Even mijn verhaal kwijt

Hey allemaal, ik wil even vertellen wat me al best lang dwars zit. Het wordt vast een heel lang verhaal… maar goed xD

Het begon allemaal ongeveer een jaar geleden. Ik zat toen in de brugklas en ik had het aardig naar m’n zin. Ik was wel bang dat ik weinig vriendinnen zou maken maar dat viel allemaal wel mee. Ik had een vriendin die ik al jaren kende genaamd B, en ik ontmoette ook iemand anders genaamd E. Ik had respect voor haar want onlangs haar ziekte (iets aan haar longen) kon ze toch een heel normaal leven leiden. Het ging allemaal goed en ik voelde me op mijn gemak.

Totdat E me ineens begon te negeren. Ik voelde me erg rot en sloot me daarom vaak de hele pauze op in de wc. Ze roddelde ook achter mijn rug om met B en ze liepen me telkens te ontwijken. Toen ik een keer op hyves zat zocht ik moed bij elkaar en vroeg aan haar waarom ze dit deed. Toen zei ze dat ik haar teveel achternaliep, en dat ze dat irritant vond. Ik schrok natuurlijk erg, want dat dat wist ik helemaal niet. Nou ben ik zo’n persoon die zich alles veel te erg aantrekt. Dus ik antwoordde zoiets als: waarom? B doet toch precies hetzelfde? Toen antwoordde zij: Ja maar zij doet het minder erg (?) Ik wist niet meer wat ik moest zeggen en het bleef een tijd stil. Toen zei zij: Het is gewoon beter als je me niet meer lastig valt, en B ook niet want volgens mij vind ze jou niet meer aardig. Dit vond ik echt heel raar, ik ken B al sinds groep 3 en we hebben bijna nooit ruzie gehad! Toen begon ze me ineens allerlei ‘tips’ om me ‘zekerder’ te voelen, maar die waren allemaal over m’n uiterlijk. Ik bedoel, je hoeft je uiterlijk toch niet te veranderen om je zekerder te voelen? Tenminste, ik ben best tevreden met mijn uiterlijk. Dat vond ik dus raar en toen moest ik huilen. Mijn ouders zagen dat en begonnen het hele gesprek te lezen. Dit vonden zij onzin en ze stuurden meteen een mailtje naar mijn mentor en die week daarna moest ik al een gesprek met haar. Dat is allemaal opgelost en ik mocht opeens weer bij hun komen zitten. Ik wist niet wat ik anders moest, haar vergeven of niet?

Het ging allemaal goed totdat ik in de tweede klas kwam waar ik nu nog steeds zit. E en ik zijn allebei naar 2vwo gegaan en B naar 2havo. Daardoor zagen we haar niet zo vaak meer en zij kreeg daar ook andere vriendinnen. Toen waren we nog met z’n tweeën en het verhaal begon weer opnieuw, en mijn cijfers waren erg laag hierdoor omdat ik bijna niet kon leren zonder aan eraan te denken. Maar dit loste ook al snel op gelukkig. Nu vraag ik me af: we hebben al twee gesprekken gehad en we hebben allebei wat geleerd: Ik dat ik me niet zo op één persoon moet richten en dat ik ook andere vriendinnen kan maken, en zij dat ze me niet ineens moet gaan negeren en dat ze ook de reden moet zeggen waarom, want zo ga ik me ook alleen maar rotter voelen en daardoor een muurtje om me heen bouwen. Hebben we allebei niet ons lesje geleerd?

Een paar weken geleden waren twee vriendinnen die ik had gemaakt in mijn nieuwe klas allebei ziek, en wist ik niet wat ik moet doen. Ik deed dus gewoon normaal tegen E, maar zij negeerde me alsof ik afval was. In de pauze wilde ik weten waarom en ik ben naar haar toe gelopen. Ik vroeg waarom ze me negeerde, maar ze negeerde me nog steeds en liep me zo voorbij. Ik voelde me toen zó eenzaam en rot dat ik huilend naar de wc ben gerend. Daar heb ik me de rest van de pauze opgesloten, stil en alleen. De enige aan wie ik alles vertel wat me dwars zit is mijn moeder, en ze merkt ook meteen als er iets is. Daarom vertel ik haar ook altijd alles.

Het gaat nu wat beter met me en ik heb het naar m’n zin met de twee vriendinnen die ik nu heb, want een van hen heeft ongeveer hetzelfde als mij en ik kan heel goed mijn problemen met hen delen.

Ik wordt er nog steeds emotioneel van als ik eraan denk, maar het lucht ook heel erg op :slightly_smiling_face:
x Tamara.

Jeetje vervelend meid!

Maar hoe zit het met de rest van je klas/school? Je hoeft toch niet óf per se bij je vaste groepje, óf op de wc te zitten?

Ik kan me herinneren dat ik op de middelbare een beetje rondhuppelde in de pauzes; Effe naar die, even kijken hoe het daar gaat.

En je zit nu in een periode waarin iedereen veranderd en zichzelf probeert te vinden. Sommigen vinden zichzelf nu “cooler” dan anderen en kunnen dan lullig doen enzo. Gewoon negeren, komen ze later vanzelf wel achter.

