Even doorbijten of stoppen?

Hee meiden,

Toch maar eens m’n mega oude girlscene account geactiveerd want ik heb wat advies nodig.
Sinds kort heb ik een vriendje, wat allemaal prima gaat, want hij is zo’n geweldig lieve jongen die je eigenlijk nergens kan vinden maar opeens uit 't niets opduikt. Het is nu een weekje of twee ‘echt aan’, maar ik begin nu al te twijfelen. Ik vind 'm echt leuk, heel erg leuk. Maar verliefd ben ik (nog) niet en hij wel.

Bij mijn ex, ruim een jaar geleden was ik vanaf dag 1 smoorverliefd, dus het is nogal een groot contrast.

Dus, wat vinden jullie, moet ik gewoon ophouden met zeuren, het aanzien, ‘even doorbijten’ en deze geweldige gast gewoon de kans geven of denken jullie dat als 't er nu nog niet is (we kennen elkaar een maand of 4) het er ook nooit komt?

Het is een beetje een zeik-probleem omdat ik 't niet goed kan uitleggen maar hopelijk snapt iemand het.

xx

Je kan hem een kans geven en zien wat het gevoel met je doet, maar als je echt niets voor hem voelt moet je het afkappen.

Oke gelukkig, bedankt. Maar stel dat 't nou hier bij blijft, dat er geen vlinders komen. Hoe lang moet ik dan blijven doorbijten? Totdat ik hem zo irritant vind dat ik gillend gek word haha?

Ik snap nooit dat mensen hier relaties aangaan met mensen waar ze niet verliefd op zijn?

Ik denk dat je na een maandje toch wel zeker voor jezelf weet of het ooit wat gaat worden. Dus voor nu: even doorbijten, ongeveer een maandje aankijken, veel langer niet naar mijn mening

Ik kan het wel begrijpen, er is dan vaak wel een vonk, maar niet echt de vlinders zoals je eerder gekend hebt. Maar ze vind hem wel heel erg leuk! Ik zit ongeveer in dezelfde situatie, dus ik kan het wel begrijpen, maar het is erg lastig uit te leggen

Grr. Hele reactie getypt en toen drukte ik op backspace en was alles weg.

@Ceremony:
Ik word niet zo snel verliefd, wilde wel een relatie met hem omdat ik hem verschrikkelijk leuk vind, en niet wilt dat hij er met een ander vandoor gaat. Meestal als ik wacht tot ik echt verliefd ben is de gast er al vandoor of vind hij het zelf te lang duren en gaat hij twijfelen, moet ik ook niet hebben.

@Kachina:
Bedankt voor je advies, jij ook succes :slightly_smiling_face:

Ik zou het nog even aankijken, want twee weken is nog niet echt lang. Als nou blijkt dat je de ‘vlinders’ nog steeds niet voelt, dan zou ik er over nadenken om de relatie te stoppen.

Ik zou het afkappen.
Je moet hem niet aan het lijntje houden en waarschijnlijk gaat het gevoel niet meer komen.
Je wilt het misschien gewoon heel graag, omdat je eindelijk een ‘goede’ jongen hebt gevonden, maar dat wil niet zeggen dat je verliefd op hem gaat worden…
Helaas kan je dat gevoel niet zelf bepalen.
Je zou het nog een tijdje kunnen aankijken, maar niet te lang, want dat is ook niet eerlijk tegenover hem!

Bij mij is het precies andersom gebeurd, mijn ex maakte het na een paar maanden uit met de reden dat hij niet verliefd kon worden zoals ik dat was… Omdat ik daar helemaal kapot van was zou ik zeggen dat je ermee moet stoppen, maar misschien komen de gevoelens bij jou wel nog. Als je er wel mee doorgaat zou ik er in ieder geval wel zo snel mogelijk een punt achter zetten als je de gevoelens niet blijkt te krijgen!

Hou hem niet aan het lijntje. Er zit een groot verschil tussen leuk vinden en verliefd zijn.
Waarschijnlijk zal hij na 2 weken nog gekker op je zijn en zal je hem echt pijn doen met het dan pas uit te maken.

Ik zou doorgaan, heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik was de eerste maand ook niet echt verliefd (vond hem wel leuk hoor!) en na een maand kwam het echt, toen kende ik 'm ongeveer een half jaar. We zijn nu ruim 2 jaar officieel samen :slightly_smiling_face:

Heb ook in zo een situatie gezeten, ik ben altijd blijven geloven dat er een reden moest zijn dat ik sowieso een relatie met hem was begonnen. Na een tijdje met veel twijfels ben ik ineens heel zeker geworden, kan me nu niet meer voorstellen dat ik ooit twijfels had haha.

die gevoelens kunnen nog wel komen hoor. ik zou even afwachten en er niet teveel bij stil staan.

Je hoeft niet per se verliefd te zijn voor een relatie. Je moet je alleen wel goed voelen in een relatie, als je het gevoel hebt dat je hem niet leuk genoeg vindt moet je het dus kappen.

Wat!? Tuurlijk moet je wel verliefd zijn voor een relatie??? Anders ga je toch geen relatie aan?
Oh god. Misschien is mijn mentaliteit over liefde wel conservatief.

Je moet van elkaar houden, dat is iets heel anders dan verliefd zijn.
Als je maar van elkaar houdt en elkaar leuk vindt, dat is in mijn ogen genoeg.

Ik zou het nog even aankijken. Het ligt er ook aan hoe belangrijk dat ‘verliefde vlindergevoel’ voor je is. Je kunt ook heel veel van iemand houden zonder dat je dat gevoel ooit hebt.

kijk het nog 2 weken aan?
voel je niet iets meer dan kun je ermee stoppen.
begin je hem leuker te vinden, doorgaan;)

het kan sowieso geen kwaad en dadelijk krijg je spijt dat je niet verder bent gegaan.

Ik was ook niet meteen smoorverliefd, dat duurde wel een aantal weken.
Het kwam vanzelf, dus ik zou het nog even aankijken als ik jou was.
Als je na een maand nog steeds niks voelt, dan kan je er altijd nog mee stoppen.