Ex blijft manieren vinden om mij boos te krijgen.

Hee dames,

Vorig jaar februari is mijn relatie gestrand na bijna 4 jaar, ik heb meerdere verhalen op Girlscene gehad over de relatie, die was gewoon erg slecht. Hij bleef liegen, en manipuleren. Hij dumpte me vaak, en wist altijd mij weer terug in zijn ban te krijgen. Gelukkig is dit over. Er zijn nog wel issues met geld. Hij heeft er ooit op gestaan iets voor mij te betalen, het moest en zou. Ik woonde destijds op mijzelf en heb gewoon geen geld om terug te betalen. Dat wist hij. Als hij bij mij sliep kreeg hij geld van zn moeder mee voor ons om te eten, dit gebruikte hij om te blowen en ik betaalde het eten, en natuurlijk de huur terwijl hij altijd van mijn woning gebruikt maakte.

Sinds het uit is wil hij natuurlijk dit geld terug, ik heb hem al een groot deel terug betaald. Maar ik heb gewoon geen geld, hij krijgt alles (lees: ALLES) van pappie en mammie (we zijn beide 20) en ik moet alles zelf betalen (studie, woning, voedsel). Hij stuurde mij berichten als: Bitch i want my money. Hij liet zijn vader mij bellen en bedreigen vanwege het geld. Hij heeft vaak berichten gestuurd met dat ik dood kan vallen, kk (sorry) kan krijgen, etc etc. Er zijn ook spullen van mij die hij nog heeft, en ik niet meer terug krijg. Heb ook laatste deel van relatie dure parfum en sieraden voor hem betaald (ondanks dat ik eigenlijk geen geld had). Dus ik heb gezegd: ik kan nu je geld niet geven. 1: omdat je mij zo behandeld en behandelt hebt. 2: ik heb geen geld. Hij heeft inmiddels trouwens een nieuwe vriendin

3 weken terug bleef hij mij ineens bellen, ik druk hem steeds weg. (hij kan mij ook niet whatsappen en facebooken, hij staat overal op geblokkeerd). Hij heeft een erg lelijk/pijnlijk voicemail bericht ingesproken, maar ik reageer nergens op.

Nu ga ik nog wel om met de vriendin van zijn broer, ik ken haar al jaren, voor zij met de broer van mijn ex ging, ik heb ze tevens aan elkaar gekoppeld. Ze is echt een goede vriendin en nou gaan we donderdag een dagje weg samen. Maar nou heeft hij tegen haar gezegd: Ik wil niet meer dat je met Carola (ik) om gaat, of haar spreekt. Ze is natuurlijk een beetje bang voor hem, omdat hij erg manipulerend kan zijn, en haar ooit al eens serieus op haar neus geslagen heeft.

Ik ben zoo kwaad, ik weet niet meer wat ik moet. Het liefst bel ik hem, of ga ik naar hem toe om er wat van te zeggen, maar andere kant ben ik best bang voor hem omdat hij erg agressief kan zijn, en ik ben bang dat die vriendin van me dan ook problemen krijgt met hem. Maar hij blijft manieren vinden om steeds weer terug in mijn leven te komen en mij te kwetsen of boos te maken!

HELP. Ik weet echt niet meer wat ik moet… Ik wil mijn vriendin niet kwijt, en zij mij ook niet, maar nu moet alles stiekem en hij blijft maar terugkomen in mijn leven en ik wil er zo graag vanaf!! Wie weet hoe ik dit het beste aan kan pakken? Sorry voor het lange verhaal.

Ai dit klinkt best ernstig. Denk je dat hij uberhautp zal ophouden contact met je te zoeken als jij al het geld hebt terug betaald? In dat geval zou ik toch op wat voor manier dan ook het geld terug betalen. Misschien niet rechtvaardig om alles terug te moeten betalen, aangezien hij ALLES van zn ouders krijgt, en ik sowieso vind dat je kadootjes van een relatie niet terug hoeft te geven, maar dan ben je tenminste wel van hem af.

