Every little thing gonna be all right.

Heey dit verhaal gaat over een meisje van 17 jaar oud. Ze woont in America en is net afgestudeerd. Zij wil een rondreis gaan maken door America en Canada in haar lange vakantie. Dit doet zij met drie vrienden en vier vriendinnen. In een volkswagen busje. Een felblauwe mocht je het willen weten:

CHAPTER 1.

‘Uhum,’ zei ik in de telefoon. ‘Jep,’ hoorde ik aan de andere kant van de lijn. Ik praatte met Sophia. Mijn beste vriendin. Die belde om te vragen of ik vond dat ze 6 paar schoenen mee kon nemen. Ik vond van wel. Als ze maar niet te veel ruimte in beslag namen. Ik zelf nam ook drie paar mee. Ik had graag wat om uit te kiezen. ‘Doei,’ zei ik en ik gaf een smak in de telefoon. Het gebruikelijke gedoe speelde zich af. Ik gooide mijn mobieltje op bed en deed de koffer open. En legde zorgvuldig luchtige makkelijke kleding in de koffer zoals wijde jurkjes rokjes shortjes hemdjes tuniekjes en t-shirts. Ik goode mijn ondergoed op een grote stapel en stopte mijn schoenen in afgesloten plastic tassen zodat mijn jurkjes niet vies zouden worden. Ik ging op bed zitten en keek om me heen. ‘Uhm,’ mompelde ik in mezelf. Wat een rommel. En ik stond zuchtend op. Ik gooide een groot deel van mijn make up in de tas en pakte de gebruikelijke dingen in. Ik vond op vakantie gaan leuk. Maar ik vond inpakken een regelrechte hel. Ik riste mijn koffer dicht en zette hem bij de rest. Toen stormde ik naar beneden en plofte neer op de koude bank. Ik krulde mijn benen op en zette de tv aan terwijl Ria onze soort van butler een koude citroen limonade voor me neerzette. Ik zapte wat en bleef hangen op een vakantie kanaal.

Ik vind het fijner lezen als je misschien wat zinnen samenvoegt door middel van een komma. Ook moeten getallen onder de twintig voluit en af en toe een entertje ertussen zou ook iets prettiger zijn.

Chapter two.

Ik stond voor de ouwe eikenboom midden in het dorpje. Met mijn koffers en al. Mijn ouders kusten me stopten me nog wat extra geld en zo toe en reden weg.
Ik wachte op de rest en zwaaide naar Jake die ik net aan zag komen rijden. Marie zat bij hem in de auto. Ze stapten uit en begroeten me alsof ze me in geen 20 jaar gezien hadden.

Jake pakte mijn koffers op en zette ze in het volkswagen busje. We gingen op een bankje zitten en zaggen dat Sofia samen met Suzette kwam aanfietsen. Ze pakkeerden hun fietsen die Sophia`s vader weer zou ophalen en kwamen naast ons zitten. Julia en Mike kwamen samen lopend aan. Het stelletje in ons midden hoor.

Yannick kwam ook nog aanlopen en iedereen begroette elkaar. Al onze koffers werden ingeladen en we konder vertrekken. Yannick hielp me galant in het busje en we zaten allemaal in de open achterkant behalve Jake die reed.

Chapter tree.

‘Brmb, Brmb,’ met dat geluid kwam het bonte busje tot stilstand. Ik kwam omhoog om een blik te werpen op het schouwspel wat zich buiten afspeelde. Weinig bijzonders. Een tankstation. Een jongen die mensen hielp met tanken. En een groot bord waarop stond: Snacccccks!!!. Ik gespte de bandjes van leren sandalen dicht en kwam gebukt overeind zodat ik mijn hoofd niet zou stoten.

