-Even snel hulp nodig- asperines.

-Antwoord gekregen, bericht verwijderd. -

Dan is er een mogelijkheid dat je doodgaat?

http://www.ziekenhuis.nl/…&medgids=question&id=6739

Overdosis aspirine?
Kun je ook dood gaan aan aspirine?

Antwoord apotheker
Aan ieder medicijn kun je dood gaan. Van belang is echter hoeveel medicijn er wordt ingenomen en hoe lang dit al gebeurt. Indien men zich houdt aan het voorschrift op de bijsluiter is de kans minimaal dat men overlijdt. Uit de literatuur is gebleken dat een eenmalige dosis van 25-30 gram aspirine in een keer ingenomen dodelijk is. Nb dit komt overeen met 50-60 tabletten van 500 mg. Volgens de bijsluiter mag men dagelijks maximaal 4 gram (=8 tabletten) aspirine innemen. Bij hogere doseringen en zeer langdurig gebruik kunnen er beschadigingen aan verschillende organen optreden. Zeer bekend is het optreden van maag-darm problemen met zelfs maagzweren en maagbloedingen. (HK)

----------

Inname van acetylsalicylzuur Handelsnaam Acetylsalicylzuur Aspirine Aspro
(aspirine) en gelijksoortige middelen (salicylaten) kan bij een overdosis tot een snel verlopende vergiftiging leiden. Er is echter een vrij grote dosis nodig om een snelle vergiftiging te veroorzaken. Iemand die 70 kilo weegt, moet meer dan 20 tabletten van 500 mg innemen om zelfs maar lichte vergiftigingsverschijnselen te krijgen. Bij een overdosis is dan ook zelden sprake van onopzettelijkheid.
http://www.merckmanual.nl/mmhenl/sec24/ch297/ch297c.html

Ben ik de enige die benieuwd is waarom ts dit wilt weten? haha

Okee dankjulliewel. Als jullie het niet erg vinden verwijder ik het bovenstaande bericht en laat ik het topic sluiten.

Nogmaals bedankt.

Ik vraag me dat eigenlijk ook wel af…

Er is niks…

Hoe lang duurt het eigenlijk voor een topic gesloten wordt?

+1

Totdat een moderator het topic opmerkt of totdat jij het topic in het verwijder- topic plaatst.

Als er toch niks is, waarom wil je dan dat dit topic zo snel mogelijk verdwijnt?

Ik weet niet wat je in gedachten hebt, maar doe het nou maar niet.

zoals ik eerder in het bericht had staan, ik ben niks van plan.

Misschien maakt TS zich zorgen om een vriendin, of wil ze die informatie ergens anders voor hebben?

Op slot dus.