Kan je vriendin niet tegen haar vriend zeggen wat er allemaal speelt? want jouw ex bedreigt toch jouw vriendin? Als jouw vriendin het tegen haar vriendje zegt, zal dat vriendje misschien wel tegen zijn broertje, jouw ex, erop aan spreken?

Wow, best wel heftig, ik zou er als ik jouw was gewoon professionele hulp bij halen ofso. Verder weet ik ook niet wat je zou moeten doen.

Hij bedreigt haar nu niet, maar hij heeft haar poos terug geslagen, en hij heeft gewoon anger issues. Zij woont in een andere stad samen met haar vriend, zijn broer. Ik heb ook geprobeerd geld bij elkaar te krijgen voor hem, ook het meeste terug betaald, maar goed, ik heb gewoon niks. Ik kan er gewoon niet meer tegen dat hij mij op welke manier dan ook blijft lastig vallen. Ik vertelde het net aan mijn moeder, die kan er met haar hoofd ook niet meer bij, ze zegt: Ik ken haar (die vriendin van me) zelfs als sinds het peutertje was! Hoe haalt hij het in zijn hoofd." Maar zo is hij dus, iedereen en alles maar manipuleren, hij moet met alles zijn zin hebben. Maakt niet uit wie hij er mee pijn doet, en nu is het meer dan een jaar voorbij, en ik ben nog steeds degene die hij moet kwellen…

Ik heb het een beetje andersom mee gemaakt. Mijn ex leende geld van mij en betaalde dit maar niet terug. Had al het begrip voor dat hij
Ik weet natuurlijk niet hoelang jij het geld al hebt geleend, welke afspraken jullie over eventueel terug betalen hebben gemaakt en hoe jullie relatie is uitgegaan. Bij mijn ex speelde dit namelijk wel heel erg mee. Na een halfjaar wilde ik gewoon mijn geld terug, na duizend afspraken gemaakt te hebben en hij dumpte mij met een heel slap smoesje na me 3 weken genegeerd te hebben, terwijl ik hem op dat moment echt nodig had. En toen wilde ik dus ook gewoon mijn geld terug, terwijl dat natuurlijk niet het belangrijkste is. Alleen door alles wat hij deed, ging er een knopje bij mij om en wilde ik hem geen tijd meer geven. Wat hier wel speelde is dat hij al het geld wat hij had aan allerlei onzin uitgaf en niet spaarde om mij terug te betalen.

Hij bedreigde mij omdat ik het geld terug wilde, en ik heb alle gesprekken opgeslagen en opgenomen. Hier verder niks mee gedaan, omdat hij eindelijk doorhad dat het niet werkte. Misschien kan jij ook alles opnemen etc.? Zo kan je aangifte doen.

En over zijn manipuleer gedrag, ik denk dat je daar vrij weinig aan kan doen. Lekker laten, hoe vervelend het ook is. De mensen die echt om jou geven zullen jou echt niet laten stikken door iemand die zo manipuleert.

Heel veel sterkte en succes, ik weet hoe lastig het kan zijn!

Als mijn ex me zo behandelde zou hij kunnen fluiten naar dat geld. Tevens zou ik samen met die vriendin van jou naar de politie stappen. Met zijn gedrag en voicemails erbij, plus dat hij die vriendin heeft geslagen zou je denk ik genoeg moeten hebben. Weet zijn broer eigenlijk dat hij dat meisje zo heeft behandelt en dat hij jou zo heeft behandelt? wat zegt die ervan?

gaat het om heel veel geld"?

Het gaat nu nog om 200 euro, het restant dus.

