event managment studeren

hoi allemaal, ik ben nienke en zit nu in 5 vwo en ben aan het orienteren op mijn studiekeuze. Ik heb een beetje zitten zoeken en gezien dat de studie event management of iets in die richting me wel heel erg aanspreekt. Ik vroeg me af of iemand van jullie deze studie zelf volgt en zijn of haar ervaring zou willen delen. Ook vroeg ik me af of deze opleiding op universitair niveau gevolgd kan worden en of iemand hier iets meer van weet.
byee

Nee dit kan niet op universitair niveau worden gevolgd, wel op het hbo. De opleiding op de universiteit die denk ik het dichtse bij komt is denk ik media en cultuur, maar dat is wel heel wat anders.

Persoonlijk sprak me dit trouwens ook heel erg aan, maar ik heb ook vwo gedaan en wou toch eerst een redelijke wetenschappelijke basis studie doen, omdat die me ook aanspreken en event management kan later nog steeds.

Dat is er op universitair niveau inderdaad niet. Op HBO wel en je kan het ook combineren met communicatie opleiding, misschien ook wel handig.

Op WO heb je Leisure Studies, ik denk dat dat het meest in de buurt komt.

Ik zou dan gaan voor Facility Management maar ik ben niet bekend of dat ook op de uni zit!