Even van me afschrijven

Hoi,

Ik heb dus al een half jaar een relatie met een leuke jongen. Als ik bij hem ben is alles leuk en geweldig en gezellig, maar ik zie hem alleen in het weekend dus doordeweeks blijft het nogal bij whatsapp. Opzich ook niet erg hoor, maar hier gaat het niet om. Zie ook mijn andere topic (http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/is-dit-normaal-310458.0.html)

Ik had vorig weekend een raar gevoel bij iets wat hij ging doen. Er klopte dingen niet, ook mijn ouders vonden dat. Toen ik dat tegen hem had verteld schoot hij gelijk in de verdediging en probeerde te bewijzen dat hij geen leugens vertelde. Hij zou nooit liegen tegen me zei hij. Hij ging namelijk iets eerder naar huis want hij ging uiteten. Ik dacht dus dat hij eerder naar huis wou omdat hij gewoon even nog wou genieten van z’n weekend maar dat hij dat gewoon niet durfde te zeggen. Oke, uitgepraat maar nog steeds vind ik het niet helemaal kloppen allemaal.

Doordeweeks had ik er nog steeds een rot gevoel over en daar hebben we ook over gesproken. Ik was dus blij dat ik dit weekend vrij kon krijgen op mn werk. Ik werk in de horeca en dan moet ik vrijwel altijd op vrijdag en zaterdagavond werken. Ik ga namelijk ook naar school dus dan zijn alleen avonden vrij om te werken voor mij. Hij woont een uur rijden van mij, allemaal nog prima te overbruggen, maar als ik dan tot laat moet werken is het niet heel handig allemaal. We hebben er al wel oplossingen voor gevonden, maar ik merk dat hij het niet echt heel fijn vindt. Ik vind het ook niet fijn, maar het is even niet anders. Hij werkt zelf doordeweeks en gaat niet meer naar school dus hij heeft makkelijk praten. Ik had dus vrij geregeld op het werk en hij had ook vrij dus ik was blij, want dan konden we een lang weekend afspreken en misschien even de gebeurtenissen van afgelopen week echt face to face uitpraten. Dat was naar mijn idee nog niet echt gebeurd namelijk. Nu wou hij ineens een weekend overslaan. Prima allemaal, maar ik voelde me lullig. Normaal zeurt hij dat ik moet werken, heb ik speciaal vrij geregeld is het weer niet goed. Nouja, prima oke Dat had ik geaccepteerd. Maar ik kon dus niet komen omdat market garden herdacht werd en daardoor was zijn plaats moeilijk bereikbaar en kon hij me ook niet ophalen bij het station. Oke prima allemaal. Hij zei eerst dat het tot zaterdag 18:00 zou duren. Later toen ik voorstelde om dan zaterdagavond en zondag af te spreken kon dat niet want toen duurde het ineens tot zondag 18:00. Nouja, dan houdt het op. Vrijdag’s zou ik ook niet kunnen komen want toen moest hij werken tot 20:00 terwijl dat eerst 17:00 was. Nouja, kan een keer gebeuren toch dat je langer door moet.
Nou toen was het vrijdag. Hij mocht opeens toch om 17:00 naar huis want het was rustig. Zaterdagochtend ging hij naar de stad om een nieuwe playstation te halen en 's avonds ging hij naar de stad om daar met vrienden wat te drinken. Ik vond dit vreemd want hij zei tegen mij, ja ik kan je niet ophalen in de stad want alles is afgesloten en alles is lastig. Nouja, dan voel ik me weer een soort gedumpt natuurlijk. Toen ik zelf zaterdagavond met vriendinnen wat ben gaan doen, interesseerde hem dat totaal niet en toen ik voorstelde om dan op te trein te stappen en dan toch naar hem toe te komen zaterdagavond omdat hij toch in de stad was, kon dat ook niet want was niet handig en blablbala. Ik heb echt het idee dat hij steeds smoesjes verzint. Ik word hier nogal moe om.

