Hee,
Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat jullie de moeite nemen om het te lezen…
Ik zal maar meteen beginnen.
Ik zit sinds vorig jaar maart met een lastige thuissituatie.
Eigenlijk al sinds november 2010, maar vorig jaar maart kwam Jeugdzorg in actie.
De situatie
Mijn vader en ik (moeder overleden toen ik 3 was) hadden elke dag constant ruzie over de kleinste dingetjes, dit hield maanden vol, tot begin maart, toen begon hij me te slaan als ik hem negeerde omdat we anders weer ruzie zouden krijgen.
Ik ben op een dag overstuur op school gekomen, en mijn mentrix heeft Jeugdzorg toen opgebeld. Ik heb toen 2 nachten bij mijn vriendin geslapen.
Van maart tot september kwam een paar keer per maand iemand van Jeugdzorg om te kijken hoe het ging enzo. Sindsdien is alles verbeterd.
Nu
Nu gaat het bagger, om het zo te zeggen, sinds een paar weken al.
Mijn zusje zit nu ook op de middelbare en haalt hogere cijfers dan mij.
Als ik dan een keer mijn cijfers krijg is het:
“Houden zo he? Volgend jaar moet je echt aan het werk.”
Bij mijn zusje is het:
“Goedzo! Ga zo door”
Als ik over mijn rapport begin, wrijft mijn pa er nog lekker in dat ik ben blijven zitten, dat ik dit jaar niks hoef te doen en dat ik maar moet oppassen voor volgend jaar.
Gisteren
Gisteren had mn pa een date, en had alleen voor mijn zusje pizza’s gehaalt omdat ik in eerste instantie ergens anders zou eten.
Dit is niet doorgegaan, en dat zei ik tegen hem nadat hij terug was van boodschappen doen.
ik: pap, ik eet thuis
hij: je smeer maar 'n boterham hoor
ik: een boterham vult mij niet weetje.
hij: nou dan bekijk je 't maar.
ik: geef anders geld dat ik zelf kan halen?
hij: *loopt weg*
Nou heeft hij vanochtend jeugdzorg gebeld, ik weet niet wanneer ze komen, maja.
Van mij hoeft het niet meer, hij luisterd niet naar me, en sleept mijn zusje nogaltijd voor.
Het liefst wil ik gewoon weg hier, naar een pleeggezin, dit gaat niet meer, we zijn al een jaar bezig om de band goed te krijgen, en nu gaat het weer bagger, en volgens hem ligt het allemaal aan mij.
Weet iemand wat ik hier mee moet doen?