Euthanasie

Hoi!

Ik moet voor school vragen wat mensen denken over euthanasie, je mag ook onderscheid maken tussen actieve en passieve euthanasie.

Hier even een korte uitleg voor de mensen die geen idee hebben waar ik het over heb: Euthanasie , genadedood of genadedoding zijn algemene benamingen voor handelingen die sterven zonder veel lijden van een andere persoon bevorderen. Volgens de online versie van Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal betekent euthanasie “het op hun eigen verzoek bespoedigen van de dood of ter dood brengen van hevig lijdende, ongeneeslijke zieken”.

Actieve euthanasie: bij actieve euthanasie wordt een dodelijk middel toegediend om het leven meteen te beëindigen.

Passieve euthanasie: bij passieve euthanasie wordt afgezien van verdere behandeling bij een patiënt die in de laatste fase van zijn of haar leven zit. Passieve euthanasie behoord tot het normale medisch handelen.

Alvast bedankt!

Ik vind het best goed dat dit er is, voor mensen die bijvoorbeeld enorme pijn lijden en zo aan een pijnlijke (langzame) dood sterven.

Hier zijn geloof ik ook nog een paar topics over als je bij lifestyle zoekt, dat kan je misschien ook nog helpen :].

http://forum.girlscene.nl…egen/list_messages/123475

Bijna precies hetzelfde als dat van jou.

zoekfunctie