even mijn verhaal kwijt

oke dames, een heel lang verhaal maar ik moet het even kwijt.
respect als je het helemaal gelezen hebt, ik hoop dat er wel wat mensen op reageren. don’t mind the weird details, die vallen later op zijn plek.

ik had zaterdag een feestje van een vriendin van mij. ik zou daar blijven slapen ‘‘en dan zou ik ook wel even mee helpen opruimen.’’ nou zo gezegd zo gedaan.

na het feestje hebben we alle bierflesjes en glazen opgeruimd, en ik dacht morgen poetsen we nog wat en dan is het klaar. prima.
ik was er toen niet meer helemaal bij want ik had genoeg gedronken en weet dat stukje voordat we naar bed gingen niet precies meer. we schijnen tosti’s gegeten te hebben, dat weet ik nog, en daarna richting bed gegaan. ondertussen schijn ik dus volgens die moeder een ‘‘discussie’’ met haar gehad te hebben, het ging allereerst over de koffiemelk die uit de koelkast viel toen ik hem open maakte. ze zei dat ik iets aan mijn voeten moest doen, ik zei, een beetje vaag dat moet ik toegeven, dat dat niet nodig was, zei ze nog een keer dat het wel moest. nou prima dan, ik ging naar boven om de sloffen van mijn vriendin aan te doen.
daarna heeft die moeder gezegd dat ik mijn fiets binnen moest zetten, dit was ong. om 3 uur snachts en ik was er al rond 8 uur dus mijn fiets had al die tijd al buiten gestaan dus ik zei dat dat niet nodig was, ook dit schoot weer in het verkeerde keelgat en na de 2e keer vragen heb ik toch de fiets binnen neergezet. (schijnt, dit laatste weet ik niet meer zeker)
toen zijn we gaan slapen.

de volgende dag, moesten we persé om 10 uur ontbijten met zijn allen. het nichtje van mijn vriendin was er ook. het zusje en broertje van mijn vriendin, en een vriendin van dat zusje + de ouders van mijn vriendin.
de tafel moest gedekt worden. nou, ik kom daar niet vaak, volgens die moeder ben ik er kind aan huis en kon ik best wat meer initiatief tonen met tafeldekken, vragen wat ik kon doen etc. maar sorry als ik een feestje heb gehad + veel gedronken + om 3 uur sliep, ben ik om 10 uur sochtends nog niet op mijn best. maar afijn, ik heb gewoon geholpen met bestek naast de borden leggen en toen die moeder theeglazen aangaf heb ik die ook netjes bij ieder bord neergezet.
toen gingen we eten, ondertussen waren dat nichtje, ik, die vriendin en de moeder de enige die bezig waren geweest met de tafel dekken. gegeten, ik heb gewoon gezellig gedaan, ik had niet zo’n kater dus gewoon een beetje de avond besproken.
daarna moesten we de party tent afbreken. dit moest persé met zijn allen, waarmee we dus ook gegeten hadden. nu ben ik best wel klein dus ik zei tegen die moeder ‘‘ik wil best helpen hoor, maar ik ben er denk ik te klein voor’’ gewoon op een aardige toon. en die moeder zei ook gewoon op een aardige toon dat ik best kon helpen want daar was hoogte niet voor nodig of iets in die richting.
nou goed, hebben we geholpen met de partytent afbreken. op gegeven moment was mijn stuk klaar en was haar broertje al op de trampoline aan het springen, het was koud buiten want ik stond in mijn pyama. dat zusje en haar vriendinnetje ook dus die vader zei van ga maar naar binnen kou kleumen.
dus ik liep mee. zij gingen naar boven, dus toen ging ik ook, denk, kleed me vast even aan. komt mijn vriendin later naar boven ja moet je nog eten? dus ik enigszins verbijsterd omdat we daarvoor gegeten hadden, ik zei nee hebben we toch net gedaan? zei ze ja we gaan nu afruimen. ze liet zo’n stilte vallen dus ik zei, oh moet ik helpen ofzo, zei zij weer ja naja anders denkt mijn moeder weer dat je niks doet enzo, waarop ik zei nou dat maakt me niet zoveel uit.
want ik vond het gewoon onzin dat alles met zijn 8en gedaan moest worden, en dat zusje en vriendinnetje waren ook al boven dus waarom zou ik persé moeten helpen?
dus ik me aangekleed kwam weer naar beneden. die moeder zei van ‘‘ja der moet nog heel veel gebeuren dit en dat’’
komt ze op gegeven moment aanlopen met een emmer sop
‘‘ja de slingers moeten nog afgehaald worden, maar ja *MIJN NAAM* jij bent daar denk ik te klein voor dus dan kan jij mooi de wc poetsen’’
NOU IK WAS FLABBERGASTED?:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:
ik zei ‘’ nou euh sorry maar dat ga ik echt niet doen…’’
en mijn vriendin schaamde zich zichtbaar dus die pakte de emmer al over en zei dat doe ik wel. nou goed dat nichtje en ik hebben de slingers netjes afgehaald. (verder heeft niemand iets gedaan) ik was ondertussen nog steeds onder de indruk dat ze het uberhaubt heeft durven vragen.
die moeder keek me daarna ook niet meer aan. dat nichtje ging weg en ik ging ook weg, inderdaad zonder bedankt en dag te zeggen maar ik voelde me gewoon niet gewenst meer.