Ook elke keer wanneer ik iets over mn vriendinnen vertel of iets post op instagram of facebook, is dat het enige wat hij niet leuk vindt. Hij liked alles behalve dat. Nogal pijnlijk natuurlijk. Alsof hij mij geen vriendinnen gunt. Elke keer als hij trouwens iets met zn vrienden gaat doen, mag ik niet mee. Ik ken hem nu ongeveer een jaar en heb nog nooit zn vrienden ontmoet. Hij mijn vriendinnen ook niet, maar dat is meer omdat het elke keer niet uitkomt. Ik stel het wel voor. Hij niet.

Geloof me, hij is hartstikke leuk en alles, maar ik voel me hier wel heel rot over. Ik wil er wat van zeggen, maar ik wil ook weer niet die zeikerige vriendin zijn die alles controleert. Ik heb deze week al 3x gezeurd en gezegd hoe ik me voelde. Ik merk wel dat hij opeens veel lievere berichtjes stuurt, maar toch. Het zit me niet lekker.

Ik heb van de week wel gevraagd wat hij nou wou. Hij wou het niet uitmaken en hield erg veel van me. Oke prima, maar toch…

Jongens ook altijd…

Moet ik er nou weer wat van zeggen, of het maar gewoon zo laten?

Klinkt inderdaad niet heel prettig… Snap dat je hier een rot gevoel bij hebt…

Zijn jullie ook al een jaar samen nu?
En praten jullie veel samen via Whatsapp?

Ik zou het er denk ik gewoon met hem over hebben.
Als je dit niet doet, blijf je er een rot gevoel bij houden. Tenminste, dat zou in mijn geval zo zijn.
Ik zie mijn vriend vaak doordeweeks op sommige avonden een half uurtje of een uurtje en dan in het weekend gelukkig wel iets langer. Verder spreek ik hem op sommige dagen alleen 's ochtends (goedemorgen schatje) en 's avonds (slaap lekker xxx). Ik had hier toch best moeite mee, omdat ik hem erg miste. Uiteindelijk toch besloten om het hier gewoon met hem over te hebben. Luchtte erg op! Hij reageerde gelukkig erg goed en zei dat hij het allemaal wel snapte.

Snap helemaal dat je je hier rot door voelt. Ik zou het er toch met hem even over hebben anders dan gaat het waarschijnlijk toch niet veranderen.
Over dat Instagram like gebeuren zou ik me niet te veel druk maken, maar zoals je het zo beschrijft lijkt het inderdaad wel of beetje smoesjes aan het bedenken was.
En sorry, maar als hij het dan niet in ziet of niet veranderd is hij je niet waard denk ik

Ik snap het, maar ik kan gewoon niet boos blijven op hem. Ik vind dat ontzettend lastig. Ik heb hem laatst al een hele ochtend proberen te negeren, zeker op het moment dat hij altijd pauze heeft, maar helaas was hij zo druk dat hij het niet eens merkte. Ik heb toen wel heel kort af gereageerd, maar hij zei er pas wat van toen ik vroeg of er wat was met hem…

Ik lig nu ook ziek in bed met een blaasontsteking en toen ik vertelde dat ik ontzettend veel last had van m’n rug en mn onderbuik, reageerde hij niet echt daarop. Hij maakte alleen een grapje: Ja zwangerschap, terwijl hij weet dat het blaasontsteking is. Ook niks van beterschap of wat. Niet echt leuk…
Of is dit nou typisch voor jongens dat het ze vrij weinig boeit als meisjes ‘zeuren’. I don’t know…

Ik krijg een beetje het idee uit dit topic en die andere dat hij er iemand naast heeft of dat je een geheim bent of iets.

Het idee dat hij iemand anders heeft lijkt me sterk. Het is natuurlijk wel door mijn hoofd gegaan, maar ik weet het niet. Het enige waar ik bang voor ben is dat ik inderdaad een soort geheim ben. Hij komt er vooruit dat we vriendje en vriendinnetje zijn, maar verder… Ik heb nog nooit z’n vrienden ontmoet en hij stelt het ook niet voor van: goh, wil je ze een keer ontmoeten?

Nee, dat is meestal een teken dat niemand mag weten dat jij bestaat. Kom je wel eens bij hem thuis? Doen jullie veel leuke dingen in het openbaar?