Ik schoof als eerste de deur open en sprong eruit. Greep mijn cowboy bag van de voorbank en ik en mijn vrienden liepen het winkeltje binnen. ‘Ik ga even naar de tijdschriften,’ zei Marie. Die de laatste mode altijd nauwlettend in de gaten hield. Jake de doritos Lover rende naar het chips vak. Sophia sloeg toilet artikelen in. Altijd praktisch vond ze. De rest strompelde overal en nergens rond. Ik pakte een mandje en nam 10 marsen een zak naturel chips 8 blikjes drinken een zak lolly`s en het vijfletter woord dat ik altijd las. Ik gooide het in mijn mandje en liep verder. Ik kocht een belachelijke ansichtkaart een labello en zakdoekjes. Ik gooide de buit op de kassa en iedereen keek me aan. ‘Voor juhulie,’ zei ik voordat ze de vraag konden stellen.

‘Aha,’ klonk er overal om me heen. Ik betaalde en flikkerde die troep in mijn tas. Ik nam een munt en betaalde de toiletjufrouw. Ik ging naar de wc waste mijn handen en rende terug naar het busje. Waar iedereen al stond.

We stapten in en na een tijdje was iedereen wat aan het doen. Behalve ik. Marie las een tijdschrift. Sophia maakte Suzette op Julia luisterde muziek. Mike maakte een kaartenhuis wat erg moeilijk was in het beweeglijke busje. EN ik? Ik deed helemaal niks. Nou ja er waren er meerdere die helemaal niks deden. Yannick bijvoorbeeld die met zijn armen wijd op de grond lag. Hij klopte op de grond. Ik ging ver naast hem liggen. Maar hij pakte mijn nek en trok maar zich toe. Hij drukte mijn hoofd op zijn borst. En ik had er geen problemen mee. Helemaal niet. Het voelde warm veilig en behaaglijk. En met die gevoelens viel ik in slaap.

Bij je tweede stukje staat een foutje.
Er staat ‘ouwe’ en dit is volgens mij geen ABN. [Algemeen beschaafd Nederlands]
Misschien staat ‘oude’ beter.

Zoals Heartattxck eerder had vermeld moeten getallen onder de twintig voluit worden geschreven. Ik zal een paar voorbeelden noemen;
Chapter 1: Die belde om te vragen of ik vond dat ze 6 paar schoenen mee kon nemen.
‘Die belde om te vragen of ik vond dat ze zes paar schoenen mee kon nemen.’
Chapter 3: De rest strompelde overal en nergens rond. Ik pakte een mandje en nam 10 marsen een zak naturel chips 8 blikjes drinken een zak lolly`s en het vijfletter woord dat ik altijd las.
'De rest strompelde overal en nergens rond. Ik pakte een mandje en nam tien marsen, een zak Naturel Chips, acht blikjes drinken, een zak lolly’s en het vijfletter woord dat ik altijd las.

*Verder leuke tekst! Ik ben benieuwd waar het naartoe gaat.

Ik werd wakker. In een hotel?! Huh? Waren we hier al?! Ik keek om me heen. Ik lag op een groot huge mega big waterbed geval. Met donsen dekens. Sophia`s fluorroze koffer lag naast me. Die van Marie lag op de bank. Ik wist niet bij wie Suzette sliep maar Julia zowiezo bij haar vriendje natuurlijk. Ik krabelde overeind en hoorde het gespetter van de douche en Sophia die aan het zingen was. Marie hoorde ik wat tegen haar zeggen. Even later toen ik nog steeds rechtop voor me zat uit te staren kwam Marie binnen. In een simpel zwart jurkje grijze pumps en een rode lipstick op. Ze had haar haar gekrult. ‘Ga je uit ofzo?’ vroeg ik.
Marie zei: ‘Niet ik, wij!’

