Even advies nodig. Hij weet het niet meer!

• weg!

In mijn ogen, was jij voor hem een rebound. Hij lag overhoop met zijn vriendin, het zou uit gaan. Dat is meestal heel pijnlijk(ook al roept ie zo hard dat ie nooit van dr gehouden heeft, bullsh*t) en zeker als eenmaal uit is, dan ga je de stages of acceptence in. Je mist wat je had… Het was eigenlijk allemaal nog niet zo slecht hoe het was. Nu is ie alleen. Jij hebt die stages wat verzacht door er te zijn voor hem… Jij was de vervanger voor zn ex.
Natuurlijk wordt zn ex boos. Weet je hoeveel pijn en verdriet het haar doet dat hij VOORDAT het eigenlijk uit was, al een vervanger voor haar had? Die op HAAR plaats in zijn bed slaapt? Heel pijnlijk. Natuurlijk bouw je dan een muur op. Heel begrijpelijk.
Hij geeft eigenlijk heel duidelijk aan jou aan wat hij wil: rust. Even zijn gevoel en emoties op orde krijgen, en daarnaast ook nog bedenken hoe hij die financien op orde krijgt. Natuurlijk mist hij zijn ex, hij heeft alles met haar gedeeld plus het hoort gewoon bij die stages. Dat moet slijten. En veel mensen waarvan de relatie net uit is, trappen er weer in en gaan terug naar hun ex. Nouja als je dat eenmaal hebt gedaan dan leer je vanzelf dat dat vaak niet te oplossing is voor je verdriet(ja voor even) maar je gaat de eerste maanden zo je best doen om het leuk te maken voor elkaar… totdat je op ten duur weer het normale leven bereikt en dan komen ineens de redenen terug waardoor het uit ging. En loopt t alsnog op de klippen. Weer auw.

Wat ik jou adviseer: gewoon afstand nemen. Ik begrijp dat je hem leuk vind, en hoe dan ook wilt voorkomen dat ie terug gaat naar zn ex maar daar kun jij helemaal niets in tegenhouden. Hij moet dat dan doen voor zijn gevoel. Hoe je wel koest wat betreft zijn ex. ga er niet op in. Geef hem de ruimte om voor zichzelf te bedenken wat hij wil en moet. Stuur af en toe een appje met ‘hoe is het met je’ gewoon op afstand. Voor de rest laat hem gewoon.
Niet boos worden als ie terug gaat naar zn ex, laat hem maar. waarschijnlijk werkt het toch maar een paar maanden en anders ga jij lekker door met je leven.
Zoiezo adviseer ik je om niet te wachten op hem.

Bekijk het per dag en doe lekker je ding. Voel je niet schuldig of belazerd, voel je gewoon jij…

Een beter antwoord had ik me echt niet kunnen wensen! Dankjewel voor de moeite om te reageren. Ik had dit echt even nodig. Het liefst zou ik hem nu nog zeggen: ik was gewoon een rebound voor je, zoals jij dat zegt. Ik wist de juiste woorden niet te vinden, maar dit is echt exact zoals ik me voelde. Denk trouwens niet dat dat nog zin heeft of wel? Ik moet gewoon niets meer zeggen denk ik…

Nouja, je moet gewoon de eer aan jezelf houden. Je hoeft je echt niet ‘gebruikt’ te voelen want ik denk niet dat hij je had gezoend als ie je niet leuk vond. Ik denk dat zijn interesse in jou oprecht was, maar dat je hem voornamelijk een prettig/veilig gevoel gaf.
Ik denk dat het het beste is om hem te zeggen dat je hem zn rust gunt, en dat je hoopt dat hij verstandige beslissingen maakt… En dat je ervoor open staat om eventueel met hem af te spreken als hij daar klaar voor is, en dat je hem verder niet zult ‘lastigvallen’. Vraag of het goed is als jullie af en toe wat contact hebben(dan hou je toch een beetje een oogje in het zeil of het goed gaat met hem… maar misschien wil je dat ook helemaal niet, want ik kan me best voorstellen dat het pijnlijk is om de jongen die je leuk vindt terug te zien gaan naar zijn ex.)Dat mag je zelf beslissen.
Maar wees duidelijk is het feit dat je zijn vraag inwilligt(hij wil rust, dat wil jij hem geven) maar dat hij dat niet ziet als afwijzing.

En verder zou ik lekker leuke dingen gaan doen, je niet teveel ermee bezig houden en vooral niet gaan wachten op hem. Het loopt zoals het loopt.

iemand anders nog die wil reageren? Eventuele tips hoe ik hier overheen kom? ben er nog al ziek van en lig eigenlijk de hele dag al in bed omdat ik niet weet hoe ik me moet voelen tbh.

Ik ben het wel eens met het bovenstaande. Ik zou ook afstand nemen. Duidelijk is dat hij niet weet wat hij wil en ik zou me hier niet voor lenen. Laat hem het eerst maar zelf eens uitzoeken voordat hij je meesleurt in overhaaste, niet doordachte beslissingen met als gevolg dat jij straks met de gebakken peren zit.
Geef het tijd. Geef hem tijd zijn gevoelens uit te zoeken en geef jezelf tijd hier overheen te komen en er over na te denken of je hem nog zou willen, mocht hij nog voor jou kiezen. Dat is het beste wat je nu kan doen. Dat ziek voelen hoort erbij en alles kost gewoon tijd om er een beetje overheen te komen.

^ jep, je hebt gelijk i guess. dankjewel jullie beiden :slightly_smiling_face: ik moet er maar even het beste van maken. Maar ik kan echt niet geloven dat hij terug gaat naar Anna, na alles wat hij over haar heeft gezegd. Hij was gewoon boos ofzo denk ik. Gal spugen over haar zeg maar.

