Evolutietheorie of God?

Waar geloof jij in? Ik moet van school aan een paar mensen vragen waar jij in gelooft, en waaróm je erin gelooft.

Alvast bedankt!

Ik geloof in de evolutietheorie, want ik geloof niet dat er een god bestaat die de wereld heeft geschapen

ik geloof in God

Evolutietheorie.

evolutie, come on, dat kinderverhaaltje met god heeft de wereld geschapen slaat toch nergens op :’)

evolutietheorie

De evolutietheorie is trouwens niet veel van waar.
Er zijn nergens tussenvormen te vinden, en ik geloof ook niet dat we van een aap afstammen.
Maar ik geloof natuurlijk ook niet in het scheppingsverhaal, de aarde kan nooit ontstaan zijn binnen 7 dagen, en als Adam en Eva de wereld met zn tweeën hadden moeten bevolken, dan waren we allemaal gehandicapt geweest <<

Evolutie; ik ben er niet voor om me achter een hogere macht te verschuilen

evolutietheorie…

Inmiddels is allang bewezen dat dit een verkeerde theorie was (come on, wat wil je, hij is verzonnen in de 17e eeuw ofzo). Nu schijnt weer bewezen te zijn dat apen en mensen dezelfde voorouder hebben. Ik geloof er in ieder geval niet in. De ene keer hebben “ze” bewijs voor dit, de andere keer voor dat.

Ik geloof persoonlijk in God. Argumenten als “de wereld kan nooit geschapen zijn in 7 dagen” of “als Adam en Eva de wereld hadden moeten bevolken waren we allemaal gehandicapt geweest” zijn natuurlijk geen argumenten voor het niet-bestaan van God, want als je gelooft dat God er wél is neem je aan dat Hij dit wel kon, Hij kan immers alles.

En argumenten als “God is alleen maar een troost” vind ik ook geen reden. Het is waar dat Hij een troost is, dat Hij er gelukkig nog is om alles te regelen. Het is fijn en natuurlijk om te hopen dat alles nog in de hand wordt gehouden ondanks dat deze wereld zo’n mess is. Maar dit is alsnog geen reden voor het niet-bestaan van God. Het is alleen een reden waarom God eventueel verzonnen zou kunnen zijn. Er is geen bewijs voor het niet-bestaan van God. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor het bestaan van God. Daarom noemen ze het ook “geloof”.

God .

Beetje evolutie, beetje ‘hogere macht’ (dus geen god, want daar geloof ik niet in, net zoals de hele bijbel. Het gewoon een steun, een soort ‘hoe kom ik het beste mijn leven door’ en de hel zijn verzinsels van de kerk om de mensen rustig te houden en naar de kerk te laten (blijven) gaan. Plus vele verhalen zijn geschreven door monniken, vele jaren later)

Evolutietheorie.
God is een sprookje

evolutietheorie

God.
Evolutietheorie is een sprookje

-

God!!!
Evolutietheorie is onzin, op een gegeven moment weten de wetenschappers ook niet verder hoe de wereld is ontstaan. En waar t echte begin is.
God heeft altijd al bestaan, dat is iets wat de mens niet kan bevatten, daar heb je geloof/vertrouwen voor nodig en dan op een dag zul je zien dat God echt bestaat. Waarom putten mensen dan toch wel vaak elke keer opnieuw hun hoop in/op God ?!!
en niet in evolutie …?
en waarom bidden mensen dan ook zo vaak omdat ze ergens weten dat God bestaat, dat er iets bovennatuurlijks is.