Ik zie hem alleen in het weekend. Het ene weekend komt hij bij, het andere weekend ga ik naar hem. We proberen het zoveel mogelijk om en om te doen. Ja, we doen wel eens dingen in het openbaar. We gaan dan bijvoorbeeld naar de bios of naar de stad of we doen boodschappen in de supermarkt waar hij werkt. Of is dat nog niet echt genoeg in het openbaar?

Het is wel openbaar hoor. Ieder stel heeft op hun eigen manier een invulling aan leuke dingen doen. Redden jullie het niet om vaker af te spreken? Dat zal ook een stuk beter werken dan alleen het weekend. Want in een relatie moet je tijd vrij maken voor elkaar. Toch blijf ik zijn gedrag vreemd vinden.

Wij wonen helaas net iets meer dan een uur van elkaar vandaan. Hij werkt de hele week van 7/8 tot 17/18 uur. Ik ga naar school tot 16 elke dag zowat. Dan is het druk om even snel een uur daar heen te reizen en dan 's avonds weer terug en dan elkaar 2/3 uur te zien. Ik wil het wel heel graag, maar dat gaat gewoon niet lukken. In de vakanties spreken we wel vaker af!

Ik heb je andere stuk over hem ook even gelezen, lastig… ik snap heel goed dat je je hier niet prettig bij voelt.

Dat het aantal berichtjes etc. iets minder is geworden dat lijkt me wel vrij normaal, bij mijn vriend zijn de appjes ook steeds iets praktischer geworden ipv continu met elkaar appen. Maar het lijkt me wel van belang voor de relatie dat je aan elkaar blijft laten blijken dat je veel om de ander geeft en dat je blij met elkaar bent. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je even tegen hem zegt dat je het er even over wilt hebben over hoe het nu gaat.

Hij kan nu wel tegen je zeggen dat hij het niet uit wil maken, maar als hij verder geen energie of moeite in gaat stoppen om die kleine dingetjes te veranderen (of uit te leggen) dan blijf jij er waarschijnlijk moeite mee hebben. Vertel hem dat je verliefd op hem bent, maar dat je ook wel soms die bevestiging wil horen dat hij jou nog net zo leuk vindt. Zeg hem dat je graag zijn vrienden een keer zou ontmoeten, maak gelijk concrete plannen bijvoorbeeld. Zoek een oplossing voor de weekenden, dat je bijv. snapt als hij iets anders te doen heeft, maar dat je dan de andere dag in het weekend samen iets leuks gaat doen. Ga naar een stad die je nog niet kent, ga samen ergens koffie drinken, maak er bijv. een soort dates van. Zo blijf je elkaar weer herontdekken in je relatie ook :slightly_smiling_face:

Praat er in ieder geval over! Het komt op mij over als een jongen aan wie je een beetje duidelijk moet maken wat je zelf verwacht (van hem/van de relatie), zodat hij daar ook op in kan spelen. Weet niet of dat klopt, maar bij de meeste mannen is dat niet verkeerd haha. Door het in ieder geval even aan te kaarten wat je dwars zit geef je hem ook de kans om daar iets aan te doen.

Een koffie-date is erg leuk, maar helaas drinken we elk weekend al een beker starbucks op zondag als ik met de trein weer naar huis ga. Ik ga de laatste week ook veel met de auto naar hem dus dan doen we het niet.

Ik weet ook niet goed hoe ik een gesprek moet beginnen. Ik heb geen zin in ruzie of om iemand wat op te dringen hoe die zich moet gedragen. Daar vind ik ons oud genoeg voor om dat zelf te bepalen. Ik durf sowieso vrij moeilijk om dingen face to face te zeggen, dus hebben jullie daar ook tips voor? Ik ben ook bang dat hij het dom en stom vind als ik het aangeef. Ik wil hem nergens van beschuldigen, zoals die smoesjes, en wil hem niet dwingen om dingen te doen die hij niet doet zoals een keer waardering laten blijken. Dat moet naar mijn mening iemand uit zichzelf doen. Ik vind praten inderdaad een goede optie, maar zoals ik zei: ik vind dat erg moeilijk en ben bang voor zijn reactie.

