Euthanasie, voor of tegen?

Deze stelling staat ook onder lifestyle, maar omdat daar nog geen tegenstanders zijn (wel heel veel voorstanders, ik ben ook voorstander), dacht ik: waarom plaats ik het ook niet op dit forum?

Laat hier je mening weten hoe jij over euthanasie denkt. Ben je voor? Heb je dan liever passieve of actieve euthanasie?

b]Voor mensen die zoiets hebben meegemaakt kun je ook je hart luchten als je dat fijn vindt.~\~~\~~~[/b]

Voor als je niet weet wat (actieve of passieve) euthanasie is:
Het verschil tussen passieve en actieve euthanasie kun je eigenlijk pas uitleggen als je de betekenis van euthanasie weet. Euthanasie is als iemand ernstig ziek is en eigenlijk geen kans op verbetering in zijn/haar gezondheid heeft dat zij dan op hun eigen verzoek uit hun leiden verlost worden en dus overlijden. Dat kan dus passief en actief. Passieve euthanasie is dat je iemand onthoudt van medicijnen, eten of drinken. De patiënt sterf dan binnen een paar dagen. Actieve euthanasie is dat je iemand een spuitje of pilletje geeft. De patiënt sterft vrijwel direct daarna. Je hebt dan ook nog palliatieve sedatie. Dit is meer een actieve vorm dan een passieve vorm van euthanasie. Dat is dat je iemand in slaap brengt en houdt en hem of haar dan steeds zwaardere slaapmiddelen geven. Deze persoon wordt dan dus nooit meer wakker.

alleeen ACTIEVE EUTANASIE de andere vind ik vreselijk!

Uhm 1 topic is genoeg hoor!