Hoi medeforummers!
Binnenkort start ik met mijn EVS avontuur in het buitenland. Nu lijkt het mij leuk om ervaringen uit te wisselen met andere EVS-ers. Ga je binnenkort ook een project doen? Ben je al begonnen met je project of ben je misschien een oud EVS-er? Laten we er gezellig over kletsen!
Voor de nieuwsgierigen wat informatie over EVS:
[i]EVS is onderdeel van het Erasmus+ programma waarbij jongeren van 17 tm 30 jaar, 6 tot 12 maanden vrijwilligerswerk in Europa kunnen doen. Vrijwel alle kosten worden vergoed. Dit komt omdat de Europese Unie subsidie verstrekt aan de projecten.
De mogelijkheden en thema’s zijn zeer divers: van natuurbescherming tot sportprogramma’s en muziekscholen en met doelgroepen van onder andere kinderen, dove jongeren, ouderen, minderheden, scholen en dieren.
De EU wil met het Erasmus+ programma de uitwisseling en kennis tussen Europese jongeren stimuleren. Aan de basis staat de gedachte dat ervaringen zoals EVS van cruciaal belang zijn om mensen – ongeacht hun leeftijd of achtergrond – de kans te geven zich voortdurend te ontwikkelen.[/i]