Even goede raad nodig

hee,
ik heb een hele leuke jongen ontmoet en we hebben al afgesproken en gezoend. Ik ken heel veel van zijn vrienden en hij die van mij. We hebben nog niet officieel een relatie maar hij heeft tegen een vriendin van mij gezegd dat hij wel wil, dus dat komt binnenkort wel. Maar we gingen gisteren naar zijn huis en net op het moment dat we zijn kamer binnenstapten moest ik naar huis. Nu gaan we volgende week weer afspreken maar ik denk dat ik dan seks met hem ga hebben. Er is alleen een probleem, ik ben niet aan de pil. Kan het kwaad om het alleen met condoom te doen? Ik ben bang dat ik heel erg zenuwachtig word en dat het daardoor pijn gaat doen. Wat zouden jullie aanraden? kus

Nee het kan geen kwaad om alleen met een condoom te doen, het is een voorbehoedsmiddel.
In de zeldzame gevallen dat het condoom scheurt, kan je binnen 72 uur nog een Morning after pil.
En over de zenuwen, je moet het gewoon over je heen laten komen, jij vindt hem leuk, hij vindt jou leuk, denk daar maar gewoon aan.
Succes!

^
Dankje! haha ik ben echt onnodig zenuwachtig maar kan er niks aan doen.

Ik denk dat je zenuwen vooral komen omdat je hem niet teleur wilt stellen en niks beschamends wil doen? (correct me if I’m wrong, zo was het bij mij vooral) maar je moet het gewoon over je heen laten komen en niet stressen.

.

Seks is meer dan zomaar iets fysiek.
Je hart is er veel meer bij betrokken dan je beseft.
Je geest is er bij betrokken. Je ziel is erbij betrokken.
Je gevoelens. Je verlangens. Je verstand.
Je verbindt iets heel diep, iets heel mooi,
iets heel kwetsbaar van jezelf met een
andere geest, ziel en lichaam.

De enige veilige, gezonde manier om dat te doen
is in een relatie die werkelijk omgeven is
door een muur van liefde, trouw en zekerheid.

Als je seks hebt met iemand, verbindt je letterlijk
jouw lichaam met het lichaam van de ander.
Als je daarna uit elkaar gaat, wordt die eenheid
ruw verscheurd. Je diepe verbondenheid
wordt gebroken op een zeer pijnlijke manier.

Daar wil God je voor beschermen. Hij wil dat je geluk
ervaart door seks en geen verscheuring van je hart.
Hij wil dat je geborgenheid ervaart door seks
en geen afwijzing en vernedering. Hij wil dat je
echte eenheid met de ander ervaart.
Echte verbondenheid.

Pff :’)

??

-

Condoom is in principe veilig genoeg. Let wel op dat je voor het afrolt het reservoir dichtknijpt(als er lucht in blijft dan heb je een hele grote kans op knappen), je nagels de condoom niet kunnen beschadigen en dat de condoom niet oud is of op een plek is bewaart die warm is(zoals bijvoorbeeld je broekzak)

Zou je niet nog eens goed nadenken voor je seks met die jongen hebt? ‘Dat hij je wilt’ is namelijk niet echt een argument dat hij je met respect gaat behandelen en je niet gaat kwetsen

Als jij seks wilt hebben, moet je dat doen, met condoom kan prima, gewoon zorgen dat ie niet scheurt.

god heeft ons het genot van seks gegeven, en dat heeft ie niet voor niks gedaan. het is een gevolg van liefde, aantrekkingskracht of misschien wel alleen lust, maar dat alles is natuurlijk en voor de gelovigen dan ook gewoon door god geschapen (:

De TS zei helemaal niks over God? :’)

Ik vind het persoonlijk nogal goedkoop om seks te hebben met iemand waar je nog nieteens een relatie mee hebt. Maar, dat is mijn mening.

nee maar BrokenMirror wel, en daar had ik n mening over:P

Weet ik maar ik snap gewoon echt niet hoe God in dit topic verzeilt geraakt is

Goed terug ontopic nu

Is er dan zekerheid dat een relatie standhoudt in je tienerjaren?
Vrijwel niet.
Wat je dan krijgt is dat mensen een relatie aangaan, alleen om de sex.
Die relaties houden nog geen maand stand, maar je hebt wel sex gehad.
Is dat wel goed volgens jou, alleen omdat je elkaar vriendje en vriendinnetje noemt?

Ik heb met seks nou niet bepaald de romantische verbondenheid die er boven mij beschreven word. Ik vind het lekker, begrijp me niet verkeerd, maar de ik hoor geen engelen zingen, geen blijdschap zoals ik nog nooit heb gekend. Nee, ik heb ‘gewoon lekkere seks’.

Dus seks is niet wat er boven mij beschreven wordt. That said…

Ik ben bang dat ik heel erg zenuwachtig word en dat het daardoor pijn gaat doen.

Jij bent er echt nog niet klaar voor. Het is vast een hele leuke jongen, en hij zal het goed bedoelen, maar ik zou überhaupt eerst seks hebben met iemand die je je vriendje kan noemen en waarmee je je kan ontspannen. Eentje die besluit je mee naar zijn kamer te nemen wanneer de lust je beneden voor de TV jullie te groot wordt. (Er zijn nog tal van situaties te bedenken waarom je wél naar zijn kamer gaat… w/e) maar zodra je het idee hebt ‘oh oh, volgens mij ga ik zo seks hebben’ moet je afhaken want dan ben je er gewoon niet aan toe.

En elke jongen die dat niet begrijpt moet je sowieso afstand van houden. ^^

lol nee ik ben sowieso tegen sex voor het huwelijk. maar van andere niet gelovigen zou ik nog KUNNEN begrijpen als je lang met elkaar een relatie hebt, dat je dan sex hebt. ( en dan bedoel ik lang, geen maandje ). als je lang bij elkaar bent zonder sex bewijs je ook dat het échte liefde is en dat sex niet het belangrijkste is in je relatie :slightly_smiling_face: