ex-bestevriendin zo veranderd.

Lieve meiden.
Neem alsjeblieft de moeite om het te lezen… Ik heb advies nodig.

Ik was al 10 jaar lang bevriend met een meisje, C.
Ze was altijd superlief en ik had superveel lol met haar enz. Toen ik 10 was overleed mn moeder aan kanker, en ze was gewoon super toen. Als iemand met kanker schold viel ze diegene zowat aan.

Toen gingen we allebei naar de middelbare school.
Zij naar de ene , ik naar de ander. We verzekerden elkaar, we blijven beste vriendinnen! Dat bleven we eerst ook. We spraken best vaak af, en hadden het gezellig.

C. leert moeilijk en voelt zich soms depressief. Ze moet naar een school voor moeilijklerenden, en voor elke andere school wordt ze afgewezen. Ze heeft zovaak gezegt; ik raak al mijn vriendinnen kwijt ik zie ze zo weinig ik moet naar die rotschool etc…

Op mijn middelbare school maakte ik een hoop nieuwe vriendinnen. Zo ook een meisje R. Ze is een schat. C. was om de een of andere reden jaloers op onze vriendschap, en daarom begon ze me te negeren.

Ik pikte dat niet, en zei er wat van. Ze begon me een schuldgevoel aan te praten, dat ik haar in de steek liet en dat ik alles fout deed.
En ze zei dat ze wist dat ik haar zou laten vallen en zo.
Ze begon heel erg te veranderen. Ze kreeg superveel zelfvertrouwen en begon zich ‘stoer’ te gedragen en met kanker te schelden en zo…
We hadden trouwens ook samen een hyves voor bestevriendinnen.

Ze praatte helemaal niet meer met me, op hyves negeerde ze mn krabbels, ik bestond niet voor haar. Ik zei tegen haar op msn: C. waarom hebben we die hyves nog? Zo gedragen vriendinnen zich toch niet? Het liep uit op dikke ruzie, en C. maakte ervan dat ik had gezegd dat ik de vriendschap had opgezegd.

Sinds toen is ze superboos op me. Ik hoor van alle kanten, waarom heb jij de vriendschap opgezegt, waar slaat dat op?

En elke keer leg ik weer uit dat dat zo niet is gegaan, steeds weer…

Vandaag zei ik op msn tegen C. Waarom vertel je onzin tegen iedereen? Je weet toch zelf ook dat het niet waar is?
Waarop zij vond dat ik dat had gezegd, en ze zei dat ik geen vriendinnen meer wou zijn en dat zij daar okee mee is. Wat nergens op slaat.

Ik word hier superverdrietig van want zij is ook bevriend met R. en met andere vriendinnen van mij. Alleen mij negeert ze want 'ik wou geen vriendinnen meer zijn. ’

Het lijkt alsof het haar helemaal niks doet…

Wat moet ik nou met haar?
Ik heb ook medelijden met haar qua school en dat ze alles moeilijk heeft maar waarom doet ze dan zo tegen me.

Nou heb ik nog 3 x per week hockey met haar en hoe moet ik me dan gedragen?

Liefs mij.

Neem haar in 't echt eens apart en praat een keertje face to face. Desnoods dwing je haar. Zeg waar 't op staat : ‘Dat ik andere vriendinnen heb, betekent niet dat jij m’n beste vriendin niet meer bent.’

Mijn ex-beste vriendin van de basisschool is verandert in een slet :'D

Sorry geen advies, mensen veranderen.

Die van mijn middelbare school is zo’n zielige roddeltante geworden.
Mensen veranderen echt…En vriendschappen blijven niet bestaan. Hoe graag je 't ook wil.

^bedankt…

t’is zo kut, ze was ooit zo’n lief meisje en nou is ze gewoon een bitch.

Ik ken het… Ik denk dat je moet gaan kijken of je uberhaupt nog vriendschap met haar wilt, of het het nog wel waard is. (rare zin, maar oke) Persoonlijk zou ik de vriendschap op een rustig pitje zetten. Een echte vriendin zou je niet in de steek laten. Als dat wel het geval is, verdien je beter. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje kinderachtig klinken…

Ik denk dat dit eerder een gebrek aan zelfvertrouwen is. Een beetje een ‘stoer - het kan me allemaal niks schelen’ imago creëren om zo zogenaamd zelfverzekerder over te komen.

't is kut hoe sommige mensen veranderen. Ik vind ook dat als ze je vriendin was, ze nooit zo zou doen.
Als vriendin zijnde moet je het op willen lossen, zoals jij dus.
Ik denk dat het nu niet veel beter gaat worden, ook al ga je met haar praten.
Misschien ziet ze later in als ze wat ouder en uit die stoer-doen fase is, wat ze heeft laten vallen.
Iemand die zo tegen me zou hebben gedaan, zou ik echt moeite mee hebben om weer als een vriendin te zien.

Misschien beter om een persoonlijk gesprek aan te gaan en als dat niet helpt een brief ofzo. Ze gaat het dan stiekem toch wel een keer lezen. Kan je al je gevoelens gewoon lekker kwijt. Zal vast opluchten :slightly_smiling_face:

Ik zou nog eens heel goed met haar praten als ik jou was.
Ze houd zich nu groot maar waarschijnlijk doet ze dat alleen maar om aandacht te krijgen.

Ik zou een keer heel duidelijk met haar gaan praten. Als ze dan nog steeds doorgaat met zielig doen, roddelen, etc. dan negeer je haar gewoon.

Dit!

Ik zou dat juist niet doen. Zo’n vriendin zou het bij mij dan helemaal verpest hebben en helemaal mijn vriendin niet meer zijn, haha.

Ik zou haar gewoon negeren. Als ze zo veranderd is, verwatert de vriendschap nou eenmaal. Op den duur houdt ze wel op met jou zwartmaken.

Ik heb exact hetzelfde gehad. We waren zó close dat ze jaloers geworden is omdat ik met andere mensen omging. Ze ging zich ook anders gedragen, stoer doen. Van de ene dag op de andere heeft ze contact met mij verbroken, we praten niet meer. Na een vriendschap van 7 jaar… En het lijkt erop dat ze me niet meer nodig heeft in haar leven. Hoeft voor mij ook niet meer nu ze zo veranderd is.People change

ik heb het ook gehad, in de eerste kreeg ik een beste vriendin, I. we zijn nu nog steeds vriendinnen maar hoe ze nu is, valt niet te vergelijken met hoe ze toen was. ze is echt een slet geworden, draagt veel te veel makeup en is elke zaterdag he-le-maal lam.

wow. dat laatste had ik precies in mn msn naam gezet.

^ Dit zou ik doen.