Tja, ik zou persoonlijk geen jongen willen die vreemdgaat. Want wat is de garantie dat hij dat niet bij jou doet? En nu zie je dus al dat hij je al snel weer laat vallen. Ik zou hem vergeten, hij moet eerst zijn eigen dingen maar even uitzoeken. Vergeet hem voorlopig, dat is voor jullie beide het beste. Anders voel jij je aan het lijntje gehouden en staat hij onder druk.

Ik zou bij hem blijven en hem steunen.

@Garapoes

Het sarcasme level stijgt :stuck_out_tongue:

Ik ben niet sarcastisch :stuck_out_tongue:

Er staat dat hij depressief is en dat het een moeilijke situatie voor hem is met geld enzo, dan laat je hem toch niet vallen?

Wow, dit klinkt voor een groot deel eng herkenbaar. Gaat dan niet over mij, maar iemand die ik ken. O.o

Hij wil het niet. Ik heb alles gedaan wat ik kon, maar hij ziet mij gewoon als het meisje, waarmee hij een ander meisje waar hij echt van hield( wat nu blijkt ) verdriet mee deed. Jep. Dus het is gewoon klaar nu.
En ik hoop maar dat dit geen rare nasleep heeft.

huh, dus hij had een ander? Wat raar.

Ja, mannen kunnen diepgewortelde klootzakken zijn als het ze zelf weinIg interesseert.

en ook weg.

Ik denk niet dat je je verder druk hoeft te maken dat ze slechte dingen over je gaan zeggen. Tim zou erg voorschut staan als hij überhaupt over jou begint tegenover Anna. Maar wat ik me afvraag, wil hij alleen terug naar haar of wil zij dit ook? Verder, zal karma nog wel op zijn pad komen. Ik geloof namelijk niet dat hun relatie nog gaat slagen en dan lach jij het hardst. Beloof jezelf dat je hem ook geen kans meer geeft als hij dan terug komt. Je verdiend veel beter.

Hij heeft net een relatie achter de rug en heeft tijd nodig. Tijd die jij hem moet geven. In het begin wilde jij dat ook precies doen maar hij heeft je overtuigd van niet. Waarschijnlijk omdat hij iemand nodig had om zijn liefdesverdriet te vergeten. Met jou tijd spenderen was dus waarschijnlijk zijn manier om alles te verwerken. Ik zeg niet dat hij jou gebruikt heeft, maar hij beseft nu dat hij anders moet omgaan met zijn verdriet. Vandaar dat hij je nu even niet wil.

Ik spreek uit ervaring, nadat het gedaan was tussen mij en een ex, leerde ik een jongen kennen die net als ik, recent single was geworden. Het rare was dat hij zich heel snel hechtte, na een paar dates kreeg ik al “i love you” te horen…
Uiteindelijk is hij degene die mij achtergelaten heeft, net zoals bij jou. Waarom? Omdat hij tijd nodig had om zijn vorige relatie te verwerken alvorens hij een nieuwe relatie kon aangaan. Had hij me niet achtergelaten, dan had ik dat waarschijnlijk, na een paar weken of maanden gedaan. Wij probeerden eigenlijk gewoon iemand te vinden die ons kon troosten, en we hebben elkaar gevonden maar we zijn niet voor elkaar gemaakt.

Nu dat rechtvaardigt natuurlijk niet wat die jongen jou heeft aangedaan. Ja, hij heeft tijd nodig maar dat betekent niet dat hij je zomaar mag pijn doen. Ik zou je nu adviseren om hem met rust te laten. Als hij er weer klaar voor is, komt hij vanzelf naar jou terug. Als hij dit doet, dan moet jij volgen wat je hart zegt, maar je ook de juiste vragen stellen en nagaan om hij echt om jou geeft. Dan kan je verder.

Veel sterkte alvast, ik weet hoe het voelt, maar je komt er zeker overeen meid. :sob::muscle:

I hope so. Ahw en dankje, dat is super lief!!! Anna weet wel wie ik ben namelijk. Ze heeft mijn facebook, die ik inmiddels maar heb afgeschermd voor niet vrienden, vast al 100 keer bekeken. En tim heeft ook verteld dat hij dus met mij is “vreemd gegaan” inprincipe. Dus ja, anna kan best nog wel eens lullig willen doen en kutdingen over mij posten ofzo. Maar waarom maak ik me daar zo druk om? Anna woont aan de andere kant van Nederland, niemand uit mijn lijst kent haar, dus ja. Wat moet ik ermee? Toch? En Tim heeft me al laten weten dat Anna hem niet terug wil. Niet dat me dat echt wat interesseerde, maar dat moest hij me blijkbaar even vertellen. Daarom post hij nu ook van die stomme statussen op Facebook en probeert hij Anna terug te winnen. Maar inderdaad, hun relatie was niet goed (van wat ik er van hoorde). Het bestond uit veel ruzies, onzekerheid en een heel erg jaloerse Anna die Tim overal volgde en altijd en overal continu appte. Nouja, achteraf is dat wel gegrond. Anna had wel gelijk. Maar toch. Vind het maar een rare situatie .
Hij gaat ineens weer compleet voor Anna en laat me doodvallen. Dat vind ik echt het bizarre, omdat hij zoveel dingen tegen mij heeft gezegd. Persoonlijke dingen. En hij zei ook tegen me : “je was er voor me”. Juist Tim. Waarvoor dan? Om Anna te vergeten, maar dat lukte schijnbaar niet?