eenmaal thuis dit aan mijn ouders verteld die het natuurlijk ook belachelijk vonden.

en nu komt het pas: ik werd daarna opgebeld door mijn vriendin
ze zei dit moet je niet verkeerd opvatten maar mijn ouders zijn net naar mij toegekomen en vinden dat jij je niet hebt gedragen.
ik begon al een beetje te lachen zei ze ja ik hoop dat je het serieus neemt
waarop ik zei dat ik het niet serieus nam en dat ik het mijn ouders al verteld had en dat die het ook belachelijk vonden.
volgens haar ouders was ik ‘‘arrogant en omdat ik daar kind aan huis was had ik veel beter mee moeten helpen en ik had gezegd dat ik mee ging opruimen en dat had ik helemaal niet gedaan’’
met de conclusie, ik mocht daar niet meer komen slapen.

mijn vriendin heeft mij gevraagd of ik mijn excuses aan wil komen bieden maar dat weiger ik. ik vind haar superlief en dit verandert niets aan onze vriendschap. maar ik ga niet mijn excuses aanbieden voor iets wat ik niet gedaan heb.

wat vinden jullie??

Tja, het is lastig. Zeker als je gedronken hebt, misschien heb je die avond wel iets nog gezegt of iets op een bepaalde manier gezegt waardoor die moeder beledigd was. Dit kan het gedrag verklaren. Ik zou gewoon gaan praten anders, wat hadden ze verwacht? Dat jij had schoongemaakt en meer initiatief had getoont? Gewoon uitleggen dat jij je niet echt welkom voelde door de manier waarop ze het vraagde. Misschien komt er zo boven tafel wat nou het hele probleem is.

belachelijk! echt niet normaal. Ik zou daar niet eens meer over de vloer willen komen e als die vriendin zijnde me kapot schamen voor mn ouders! ik vind dat je gelijk hebt…

Ik zie nou echt zo’n chagrijnige, betweterige moeder voor me…:’)

Als ik in jouw situatie had gezeten, zou ik mijn excuses echt niet aanbieden, omdat ik vind dat jij niet fout zit en zij ontzettend overdrijft. Je had inderdaad kunnen vragen of je kon helpen, maar als je zo moe bent en niet ‘kind aan huis’ bent, snap ik niet waarom ze er zo’n drama van maakt. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe het precies gelopen is.

Succes!

Nou sorry hoor maar als die moeder serieus gaat vragen of een vriendin van haar dochter de wc wilt schoonmaken is ze echt niet helemaal 100. En daarbij gelijk zeggen dat jij daar niet meer mag slapen? Wat een kinderachtig en verschrikkelijk mens, sorry dat ik het zeg maar ik zou me echt kapot schamen als dat mn moeder was. :’)

je zegt zelf in je verhaal dat je op veel dingen die die moeder zei negatief reageerde dat je dat niet deed. ik vind wel dat die moeder wat overdreven reageert, maar het is niet 100% onterecht. na een feestje moet de wc echt wel schoon worden gemaakt hoor, als er zoveel mensen opgaan.

Ik vind inderdaad dat haar moeder zich wel raar gedraagt ten opzichte van jou maar ik vind jou reactie ook behoorlijk respectloos. Je had ook gewoon hierboven kunnen staan, kunnen doen wat er van je gevraagd werd en ze kunnen bedanken voor het feit dat je er mocht slapen. Ik vind dat je gewoon je excuses aan moet bieden.