Nouja dat koffie drinken was natuurlijk maar een voorbeeld :wink: als ik het gevoel heb dat mijn vriend en ik iets te weinig aan elkaar toe komen zegmaar, dan gaan we even iets leuks doen samen. Ook al is het maar even een uurtje de stad in, omdat je het van te voren plant en echt met z’n 2en bent (ipv op een verjaardag met familie bijv) is het vaak iets specialier dan thuis op de bank zitten samen!

Verder kan ik me helaas niet zo goed inleven vrees ik, tussen mij en mijn vriend is het namelijk zo dat we afgesproken hebben het direct te zeggen als je iets dwars zit. Wij praten alles direct uit en daar voelen we ons een stuk fijner bij. Maar als dat meer uitzondering dan regel is in je relatie snap ik wel dat het lastig is om een gesprek te beginnen over iets waar je het moeilijk van vindt om het aan te kaarten.

Misschien kan je het op iets luchterige toon proberen?
“hé heb je volgend weekend al plannen? Misschien leuk om samen met [vrienden van hem] af te spreken? Ben erg benieuwd naar ze!”
Die smoesjes, tja dat blijft lastig. Dan zou ik proberen hem te laten, zelf ook iets leuks anders gaan doen, en voorstellen de dag erna bijvoorbeeld samen af te spreken. Dan kan je ook vragen naar hoe het was wat hij dan te doen had en interesse tonen. Geef hem het vertrouwen dat hij ook heus wel zelf zonder jou in een weekend af kan spreken, maar stel bijvoorbeeld gelijk samen iets voor voor bijvoorbeeld de week erna. Zo heb jij iets om naar uit te kijken en hoeft hij zijn plannen niet te cancelen. Maar als je denkt dat hij liegt zou ik dat wel gewoon uitspreken!

Verder wat ik zelf wel eens doe als ik even wil horen dat mijn vriend van me houdt (:stuck_out_tongue: haha meer als grapje, maar het werkt wel) “hou je nog een beetje van me?” of “vind je me nog een beetje leuk?” zeggen. Hoeft dan geen heel gesprek uit te volgen maar je hoort het dan wel weer even van hem (als dat het probleem is, dat het er bij hem gewoon niet zo in zit om dat te uiten)

^sorry beetje lange comment geworden :slightly_smiling_face:

Waar het verder denk ik op neerkomt is dat als het niet zo lekker loopt in je relatie, praten vaak de beste oplossing is. Betrek hem erbij, weet hij wel dat je hiermee zit en waar je tegenaan loopt in de relatie?

Als hij er niets van weet, kun je ook niet samen op zoek gaan naar oplossingen. En als beide partijen daar niet moeite voor doen om er samen uit te komen, of je blijft moeite hebben met dingen en daar zit geen verandering in, dan is het misschien beter om het uit te maken…

Bedankt voor de lange comment! Ik heb er redelijk veel aan. Toen ik het er laatst met hem over had dat ik me zo voelde en het idee had dat hij mij niet meer leuk vond zei hij dat het typisch iets voor jongens is dat ze als zij vinden dat alles gewoon goed gaat en perfect is dat ze dat niet telkens hoeven te horen of te zeggen.

Ik ga dit weekend wel eens kijken hoe hij zich gedraagt en echt proberen om het bij hem aan te geven. Ieder geval dankjewel!

Maar nu het volgende:
Ik heb dus een stiefzusje, maar dat contact met die kant van de familie heb ik verbroken om bepaalde redenen. Helaas wonen zij in hetzelfde dorp als mijn vriend en zijn ze collega’s geweest. Nu viert ze haart verjaardag op 25 oktober 's avonds in de stad. Hij wil er graag heen om even bij te kletsen met haar en al zijn oude collega’s, maar dit is net het weekend dat ik eindelijk weer een zaterdag vrij heb en speciaal heb gevraagd. Balen, maar waarschijnlijk heb ik dus weer voor niks vrij gevraagd. Dit vrij vragen heb ik trouwens een maand geleden gedaan toen alles nog geweldig was zeg maar. :C