Even een vraag.

Ik ben 12, en ik ben eergisteravond voor het eerst ongesteld geworden. De volgende morgen had ik nog een beetje bloed, maar sindsdien bloed ik helemaal niet meer. Heeft dat te maken met dat het voor het eerst is? Ik weet niet of hier al een topic over bestaat, zo ja, sorry. ;p

x

a

Ja, ik had dus gisterochtend voor het laatst bloed en sindsdien helemaal niks meer, maar nog wel veel buikpijn… dus ik vond 't een beetje apart.

In 't begin ist allemaal nog onregelmatig enzo, dus lijkt me wel.

a

Ja in het begin kan het heel weinig zijn en het kan ook dat het nu bijvoorbeeld over 3 weken weer terug komt maar het kan ook over 3 maanden zijn!

Jezus, 3 maanden? o_o. En kan ik er dan ook iets aan doen, dat het regelmatiger wordt?

a

dat regelmatige gaat allemaal van zelf :wink: hoef je niks aan te doen komt goed…
en dat je nu al gestopt bent met bloeden komt DENK IK door dat het ej eerste keer is…

als het over 1 jaarn og steeds onregelmatig is kan je aan de pil gaan :wink:

maar daar hoef je nog niet aan te denken komt allemaal van zelf wel

dat is heel normaal bij de eerste keer hoor! Zelf was ik bij de eerste keer maar 1 middag ongesteld. Het is in het begin heel onregelmatig in zowel hoeveelheid als wanneer het komt. Dit komt mede omdat de eerste paar keren nog niet goed zijn ingesteld met hormonen. Het enige wat je zou kunnen doen is de pil gaan slikken, maar dit moet je met jouw leeftijd nog niet willen. Misschien is het over 2 of 3 maanden al regelmatig, maar misschien duurt het ook wel een jaar. Wacht rustig af.

over 17 dagen ben ik 13, dan ga ik t sowieso met mn moeder over de pil hebben omdat ik een vriend heb, maar daar ga ik nu verder even niet op in. (:

OT; bedankt allemaal voor de reactiesss. (L)

Ja, dat is normaal (:
Bij sommige meiden duurt het zelfs jaren voor je regelmatig ongesteld wordt, en bij sommige meiden is de pil er de oplossing voor.

ik was het vanaf het begin al best regelmatig,
maar in het begin is het bij de meeste nog onregelmatig.
dus het is niks raars ofzo!
het kan nu ook nog heel lang duren voordat je weer ongesteld wordt.
en anders de pil ook nog een idee,
dan wordt je het wel regelmatig!

dat is normaaal.
bij mij is het gewoon regelmatig.
maar een nicht van me was ook een jaar ongesteld,
toen een half jaar niet, en toen weer gewoon wel.
dus het verschild per persoon.

Sorry, maar begrijp ik 't goed dat je voor je vriend aan de pil zou gaan (dus voor seks?) terwijl je nu net ongesteld bent geworden?
hmm.

Hehe, de jeugd is er steeds sneller bij…

Ik kan hier echt om janken.

;o das apart…

^ :sob::muscle:

Ja daar heeft het mee te maken ja. In het begin is je menstruatie nog erg onregelmatig, zo kun je misschien ineens 2 maanden niet ongesteld worden, of juist om de twee weken. 1 dag lang, 8 dagen lang, niks is te gek :’)