@ LTDS: Ja bij mij is het dus andersom dat hij mij heel slecht heeft behandelt. Ik kan wel vertellen wat allemaal, maar ik had het net getyped en maar weer weggehaald, want is echt ziek lang verhaal dan :stuck_out_tongue:

@Wrikkelgat: Zijn broer was er bij toen hij die vriendin sloeg, toen hebben ze ook staan vechten, die broer en mijn ex. Maar zij heeft destijds geen aangifte gedaan… Maar zij heeft het al moeilijk genoeg in die familie, want die vader is precies zoals mijn ex, en geen meisje is goed genoeg voor zijn geweldige zoons. Daarom wonen ze ook samen nu in een andere stad. Daarom durf ik nu niet wat tegen me ex van te zeggen, omdat ik niet wil dat zij nog meer problemen met die familie krijgt. Gelukkig laat ze me niet vallen, maar ik kan er niet tegen meer hoe hij mij kapot probeert te krijgen nu via een vriendin.

Die relatie is gewoon over en ik zou hem geen geld geven, niet eens me wat aantrekken van hem, als hij zich zo idioot gedraagt. Niemand kan jou dwingen om hem dat geld te geven, je bent niks verplicht. En niemand kan jou weerhouden om niet met je vriendin om te gaan.
Negeer hem gewoon compleet en ga lekker samen met je vriendin afspreken, en als hij nog steeds zo idioot doen zou ik serieus de rechter erbij betrekken.

Dankje voor je reactie. Ik probeer het ook te negeren, het maakt me alleen zo boos, steeds als ik denk dat ik eindelijk van hem af ben… Maar ik hoor net van mijn broertje, dat hij hem wel eens tegenkomt, en dan gaat ie doodleuk gezellige gesprekken voeren met mijn broertje, dat snap ik dan ook niet van mijn ex…

Wat een idioot!
en ben het eens met Tearjerkers

succes!

Nou dat snap ik dus wel van je ex, op die manier probeert hij iedereen tegen je te krijgen.

Wat een creep! Die 200 euro heeft hij zelf uitgeleend in zijn relatie aan jou. Had hij dat maar niet moeten doen. Het gaat hem niet om die 200 euro maar om jou gewoon dwars te zitten. Hij heeft je ook nog eens zeer vernederend behandeld. Genoeg zaak om die 200 euro never nooit aan hem terug te geven. Dat is dan jou wraak.

Blokkeer zijn nummer, beluister zijn voicemail niet meer, neem alles wat hij zegt met een korreltje zout. En geef vooral niet die 200 euro terug want dan krijgt hij zijn zin.

Het lijkt wel een stalker. Brrr, wat een zak.

^ ja precies. Thanks voor je reactie! Dat zeggen mijn ouders ook, maar die hebben hem altijd (naja laatste jaren) al verschrikkelijk gevonden (maar ze tolereerden hem voor mij) omdat ze zagen wat hij continu flikte bij mij… Het ging om veel meer geld, maar heb hem wel een deel terug gegeven, maar steeds in stappen wat omdat ik gewoon niks had, naja toen het hem niet vlot genoeg ging was het dus dingen als: bitch i want my money blabla wat ik eerder heb verteld, toen kwam al het gedonder dus kan ie er ook naar fluiten…

Ik ben intussen weer wat gekalmeerd, toch 2 dagen verder, morgen ga ik samen met die vriendin van me lekker een dagje weg (primark zaandam :grinning: ). Maar voor haar is het sowieso ook erg, mijn ex kan gewoon niet weten dat zij met mij afspreekt omdat ie anders haar weer hard time geeft.

Waar ik zelf bang voor ben is nu vooral dat ik hem tegen kom, ik ga hier in de omgeving ook helemaal niet meer stappen omdat ik weet dat hij hier altijd rond hangt, het is jammer want daar zag ik altijd veel bekenden van mij… Maar goed ik weet zeker dat hij op mij af komt en weer gaat zeiken, en ik weet op het moment ook niet wat ik doe als ik hem zie, voor het zelfde geval wordt ik echt woest en doe ik hem wat… In elk geval zal dan de avond verpest zijn, dus ik ga nu altijd naar andere steden toe om leuke dingen te doen, zodat ik hem niet tegen kom.

