Even mn hart luchten about love.

• De jongen waarmee ik nu álweer 5 maanden mee bezig ben en er een stap meer is gebeurd dan zoenen wordt mn vriendje maar niet. Wat ik super graag maar er niet over durf te praten. Ben beetje ouderwets daarin: dat is de taak van een jongen.

• Ik spreek vaak buiten met die jongen af, ben pas een paar keer binnen geweest. Steeds als die alleen thuis is, en ook als ik alleen thuis ben. Ik wil graag zn vader en moeder ontmoeten maar dit durf ik ook weer niet aan te kaarten. Omdat hij geen super goede band met zijn ouders heeft en het vervelend vind omdat zn moeder zoveel praat ofzo. Ik heb gevoel dat dit een smoesje is en ik nooit zn ouders, zussen en broers ga zien. Zou die zich schamen? Nouja eigenlijk is het andersom ook wel zo, ik zou hem echt wel mee naar mijn huis willen nemen alleen ik wacht ik liever tot ik een keertje bij hem ben geweest.

• De jongen waar mijn vriendin meebezig is, heeft sindskort een dodelijke ziekte, hier gaat ze echt aan onderdoor. Ze maakt zich veels te druk en is bij elke gebeurtenis bang dat ze het verpest etc. Vooral omdat die jongen niet altijd even duidelijk in dingen is.

Hmm, tips/hulp? Vooral het laatste punt is belangrijk voor me! Wil hier ook mee kunnen omgaan. xoxo

Je moet zelf gewoon die stap nemen met die jongen! Vraag hem hoe het nu zit tussen jullie, dat is echt niet de taak van de jongen! Daarnaast zou je hem aan jouw ouders kunnen voorstellen. Je vriendin moet tenslotte niet bang zijn dat ze dingen voor die jongen waar ze mee bezig is verpest, gewoon er voor hem zijn en zichzelf zijn. Meer kunnen jullie niet doen. jullie moeten niet bang zijn om dingen voor hem te verpesten, en desnoods moeten jullie concreet aan hem vragen wat hij wil en hoe hij dingen zou willen.

Ik denk ook dat je gewoon de eerste stap moet zetten bij die jongen, ik neem toch aan dat jullie elkaar leuk vinden? Ook zou ik gewoon direct to the point zijn en vragen of het misschien mogelijk is om zijn ouders te ontmoeten, omdat jij dat liever wil.
Je vriendin moet klaarstaan voor die jongen, ongeacht wat er gebeurd. Daarnaast moet je vriendin ook gewoon aan die jongen vragen wat hij nou precies bedoeld, zodat het duidelijker voor hun alletwee word, en je vriendin niet zo in de stress zit.