Heftig, wat een kut leven moet die vriendin het ook wel niet hebben, laat haar anders extra vaak naar jou toe gaan?

^ ze vroeg niet of ze de wc wilde poetsen, ze zei dat ze dat ‘moest’ doen op een sarcastische manier, hoe ik het uit het verhaal kan opmaken. Dat maakt het verhaal voor mij ook meteen anders. Dat verwacht je toch niet van iemand die je amper kent?

Ik ben het helemaal met je eens!!

Ik kan die moeder wel snappen hoor, blijkbaar was er gewoon eerder iets in t verkeerde keelgat geschoten waardoor die moeder shagerijnig was geworden. En omdat zij had gezegt dat ze t klein was om de tent af te bouwen, dus ook blijkbaar voor de slingers kan ik snappen dat ze haar een ander klusje geeft. tuurlijk keur ik het niet goed de manier waarop maar dit zijn gewoon irritaties aan beide kanten die zijn opgestapeld. En dan zal er iemand zo volwassen moeten zijn om het bespreekbaar te maken.

Lastig, maar t komt een beetje van beide kanten.
Ik vind het niet meer dan normaal dat jij helpt met opruimen enzo, als jullie dat feestje samen hebben georganiseerd. Ik snap ook dat die moeder er waarschijnlijk helemaal niet op zat te wachten, die troep etc. Maar aan de andere kant, ze bracht het nu wel heel lullig. En ze kon best een beetje coulant zijn als jullie dat feest hebben gehad, slaap dan lekker met z’n allen tot 11 uur uit of ga zelf eerder eten (die moeder he). Ik zou toch maar even je excuses aanbieden, want ja, je was wel aangeschoten dus weet niet precies meer wat je hebt gezegd, en je had ook wel iets meer initiatief kunnen tonen om op te ruimen. Maar uiteindelijk heb je gewoon geholpen.
Ik zou je vriendin erbuiten laten… Die gaat echt niet tegen d’r ouders in zo te horen.
Dus ik zou even bellen, of een briefje geven, of als je langskomt het er nog een keer over hebben. Wel je excuses aanbieden als je verkeerd overkwam ofzo. Maar als ze er helemaal tegenin gaat of een preek gaat afsteken zou ik denken, zoek het uit. Je hebt je best gedaan.

^ In plaats van dat ze de vriendin van haar dochter dus met vervelende klusjes opzadelt, had ze, vind ik, op een volwassen manier moeten vertellen wat er aan de hand was. De ts had namelijk zelf niet echt een idee waar het aan kon liggen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon chagrijnig was door een slechte nacht o.i.d., maar ik vind het onredelijk als ze dat dan op onbekenden afreageert en de ts vervolgens uitmaakt voor ‘arrogant’.

even voor de duidelijkheid, het was niet MIJN feestje
en de rest van het gezin heeft niets gedaan
dus waarom zou ik de wc moeten schoonmaken
terwijl ik gewoon de partytent mee heb afgebouwd? ik heb het op een aardige manier gebracht en die moeder reageerde TOEN ook aardig terug.
en met die slingers, niemand kan vanaf de vloer bij het plafond, daar moesten toch stoelen aan te pas komen. dus het was inderdaad een sarcastische kinderachtige opmerking van die moeder.

wat een belachelijk mens.
Zou me doodschamen als dat mijn moeder was.
Maar iig, ik kan je niet echt helpen.

upje

nee laat maar weer zakken. wou het gewoon even kwijt.
bedankt voor de reacties en het lezen

@Mensen die het kunnen begrijpen van die moeder, zouden jullie ouders zo doen tegen jou vriendin die af en toe over de vloer komt? Mijne zeer zeker niet. Al kwam ze elke dag, het is niet hun kind ofzo die ze mogen vertellen wat ze moet doen.

Als ik een feestje geef, is dat mijn verantwoordelijkheid en niet ook die van mijn vriendin die blijft slapen. Tuurlijk kan ze wel meehelpen, maar niet gedirigeerd worden op de manier hoe die moeder dat doet.
Ik vind het trouwens ook echt slecht van die vriendin dat ze er niet tegenin is gegaan. Ik zou echt boos geworden zijn als mijn ouders zo tegen een vriendin zouden doen.
Ik zou zelf niet mijn excuses aanbieden, die mensen zijn gewoon kinderachtig en onredelijk.

idd @ Samiras

Ik ben het eens met Samiras.

Ik met het volledig met je eens, niks aan bij te voegen.