‘Shit!’ riep ik. ‘Hoelang hebben we nog?’
‘Twee uur?’
‘Waarom ben je nou al opgetut?’
‘Omdat ik me verveelde,’

Ik ging rustig opstaan. En liep naar de douche. Sophia was ondertussen klaar en stond zich ook op te tutten. Ik zette de douche op zijn warmst en kleedde me uit. Ik stapte eronder en de warme straal brande op mijn koude huid. Het was heerlijk. Ik douchte me met hotelzeep shampoo conditinair body lotion en scrub en stapte uit de douche. Ik deed een hotelbasjas aan en dook de kast in. Ik haalde er een strakke broek uit en een luchtig wijd lichtgrijzen topje en trok het aan. Ik trok er een zwarte blazer bij aan en zwarte hoge sleehakken. Ik deed een winged eyeliner mascara en lichtrode lipstick op en maakte meer volume in mijn haar en ik was klaar om te gaan. Of wel gezegd. Got to go!

Je begint heel vaak met Ik, en inderdaad wat meer komma’s zou fijn zijn. Ik zal de stukje zo een voor een even verbeteren zoals ze naar mijn mening zouden moeten zijn (je hoeft hier niet naar te luisteren ofzo, het is tenslotte jou verhaal!)
Vat dit niet op als kritiek, ik probeer je gewoon te helpen! (:

Ze komen zo xD

Echt grammaticale fouten zijn dikgedrukt in het tekstje, de rest dat ik zou verbeteren staat hieronder:

‘Uhum,’ zei ik in de telefoon.
‘Jep,’ hoorde ik aan de andere kant van de lijn. Aan de andere kant praatte Sophia, mijn beste vriendin. Ze belde om te vragen of ik vond dat ze 6 paar schoenen mee kon nemen. Ik vond het kunnen, als ze maar niet te veel ruimte in beslag namen. Ikzelf nam ook drie paar mee, ik had graag wat om uit te kiezen.
‘Doei,’ zei ik en ik gaf een smak in de telefoon. Het gebruikelijke gedoe speelde zich af. Mijn mobieltje gooide ik op bed en ik opende de koffer. Zorgvuldig legde ik luchtige makkelijke kleding in de koffer zoals wijde jurkjes rokjes shortjes hemdjes tuniekjes en t-shirts, mijn ondergoed gooide ik op een grote stapel en ik stopte mijn schoenen in afgesloten plastic tassen zodat mijn jurkjes niet vies zouden worden. Ik ging op bed zitten en keek om me heen.
‘Uhm,’ mompelde ik in mezelf, wat een rommel. Zuchtend stond ik op, waarna ik een groot deel van mijn make-up in de tas gooide en de gebruikelijke dingen pakte ik in. Op vakantie gaan was leuk, maar het inpakken was een regelrechte hel. Ik riste mijn koffer dicht en zette hem bij de rest. Toen stormde ik naar beneden en plofte neer op de koude bank. Nadat ik goed zat, krulde ik mijn benen op en zette de tv aan, terwijl Ria, onze soort van butler, een koude citroen limonade voor me neerzette. Na wat zappen belande ik op een vakantiekanaal.

Zelfde manier, haha. Ik wil nog echt even benadrukken dat dit niet stom bedoeld is, maar gewoon als hulp!

Ik stond voor de ouwe eikenboom midden in het dorpje, met mijn koffers en al. Mijn ouders kusten me, stopten me nog wat extra geld en zo toe en reden weg.
Ik wachte op de rest en zwaaide naar Jake, die ik net aan zag komen rijden. Marie zat bij hem in de auto. Nadat ze uitgestapt waren, begroetten ze me alsof ze me in geen 20 jaar gezien hadden.

Jake pakte mijn koffers op en zette ze in het volkswagen busje, waarna we op een bankje gingen zitten en zagen dat Sofia samen met Suzette kwam aanfietsen. Ze parkeerden hun fietsen, die Sophia`s vader weer zou ophalen, en kwamen naast ons zitten. Julia en Mike, het stelletje in ons midden, kwamen samen aan lopen.

Yannick kwam ook nog aanlopen en iedereen begroette elkaar, al onze koffers werden ingeladen en we konden vertrekken. Yannick hielp me galant in het busje en we zaten allemaal in de open achterkant, behalve Jake, hij reed.

Later de rest!