde vriendengroep. Bovendien staan wij samen nog ingeschreven voor bepaalde activiteiten.
Hij wil graag vrienden blijven. Aan de ene kant wil ik dat ook want we kunnen goed met elkaar opschieten, maar aan de andere kant lukt het mij zo niet om echt over hem heen te komen.
Bovendien wil hij ook nog graag seks. Ik weet dat het niet slim is omdat ik over hem heen wil komen en het lijkt mij ook geen goed idee omdat het mij heel kut lijkt als we opeens moeten stoppen met seks als een van ons een ander heeft ontmoet. Zijn argument daarvoor is dat we het anders nu moeten afkappen en dat later beter is, omdat we het dan nu nog leuk kunnen hebben.
Als we bij elkaar zijn komen we vaak weer in de verleiding. Ik weet dat het niet slim is, maar ik wil het ergens wel graag. Daarom wil ik ook de mening van anderen, want ik hoop dat ik dan realistischer naar de situatie kan kijken en logischer na kan denken.
Het liefst zou ik hem nooit meer zien, maar dat kan dus niet omdat we veel samenwerken voor school en zelfs samen uitgaan met vrienden.
Heeft iemand tips hoe ik hier mee om kan gaan en hoe ik het beste over hem heen kan komen?

First of all: Ga geen sex met hem hebben want hij wilt nu alleen de lusten maar niet de lasten en dat vind ik zwaar onvolwassen en dickmove.
Qua vriendengroep en opleiding kan je weinig doen denk ik. Probeer alleen niet telkens met hem af te spreken. Als je hem ziet omdat het anders niet kan, kan je niks aan doen maar ga er niet extra achteraan lopen

Als je seks met hem blijft hebben, ga je automatisch andere dingen verwachten. Je gaat jezelf dan echt teleurstellen. Denk aan de gevolgen voor jezelf. Op deze manier kom je niet over hem heen en kunnen jullie echt geen vrienden blijven…