Even hulp nodig..

Hoi, ik heb een beetje een probleem. Een tijdje geleden was er iets mis gegaan tijdens sex met me vriend, had de morning afterpil genomen. Dus dacht is gewoon goed nu. Toen dat “ongelukje” gebeurde was ik wel aan de pil maar nog maar net 5 dagen ofzo. Nu heb ik mijn 1e stopweek en ben nog niet ongesteld geworden, Maandagavond had ik mijn laatste pil, en nu is het al donderdag en ben nog steeds niet ongesteld. Ik neem de pil altijd 's avonds in. IN de bijsluiter staat wel dat de verwachte bloeding uit kan blijven en dat als het de 2e keer ook zo is er pas iets aan de hand kan zijn. Maar is er een kans dat ik zwanger ben? Ik durf niet zo een test te kopen :S. hoop dat iemand van jullie raad weet …
alvast bedankt
xx

Nouja, als je 5 dagen aan de pil bent werkt hij sowieso al niet. Dus ik weet niet of je verder nog bescherming had? Maar volgens mij, als je de morning afterpil gewoon goed hebt ingenomen kan er weinig aan de hand zijn, toch?

ga gewoon ff zo’n test halen, of laat je testen bij de dokter. lijkt me fijner dan over 9 maanden een kindje krijgen;)

ja gewoon ook condoom hoor maar daar was dus wat mis mee zeg maar , ga idd miss toch maar test halen zag net op internet dat je die ook anoniem kan bestellen
bedankt iig

In de bijsluiter staat ook dat je eerst de pil een maand moet slikken met een stop week voor dat die echt z’n werk doet.
en tja een morning after pil geeft ook geen 100 procent , wacht nog paar dage tot je weer slikt en ga anders naar de dokter

ja tis zeg maar ik weet dat die pil pas na maand werkt, maar is het normaal dat je in je eerste stopweek nog niet gelijk bloeding hebt?

Het is beter om meer dan een maand te wachten, bij drie maanden heb je pas dezelfde zekerheid die je na bijvoorbeeld een jaar gebruik ook hebt. Bij mijn pil in ieder geval wel. En dat is niet de bedoeling nee, maar het kan ook zijn dat je lichaam gewoon een beetje van slag is door de extra hormonen die je via de pil toegedient krijgt.