Euthanasie bij gezonde dieren

Hee,

Ik moet voor morgen een paar argumenten bedenken voor pgo.
De taak is om een paar argumenten te bedenken waarom je voor euthanasie bent van een GEZOND dier. Stel je voor dat het dier al 5 jaar in het asiel zit. Wat is jullie mening hierover. Hebben jullie nog argumenten om tegen euthanasie te zijn bij gezonde dieren in het asiel.

Lieefs.

Sorry ik kan geen een reden bedenken waarom je het bij gezonden dieren zou doen. Ook al zitten ze al 5 jaar in een asiel.

Omdat ze anders heel hun leven in het asiel zitten, en je er steeds meer dieren bij komen je een ‘overschot’ krijgt in het asiel. En wie zijn er om dit allemaal te betalen? (dit is niet mijn mening hoor! voor als ik dadelijk allemaal reacties krijg haha)

Verder worden de geëuthanaseerde dieren gegeven aan de universiteit van Utrecht aan de faculteit Diergeneeskunde. De studenten hebben hier veel aan tijdens hun studie :slightly_smiling_face: (ik studeer diergeneeskunde nl…)

-Er komen meer dieren binnen in het asiel dan dat er dieren weggaan, dus je hebt een overschot = kost tijd, geld, mankracht.
-Waarschijnlijk zijn er ook veel dieren die, als ze niet geeuthanaseerd worden, in een situatie terechtkomen waarin ze bijvoorbeeld zwerfdieren worden en dus een slecht leven krijgen. Daarom is het voor die dieren misschien beter als ze geeuthanaseerd worden.

En dat is eigenlijk alles dat ik kan verzinnen, haha. Maar ik ben het er niet mee eens hoor, verder.

ach… oops ik lees net dat ik het verkeerd getyypt heb. ik moet een paar argumenten bedenken om tegen euthanasie te zijn. sorry :flushed:. wel bedankt, nu kan ik ene beetje tegenargumenten bedenken tegen de argumenten van jullie.

oh haha :stuck_out_tongue:

• wie zijn wij om te bepalen dat een dier dood moet? Het dier is gewoon gezond en heeft geen ziekte of pijn ofzo. Als er teveel mensen zijn ga je die toch ook niet zomaar dood maken.

Dat is een goede, dankje! :relieved:

Nog meer??

Up

Beetje hetzelfde als die van Bambi90: het dier heeft ook gevoel! Het dier kan er niks aan doen, ik kan het misschien nog begrijpen als het over agressieve dieren gaat die mensen hebben verwond enzo, maar gezonde dieren doden alleen omdat er geen plaats meer voor ze is? Dat gaat echt te ver.

Hoe goed een dier in een asiel ook te eten krijgt, het krijgt daar geen liefde en maar weinig aandacht. Daar wordt zo’n beest enorm ongelukkig van. (Misschien kun je dat gebruiken, ik ben eigenlijk tegen. :stuck_out_tongue:)

(Betekent euthanasie trouwens niet zelfdoding? Ik vind het een raar woord bij een dier, maar het zal wel aan mij liggen. :wink:)

Edit:

Oh sorry je vroeg tegen! Dat is makkelijker:

Als dieren 5 jaar in het asiel zitten dan doen de mensen in het asiel iets verkeerd. Er is altijd wel iemand die zo’n hond of kat wil hebben… ze moeten het dier meer aanprijzen of de nieuwere dieren nog niet beschikbaar stellen voor adoptie… maar niet doden.