Bedenk je wel dat dit niet aan jou ligt; Als jij gewoon jezelf bent doe je niks verkeerd! Ga dan op zoek naar meiden die jou wel waarderen zoals je bent. (Die bestaan echt!)

En complimenten voor het duidelijk opschrijven van zo’n lang verhaal! Leest prettig.

Ja, dat wil ik juist afleren, maar het gaat nu al stukken beter want met de twee vriendinnen die ik nu heb kan ik gewoon mezelf zijn en ik ga niet meer met E om, maar wel merk ik dat ze bij ons groepje probeert te komen.

Bedankt voor de complimenten :3

Ik begrijp precies wat je bedoelt heb hetzelfe meegemaakt.
In groep 8 had ik een hele goede vriendin en we gingen met elkaar in de klas inde brugklas en toen kreeg ze nieuwe vriendinnen en die vond ze “cooler” als mij en ze liet me heel hard vallen. Ging zelfs zo ver dat ze mijn broek omlag gingen trekken met gym en aan mijn haar gingen trekken als ze in de les achter me zaten.
Uiteindelijk is het bij mij goed gekomen want ik heb nu een hele hechte vriendengroep.Als ik jou was zou ik niet achter je “vriendin” aan gaan lopen want dat maakt het alleen maar ongemakkelijk voor jezelf en als je niet achter haar aanloopt sta je ook meer open voor andere vriendinnen.
Gelukkig heb je meiden gevonden die je aardig vind en waarbij je tenminste jezelf kunt zijn :slightly_smiling_face: het komt wel goed. Naarmate je ouder wordt worden mensen ook volwassener haha. en dan accepteren mensen je zoals je bent.
bovendien zul je, áls je uitgaat, ook nieuwe mensen leren kennen.

Ik begrijp hoe je je (ge)voelt (hebt). Dat is echt heel rot.
Ik kan echter niets zinnigs aan advies en/of commentaar toevoegen. Blushflush heeft het allemaal erg duidelijk verwoord. (:

@hierboven:
Bedankt voor jullie reacties :slightly_smiling_face:

Het is juist goed om het even te delen met anderen.
Hoe meer je het er over hebt, hoe luchtiger het voor je wordt.

Mijn advies: vergeet die 2 meiden. Ze zijn het niet waard. Hecht geen waarde aan ze, want het zijn nooit vriendinnen geweest.
Je moet je alleen niet opsluiten en weglopen van anderen. Er zijn vast andere klasgenoten bij wie je in de pauze kan zitten.
Want zo vereenzaam je helemaal. Dus hoofd omhoog en loop gewoon eens met een ander groepje mee de pauze in.
Desnoods lekker alleen aan een tafeltje in de kantine, lekker even een tijdschrift lezen, huiswerk maken en loeren in de kantine.
Maar laat je niet gek maken door die twee bitches, die denken alleen maar dat ze jou kunnen kleineren.
Ik kan je vertellen, dat ze verdomd onzeker zijn en daarom zo tegen je doen. Kijk ze niet meer aan, zoek ze niet meer op, verwijder ze overal waar je ze verwijderen kan.
Niet meer huilen, want daar schiet je niks mee op. Toon ruggengraat en laat zien dat erniet met jou te sollen valt!
Here-we-go!

Bedankt voor de tips :slightly_smiling_face:
(edit: sorry ik wist niet dat je E en B bedoelde, niet die andere twee vriendinnen (T en C laat ik ze maar noemen)

Zo ik maakt beetje precies hetzelfde mee. Ik weet wel hoe je voelt. Ik had eerst ook twee goede vriendinnen. Vorig jaar. Maar dit jaar was echt fout gegaan. In het begin ging alles nog goed me kamp enzo. Maar ik ben zeg maar heel erg depressief. Al een heel lang, En ik had over met hun daar over en dat waren ze zat, En nu negeren me de hele tijd, We hebben alles al uitgepraat maar het allemaal maar erger geworden. Ik heb nog steeds heel erg verdriet van. Maar ja ze eigenlijk die tranen niet waard. Want echte vrienden laten je niet huilen.
Ik moet maar nu accepteren zoals het is. Ik hoop dat het ooit nog eens goed komt Maar ja. Over jou verhaal, Die twee vriendinnen zou het niet waard ja, Jij verdient veel betere. Probeer je aandacht te richten op je twee huidige vriendinnen uit je klas! Daar gaat het nu om. Zoek afleiding om niet aan hun te denken, Veel succes en sterkte<3 Alles komt goed!<3

Volgens mij heeft ze het juist goed, en heb je zeker wat aan die tips.

Jeetje, wat kunnen mensen toch onterecht iemand een kutgevoel geven! Ik ben heel blij voor je dat je ook die twee andere vriendinnen hebt, aangezien E het dus echt niet waard is. Blijf lekker met andere optrekken, en laat E voor wat ze is (niet net zoals haar negeren, maar gewoon normaal. nuchter. zoals je met klasgenoten spreekt die je niet zo goed kent). Succes!