Eventueel oudere vriend?

Hallo lieve meiden :slightly_smiling_face:

Ik zit een beetje in een dilemma. Ik ben sinds kort (maandje geleden) weer vrijgezel.
De laatste paar dagen, ongeveer een weekje of 2, heb ik steeds meer contact met een oudere jongen. We kennen elkaar al lang, altijd al een klik en spanning gehad, en hij heeft recent toegegeven mij leuk te vinden, en op date te willen. Dit hebben we voorheen nooit eerder gedaan, aangezien hij al 2 jaar samenwoonde met zijn vriendin (zij zijn ook recent uit elkaar) en ik had destijds ook een vriend.
Ik ben 20, hij 27.

Waar ik (nu al) bang voor ben, is het feit dat ik net in het eerste jaar van mijn studie zit en hij al meer dan 2 jaar fulltime werkt. Ik heb wel al 2 studies gedaan, en kom dus niet meer vers van de middelbare, maar het verschil lijkt mij zo ontzettend groot. Het is nu al gewoon lastig om een datum te vinden waarop we kunnen afspreken, omdat hij doordeweeks werkt, en ik in het weekend.
Daarnaast woont hij ook niet om de hoek, maar is het een kilometertje of 60 rijden voordat we bij elkaar kunnen zijn.

Wat ik heel graag wilde weten, zijn er meer meiden die een oudere vriend hebben die in een compleet andere levensfase zitten? Ik moet zeggen dat het idee van een oudere vriend mij heel erg trekt, omdat ik in vorige relaties altijd heb gemerkt dat ik een hele andere volwassen instelling had, en dat ik hem daarnaast erg leuk vindt. We passen qua karakter en humor perfect bij elkaar, en de fysieke aantrekkingskracht is ENORM.

Tips? Ervaringen? Let me know!

Ik ben 20 en mijn vriend is 27, al drie jaar samen. Ik studeer nog en hij werkt full time. Ik moet nu weg, maar als je wilt kan ik je via note meer vertellen

Mijn vriend werkt ook al en ik ga nog naar school. We verschillen niet heel veel, 3 jaar. Wij spreken vaak in de avond af. En als het dan maar 2 uurtjes zijn, dan ga ik de volgende avond gewoon weer heen. Zelf werk ik niet, maar mijn vriend werkt zowel doordeweeks als in het weekend. Alles valt tot nu toe prima te combineren. Ik denk dat als jullie het allebei willen en er je best voor doen het wel moet kunnen!

En oja, ik vind het ook fijn dat hij wat ouder is!

Ik ben 20, mijn vriend is 28 en het gaat prima. :slightly_smiling_face:

Edit: en over dat werken, als je echt een relatie krijgt kun je daar altijd nog aan werken. Misschien kun jij een dag 's avonds gaan werken zodat je hem in het weekend kunt zien en kun jij doordeweeks in de avond naar hem toekomen en daar blijven slapen?