Hoe is het nu? Nog gezeik gehad over die 200 euro? Volhouden hè, jezelf niet gek laten maken!

Ik heb nog niks gehoord meer van hem. Ben gister dagje weggeweest met die vriendin van mij, en volgende week gaan we weer dagje Amsterdam. Ze vertelde wel dat hij heel kwaad is op mij omdat hij weet dat ik hem overal op geblokkeerd heb en ik zijn telefoontjes heb genegeerd. Maar zij begrijpt mij gelukkig. Ze verteld ook verhalen waar ik echt van schrik hoe hij veranderd is.

Hij heeft een nieuwe vriendin, als ze samen zijn en loopt knappe meiden langs, slaat hij ze gewoon op de billen en zegt: “Hee lekker bitches!” Dit heeft ie nog NOOIT geflikt toen ik met hem was, moest hij ook niet doen. Hij heeft schoenen voor haar gekocht die haar pijn doen aan de voeten, dan zegt hij: “jij trekt nu die schoenen aan! Ik heb ze gekocht voor je dus draag je ze ook!” Zijn nieuwe vriendin zegt": maar ze doen pijn…" Hij zegt: Maakt me niet uit, heb ze niet voor niets gekocht!" Hij heeft een swarofski (??) ketting ofzoiets gekocht voor haar van 600 euro. Hij heeft afspraak gemaakt bij de kapper voor haar voor hair extensions die hij gaat betalen. Hij gaat een vakantie boeken voor haar. Hij zei tegen vrienden waar z’n vriendin bij zat dat ie wel zin had in een trio met 2 meiden. Toen ik met hem ging had hij een bloedhekel aan trio’s, want dat viel onder vreemdgaan voor hem. Als die vriendin van mij, zijn schoonzusje daar komt, loopt ie naar haar toe, aait haar over de rug" hee schattjeee, hoe is het met jou? " en geeft haar 3 kussen op de wang, terwijl hij eerst gewoon"Heeuj hoe ist? " deed en bleef zitten.
Hij is echt al zijn respect voor vrouwen ofzo kwijt geraakt… Hij werd bij mij wel vaak agressief, schold mij verrot, en ging achter mijn rug om met andere meiden om en sliep eens stiekem bij een vriendin van me… Allemaal verschrikkelijk, maar hij deed echt nooit die andere bovengenoemde dingen bij mij, lijkt wel een soort loverboy geworden… Zo vies!!!

Ohja ze hebben nu 2 maanden relatie ongeveer he :stuck_out_tongue:

Eerst droeg hij ook hele nette kleding, mooie broeken, nette schoenen, blousjes, spencers. Nu draagt hij broeken met kruis tot de knie, die onder zn billen hangt zodat je boxer ziet met allemaal studs er op(op broek, niet op ondergoed XD), oversized shirts en vesten. Verschrikkelijk…

Hahaha, wat een stakker. Joh, lekker laten, daar wil je toch niet mee om gaan? Hij komt zichzelf wel op een dag tegen.

Wat een rare dude, gelukkig heeft hij jou niet meer in z’n macht!

Ik ben ook zo blij dat ik niet meer met hem ben. Het is raar, want ik dacht dat ik altijd een zwak voor hem zou hebben, een soort speciaal plekje voor hem in mijn hart, hij was toch mijn eerste liefde. Maar dat is er niet eens, helemaal niks geen gevoel meer. Naja niet in zijn macht, hij probeert het nog via een vriendin, maar het lukt hem gelukkig niet. Ik hoop alleen dat hij niet meer gaat proberen.

Echt negeren er proberen boven te staan, wat is hij raar met dat nieuwe gedrag van hem ‘ja je hebt schoenen gekregen en nu ga je ze dragen ook’

Kan hij geen agressie training doen die gozer heeft duidelijk een agressie probleem en ook andere dingen qua vrouwen , snap niet dat hij 180 graden lijkt omgedraaid.